Nechce DPB a.s. poouvažovať o kúpe?
http://autoline-eu.cz/sales_full.php?code=08111219543820344800 ? Pravdepodobne ide o nejaký predvádzací voz.
http://autoline-eu.cz/sales_full.php?code=08111219543820344800 ? Pravdepodobne ide o nejaký predvádzací voz.
doktor54321
"Najprv treba zaviesť to, aby na jednej linke zásadne premával rovnaký typ vozidiel, lebo takto sa dá robiť cestovný poriadok na možnosti a schopnosti daného typu autobusov. To prispeje presnosti jednotlivých spojov a viac zaručí aj dodržiavanie intervalov medzi nimi aj v prípade, že po vymotaní sa zo zápchy začnú dobiehať meškanie. Taktiež sa zjednotí pobyt na zastávkach, lebo pre rovnaký rozmer a počet dverí, výšku schodov a šírku uličiek medzi sedadlami bude výmena cestujúcich rovnako rýchla v každom spoji danej linky.
Následne treba zadefinovať, že v danom období na ktorých linkách sa budú vymieňať autobusy za nové a kúpiť treba presne toľko kusov, koľko je na dané linky vypravovaných. Zatiaľ záložné vozidlá netreba, na záskok počas plánovaných aj neplánovaných opravách by mohli chodiť staré vozidlá. Technické parametre zadefinovať tak, aby to pre danú skupinu liniek bolo čo najideálnejšie.
Navrhujem v prvom kole kupovať 100 %-né nízkopodlažné autobusy, v ktorých ani vo dverách, ani vo vnútri nie sú schody, alebo maximálne je iba jeden stupienok pod sedadlami nad kolesami. A prvom rade ich dať na spoje 50 a 39, lebo tieto linky idú cez tie lokality (centrum a sídliská zo 60. rokov minulého storočia v 2. obvode, kde s bytmi zostarli aj ich majitelia) kde býva najviac starcov, respektívne je po ich trasách plno takých objektov, ktoré starcov priťahujú ako magnet z celého mesta, prípadene sem musia chodiť k lekárom. Napr. trhovisko, tržnica, nemocnica a poliklinika Ružinov, návšteva cintorínov, kostoly, ale aj lacné obchodné reťazce. Tieto vozidlá by mali byť vybavené so sedadlami a inými doplnkami tak, aby sa v busoch starci dokázali bezpečne pohybovať, držať sa a ak treba, tak dávať znamenia vodičom. Čitatelia, ak poznáte, tak aj Vy navrhnite iné "starecké "linky!
Mali by tu jazdiť aj najlepší a najohladuplnejší vodiči.
Na druhú skupinu liniek tiež treba na 100% nízkopodlažné vozidlá, široké uličky na úkor počtu sedadiel, široké dvere a pod. Mali by jazdiť na linkách, kde je častá výmena veľkej časti cestujúcich na jednotlivých zastávkach a kde sa predpokladá aj preprava batožín, napr. linky na hlavnú stanicu, do Petržalky a pod.
Tieto na 100 % nízkopodlažné vozidlá bez schodov vo vnútri sú samozrejme najdrahšie, preto ich treba dať iba na hore uvedené dva typy liniek. Pohon nafta/plyn zvoliť podľa vozovne odkiaľ budú vypravované. (nie každá vozovňa má čerpačku plynu).
Na ostatné linky možno kúpiť lacnejšie vozidlá, napr. všetky dvere nízke , ale sedadlá v zadnej časti dostupné cez 3-4 schody, pričon tie dvere, pri ktorých sú nízke sedadlá vhodné pre starcov a invalidov treba výrazne označiť. Môžu mať na hustejšie aj sedadlá. Dať ich na linku 21 a pod. T.j. na "dialkové" linky, kde sa najprv iba nastupuje na od seba vzdialených zastávkach, a potom v cielovej lokalite iba postupne vystupuje.
Staré autobusy by mali vždy doslluhovať na "špičkových" linkách pre študentov a pracujúcich, napr. 75 a pod. , ale aj 31 pre zdravú mládež. Tieto autobusy už sú staré, nehospodárne, keď jazdia iba pár hodín vo špičkách, tak míňajú menej palív.
Ak bude dostatok financií, tak sem dať "polonízkopodlažné "vozidlá, ktoré sú v predu nízke, vzadu vysoké vrátane dverí a sú najlacnejšie, lebo vďaka vysokej podlahe a dverám vzadu sa dá lacno vyriešiť pohon náprav."
jednoducho dopravný expert....