Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: pagi #126126:
Ak by sme sa mali dočkať služieb v cene za ktorú v MHD platíme, museli by nakúpiť secnod-hand aspoň z Bukurešti. ?
Reply on: TeBeCe #126125:
Hlavne, že dopravca je povinný zverejniť dopredu známu zmenu tarify 15 dní vopred. ?
Reply on: doktor54321 #126168:
No zas až tak netára, dokonca sa mi zdá múdrejší ako nietkorí tu diskutujúci.
Reply on: Mischo1 #126175:
Este ho nevyrabaju , ale je v stadiu pripravy ,ako mi potvrdil Vlado Murar z Tedomu.
Reply on: luky133 #126170:
Nema nahodou firma tedom aj 18 metrovy autobus
Reply on: doktor54321 #126168:
Toho blbca som cital, mi skoro rozum zastal.
Reply on: luky133 #126172:
Mne sa lubi aj BA nater na Tedomoch .Teraz neviem ktore stare vozy si myslel ?
Reply on: Petto #126171:
No vypadajú ako vojenské autobusy. Ale čo už... Košické autobusy majú nevkusný náter, ale zase bratislava ho má vkusný, ale na starých autobusoch. ?
Reply on: luky133 #126170:
Mali by to kupit ako nahradu za 1030 alebo 1199. Interier je sice nevhodny , ale odmontovat daktore sedadla nie je problem podla mna.

V kesicoch uz ocakavaju prve Citelisy CNG - nater je dost nevkusny podla mna
Nechce DPB a.s. poouvažovať o kúpe?
http://autoline-eu.cz/sales_full.php?code=08111219543820344800 ? Pravdepodobne ide o nejaký predvádzací voz.
Reply on: 21Tr #126156:
Ty máš fakt ZÁSADNÉ problémy ? .
Toto je z diskusie na www.sme.sk z článku "Najväčší tender v MHD zopakujú"

"Najprv treba zaviesť to, aby na jednej linke zásadne premával rovnaký typ vozidiel, lebo takto sa dá robiť cestovný poriadok na možnosti a schopnosti daného typu autobusov. To prispeje presnosti jednotlivých spojov a viac zaručí aj dodržiavanie intervalov medzi nimi aj v prípade, že po vymotaní sa zo zápchy začnú dobiehať meškanie. Taktiež sa zjednotí pobyt na zastávkach, lebo pre rovnaký rozmer a počet dverí, výšku schodov a šírku uličiek medzi sedadlami bude výmena cestujúcich rovnako rýchla v každom spoji danej linky.

Následne treba zadefinovať, že v danom období na ktorých linkách sa budú vymieňať autobusy za nové a kúpiť treba presne toľko kusov, koľko je na dané linky vypravovaných. Zatiaľ záložné vozidlá netreba, na záskok počas plánovaných aj neplánovaných opravách by mohli chodiť staré vozidlá. Technické parametre zadefinovať tak, aby to pre danú skupinu liniek bolo čo najideálnejšie.

Navrhujem v prvom kole kupovať 100 %-né nízkopodlažné autobusy, v ktorých ani vo dverách, ani vo vnútri nie sú schody, alebo maximálne je iba jeden stupienok pod sedadlami nad kolesami. A prvom rade ich dať na spoje 50 a 39, lebo tieto linky idú cez tie lokality (centrum a sídliská zo 60. rokov minulého storočia v 2. obvode, kde s bytmi zostarli aj ich majitelia) kde býva najviac starcov, respektívne je po ich trasách plno takých objektov, ktoré starcov priťahujú ako magnet z celého mesta, prípadene sem musia chodiť k lekárom. Napr. trhovisko, tržnica, nemocnica a poliklinika Ružinov, návšteva cintorínov, kostoly, ale aj lacné obchodné reťazce. Tieto vozidlá by mali byť vybavené so sedadlami a inými doplnkami tak, aby sa v busoch starci dokázali bezpečne pohybovať, držať sa a ak treba, tak dávať znamenia vodičom. Čitatelia, ak poznáte, tak aj Vy navrhnite iné "starecké "linky!
Mali by tu jazdiť aj najlepší a najohladuplnejší vodiči.

Na druhú skupinu liniek tiež treba na 100% nízkopodlažné vozidlá, široké uličky na úkor počtu sedadiel, široké dvere a pod. Mali by jazdiť na linkách, kde je častá výmena veľkej časti cestujúcich na jednotlivých zastávkach a kde sa predpokladá aj preprava batožín, napr. linky na hlavnú stanicu, do Petržalky a pod.
Tieto na 100 % nízkopodlažné vozidlá bez schodov vo vnútri sú samozrejme najdrahšie, preto ich treba dať iba na hore uvedené dva typy liniek. Pohon nafta/plyn zvoliť podľa vozovne odkiaľ budú vypravované. (nie každá vozovňa má čerpačku plynu).

Na ostatné linky možno kúpiť lacnejšie vozidlá, napr. všetky dvere nízke , ale sedadlá v zadnej časti dostupné cez 3-4 schody, pričon tie dvere, pri ktorých sú nízke sedadlá vhodné pre starcov a invalidov treba výrazne označiť. Môžu mať na hustejšie aj sedadlá. Dať ich na linku 21 a pod. T.j. na "dialkové" linky, kde sa najprv iba nastupuje na od seba vzdialených zastávkach, a potom v cielovej lokalite iba postupne vystupuje.

Staré autobusy by mali vždy doslluhovať na "špičkových" linkách pre študentov a pracujúcich, napr. 75 a pod. , ale aj 31 pre zdravú mládež. Tieto autobusy už sú staré, nehospodárne, keď jazdia iba pár hodín vo špičkách, tak míňajú menej palív.
Ak bude dostatok financií, tak sem dať "polonízkopodlažné "vozidlá, ktoré sú v predu nízke, vzadu vysoké vrátane dverí a sú najlacnejšie, lebo vďaka vysokej podlahe a dverám vzadu sa dá lacno vyriešiť pohon náprav."

jednoducho dopravný expert....
Reply on: Papyr #126152:
Ten refresh neprebehol systémovo ale konkrétne v Pardubiciach, ktoré platili aj náklady na zmenu tabúľ, databáz a ďalších vecí, lebo potrebovali si svoj pocit veľkomesta veľkosti Prešova posilniť tým, že budú mať HLAVNÍ nádraží, keď ho má napríklad aj taký Trutnov ? .
Že to pletie, je nepríjemné ale stale lepšie, ako keby pokladník musel neustále zisťovať, do ktorej že to Bystrice ten zákazník vlastne ide.
neviete niekto koľko asi stojí GO T3 - jky pri prestavbe na T3P ?
Reply on: 21Tr #126161:
Pokial viem tak v Koncepte BID nic take nie je.
Reply on: 21Tr #126156:
Niekde z novín na internete som sa ešte dávnejšie dočítal, že starosta Wolfsthalu má manželku Slovenku a zoznámil sa s ňou kedysi na hraničnom prechode, kde robil on a tuším aj ona colníčku.
Vie mi niekto povedať prosím či bude platiť zamestnanecký lístok aj na trati 901? Ďakujem ?
Reply on: MatejBA #126160:
Tak inak skúsim. Kto si žiada linku do Wolfsthalu? NIKTO? Jediná vec, pre ktorú sa dostala linka 901 do pozonosti bola jej "využívanosť". Za to na druhej strane, 5km od Čuňova je dedina Rajka kde 2-3 roky prosia o linku a drísty typu "nevieme ako to financovať" a "nemáme šoférov" a "nemáme vozidlá" sú klamstvá. Keď sa zachcelo spravila sa 901 aj 133 a všetko bolo, aj vozidlá a aj šoféri. A ohľadom financovania, tak to je jediná zámienka DPB ako aj BSK vyfuckovaného slizkého, lebo ja som sa s dotyčními ľuďmi stretol, ktorí na rokovaniach boli, sami ich iniciovali a všetko mali vyriešené. Lenže nebudeš mi veriť, ale ľudia z DPB x-krát potvrdili účasť na rokovaniach starostov Rusoviec, Čuňova, Rajky a Dunakiliti ale NEDOŠLI, vysrali sa na to z vysoka! A keď som sa pýtal Weigla, Kajdiho a ja ešte neviem koho z DPB, ako si predstavujú riešenie spojenia Rajka - BA, tak povedali, že nevedia a na otázku či boli pozvaní na rokovanie povedali, že nie! A klamali ako vši, lebo Weigl sa odul ako opica a napísal mi šťavnatý mail a potom sa už neozval. V rade odignoroval on aj tá celá banda všivavá zazobaná x-rokovaní, ktoré už robili len a len kvôli ľuďom z DPB v dúfaní, že raz konečne prídu. Toto je štandardný postup? Rakúšanom sú v zadku napchaní a hentam dole robia štyria starostovia stretnutie a oni nič.
Reply on: 810zssk #126159:
To máš pravdu, nepochopím... Rokoval vôbec dakto o tom? Načo potom podsúvali blbosti o linke 153 v tom dokumente?
Reply on: 21Tr #126158:
1.) Kritizovanie ti sedi viac ako ironia

2.) Dlhie Diely uz nehaj tak, lebo nedaj boze sem pride nejaky "sused" z DD a bude zle 😃

3.) Nie ze by si raz povedal "Super konecne je linka MHD dotovana z EuroFondov" ty hned "Linka 901 je na pi**, pre hovno to je a mne do bytu by mali dat vsecko"

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.