treba si precitat aj diskusiu. zaujamave postrehy. napriklad, ze slepy clovek si elektricenku kupovat nebude, lebo ju ma jednoducho zadarmo...
Co sa kariet tyk a ich platnosti.. uz som to tu pisal a bol som ozanaceny za kverulenta - Proste Emtrest!
Veľmi zaujímavé, človek sa dozvie aj pracovné názvy jednotlivých vetiev križovatky. ?
Ale aj tak tam vidím určité nezrovnalosti, a to:
- zastávka Ševčenkova pre L50 (asi má byť 43)
- v súvislosti s výstavbou estakády A - 5. stavba (estakáda Dvory) ti tam niekde chýba medziobdobie v ktorom po nej premáva len linka 43 (ostatné z Petržalky stále jazdili cez zast. Záporožská)
- síce to nie je už obsahom doterajšej diskusie, ale L116 premávala cez zast. Záporožská ešte v čase, keď už ostatné linky (27, 43, 53, 54, 117) premávali po estakáde Dvory
A ak máš také dobré informácie, zaujímalo by ma, kedy bola zriadená zastávka Ševčenkova smerom do Petržalky a kedy na nej začala zastavovať L116. Ak dobre pamätám, má to súvis s rekonštrukciou Kopčianskej pri výstavbe novej ŽST a v tom čase boli zároveň definitívne zrušené zachádzky k Závodu Matador. ?
zlí zlí zlí prispievatelia servera imhd?, že vraj včerajšie meškania cca hodina, v žiadnom prípade to nie je pravda, lebo "podľa hovorcu Dopravného podniku Petra Kaveckého meškala v priemere od desiatich do tridsiatich minút" http://www.sme.sk/c/4321980/po-snehu-pride-clapkanica.html
kto hovorí o Vyšehradskej? ja hovorím o Farského-Šafko/príp. Hl.st./ ? veď spevavý vták predsa nechce nebezpečnú, hlučnú, nekultúrnu električku, ale bezpečný, tichý, miestotvorný vlak, nie? ?
btw. na bratislava.sk bol nejaký obrázok v súvislosti s reko mosta a tam boli nakreslené 2 električkové trasy po Štúrovej. takže sa asi nebude točiť cez Jesenského, ale pôjde na HlSt.
Re #124114 luky133: lebo Branka by voliči ukameňovali ?
Re #124123 luky133: veď počkaj, keď si jeho nástupca vytiahne 408x ?
Re #124170 luky133: "zatiaľ z konštrukčných riešení " nie náhodou preto, že "zatiaľ" sa nechce?
Re #124173 luky133: pán mág(or) Z. hovoril aj to, že trasa L96 sa bude meniť len v meste... a kuk ho - zrazu sa zmenila aj Pe ?
"Vnútorná strana informačného panelu BIP obsahuje LCD panel, ktorý je zložený z troch LCD TFT displejov.
Informácie zobrazené na displeji č.1:
- číslo linky a konečná zastávka – veľké písmo
- počiatočná zastávka – menšie písmo
Informácie zobrazené na displeji č.2:
- aktuálna a nasledujúce zastávky
- možnosť zobrazenia liniek na aktuálnom prestupnom uzle resp. zastávke, kde je možný prestup
Informácie zobrazené na displeji č.3:
- dopravná mapa mesta (príp. jej výsek), na ktorej je zvýraznená aktuálna linka a aktuálna poloha vozidla"
3.4.1989
pre 50, 53, 54, 141 zriadená zastávka Ševčenkova na Kossuthovej ul. smerom do mesta
úplné úzatvorenie vyústenia z Kopčianskej a Kolmej ul. do Kossuthovej a zahájenie premávky po predĺženej Kalininovej ul. (G-1) (neskôr Bratská) s nadjazdom nad Kossuthovou ul. a vyústením do Kopčianskej ul. si vyžiadalo zmeny trás:
v smere do Petržalky 50, 54, 55, 56 z Kopčianskej idú na estakádu a po Kalininovej ul. po križovatku Mičurinova – Kalininova – Rokosovského
zrušené zastávky: Kolmá na Kolmej (Sokolovského) pre 50, 54, 55, 56 a Sokolovského pre 50, 54
nové zastávky: Kolmá na estakáde na Kalininovej pre 50, 54, 55, 56, Mičurinova na Kalininovej pre 50, 54, 55, 56
smer centrum: po križovatke s Kalininovou nadjazdom na Kopčiansku
zrušené zastávky: Sokolovského na Mičurinovej ul. pre 50
nové zastávky: Mičurinova na Kalininovej ul. pre 50, 55, 56, Kolmá na estakáde pre 50, 55, 56
v smere jazdy do centra trasa 54 nezmenená (rampa z Kalininovej na Kossuthovu ešte nie je dobudovaná)
4.12.1989
pre uzavretie výjazdu zo Sokolovského a Kolmej ul. do Kossuthovej ul. presmerované 43 a 53 od Rokosovského do trasy Kalininova (nadjazd G - 1. stavba) – Kossuthova, zrušené zastávky Sokolovského na Mičurinovej ul. a Kolmá na Sokolovského ul. smerom do Petržalky; nové zastávky Mičurinova na Kalininovej ul.
117 presmerovaná na priamu trasu estakády A – 5. stavba s trasou … - Rokosovského – Kalininova – Kossuthova – most SNP - …; zrušené zastávky Sokolovského na Mičurinovej ul. a Záporožská na Rusovskej ceste, nová zastávka Mičurinova na Kalininovej ul.
54 presmerovaná na priamu trasu estakády A – 5. stavba s trasou … - Rokosovského – Kalininova – Kossuthova – most SNP - …; zrušené zastávky Sokolovského na Mičurinovej ul. a Záporožská a Černého na Rusovskej ceste, v smere do Petržalky na Kopčianskej zastávky Údernícka, Závod Matador a Kolmá; nové zastávky Mičurinova na Kalininovej ul., Rusovská cesta na Kossuthovej (pre smer jazdy na Lúky)
zlúčenie štyroch zastávok Sokolovského na Mičurinovej ul. pre 40, 45, 55, 56, 118, 130 do jednej dvojice
pre 112 v smere z Petržalky do Devínskej Novej Vsi zrušená premávka cez most ČA so zachádzaním do Šafárikovho nám. na Vajanského nábr.; nová trasa: … - Vorošilovova – Starohájska cesta – komunikácia „E“ - most SNP – nábr. arm. gen. L. Svobodu - …
zmena trasy 116: pôvodná trasa Most SNP – Makarenkova – Rusovská cesta – Kossuthova – cesta I/2 sa mení na trasu Most SNP – Makarenkova – Rusovská cesta – Kopčianska – Kalininova – Kossuthova – cesta I/2; zriadená zastávka Závod Matador na Kopčianskej ul.
Takže dopĺňam:
mapa BA z roku 1987 ešte o nadjazde ani neuvažuje
mapa BA z roku 1988 ho už má vyznačený čiarkovane teda vo výstavbe
mapa BA z roku 1989 ho už má vyznačený čiastočne (po Smolenická - Panónska) ako hotový a čiastočne čiarkovane ale MHD (stav k 3.4.1989) po ňom nepremáva, pre zaujímavosť L45 a 112 premávajú po Pajštúnskej a nie cez Holíčsku
mapa BA z roku 1990 ho už uvádza celý ako sprevádzkovaný (len po Kopčiansku), zároveň po ňom už premávajú aj linky 40 a 113 (stav MHD k 2.4.1990), 45 a 112 sa vracajú na trasu cez Holíčsku
Zaujímavý je aj vývoj výstavby nadjazdu Dvory a Einsteinovej ulice.
Je dosť rozdiel testovanie a zábeh. Na testovanie je linka 32 ako vyšitá, pretože je trakčne tak náročná, že čo prežije tam, nemôže mať problémy nikde. Na zábeh je, naopak, táto linka z rovnakého dôvodu absolútne nevhodná.
Hlásenie zastávok bolo súčasťou ASRD (automatizovaného systému riadenia dopravy) DRAHUŠA (písmená AH v názve mali význam "Automatické Hlásenie"). Systém sa zavádzal v druhej polovici 80-tych rokov a v rámci možností, daných technickou základňou RVHP, bol na veľmi slušnej, ak nechcem povedať špičkovej, úrovni (závideli nám ho aj v Prahe).
Súčasne s prehratím názvu zastávky sa prehral aj kód zastávky do pamäti palubného počítača a počítač cyklicky obvolával všetky vozidlá a sťahoval nahraté informácie (v špičke bola dĺžka cyklu do 6 minút), takže dispečer mal prehľad o situácii na každej linke max. spred 5 minút.
Nedostatočná spoľahlivosť bola len formálnym dôvodom. Systém bol zlikvidovaný po prevrate ako dôsledok protestného štrajku vodičov, ktorým sa za účinnej pomoci vtedajšieho primátora podarilo položiť vedenie DPB. Vtedy odborárski predáci tvrdili, že užívateľské štatistiky (UŠA) sú zbytočné (najmä sledovanie presnosti jazdy, všakáno), dispečerské riadenie (DR) sa predsa robilo aj predtým bez počítačov a zastávky budú vodiči hlásiť sami (chachá) - a bohužiaľ im asi niekto aj uveril.
Ako? Stačí zorganizovať protest, prilákať TA3, Markízu, Joj, SME, Nový čas, TV Bratislava a Bratislavské noviny a máš postarané...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
zakaznik
- kde chýbajú tyče?