No predsa keď ti vozidlo parkuje v garáži, tak sa to na ňom pozitívne podpíše čo sa týka jeho zovňajška a niektorých ostatných častí vozidla, ktoré môžu trpieť na státie vonku. Ja viem - "Načo to robiť, keď 99% to nerobí, resp. nemá." Ale môžme s tým začať ? resp. druhá vozovňa by mohla disponovať krytou odstavnou plochou pre vozidlá. V Prahe je to napr. tá vozovňa (názov neviem ? ) čo má strechu uchytenú oporným systémom oblúkov ktoré pripomínajú oblúky mosta Apollo (teda aspoň mne), alebo ešte Brnenský Komín, ktorý je už fakt aj na pohľad pekná stavba ? Na druhej strane myslím aj na to, že krytá vozovňa by potrebovala neskôr častejšie statické posudky, rekonštrukcie a v prípade nebezpečia kolapsu asanovať...
A na to som ti odpovedal v prvej časti môjho príspevku. Nič ti nepomôže akýkoľvek výmysel s iným usporiadaním sedadiel v Solarise, lebo (až na tuším 3, ale tie sú v nízkopodlažnej časti zámerne) sú všetky ostatné sedadlá v usporiadaní 2+2 presne tam, kde nemôžeš uličku rozšíriť, teda buď nad kolesami, alebo na vyvýšenom stupienku. Súčasný pomer medzi sediacimi a stojacimi je optimálny a používa sa v celej Európe.
To že magistrát nie je ochotný navýšiť objem výkonov pre DP tak, aby požadoval realite nemôžeš riešiť tým, že sa budú nakupovať vozidlá s menším počtom sedadiel. Síce si tým pomôžeš v špičkách (teda tam podľa teba kvalita stúpne) ale bude to absolútne nevyhovujúce v sedle, večer a cez víkend, keď je obsadenosť vozidla menšia. Potom sa budeš zasa sťažovať, že sa vo vozidle vezie 21 ľudí, s tým, že tých 20 bude sedieť a ty stáť, lebo sa už pre teba miesto neujde.
Toto však nemá nič spoločné s metrom. Jediný špecifický aspekt Bratislavy je IBA VERBÁLNA podpora MHD bez akejkoľvek (resp. len s minimálnou) praktickou realizáciou.
Však ja keď som prvý krát videl solaris v KE ( unás vtedy ešte o nich nechyrovali), si hovorím aká "robotnícka doprava" ( u nás tak bola upravená jedna karosa B732, 1612 tušim...)
Este raz. Neuvazujem nad odstranenim sedadiel. Skor volam po prihliadani na aspekty ktore som spomenul. Solaris ma zo vsetkych busov najuzsiu a najdlhsiu ulicku pozdlz ktorej su 2 x po dva rady sedadiel. Cela moja polemika je nasmerovana nie na otazku "preco je to tak" ale "ci sa to neda inak".
Nezameriavam sa na "jednotlive znaky pohodlia", zaujima ma skor "celkove pohodlie", ktore vyplyva z optimalneho pomeru sedadiel a miest na POHODLNE statie, zohladnujuc moznosti a specificke podmienky, ktore Bratislava oproti inym mestam ma - uz len pre absenciu metra.
"ze na jednej strane su dva rady sedadiel a na druhej len jeden rad - tym padom je ulicka sirsia"
Šírka uličky, u Solarisov obzvlásť, je určená najmä širkou vozidla a šírkou zabranou podbehmi kolies. Aj keby si vyhodil hneď všetky sedadlá, ulička siršia nebude.
Každopádne však, jedným zo znakov pohodlia v MHD je počet sedadiel. Aj preto sa v nemeckých (a aj iných západných) mestách vyskytujú kĺbové autobusy prevažne trojdverové. Zatiaľ čo tvoje myslenie sa však uberá presne opačným smerom (čomu sa však pri tvojom nicku niet prečo čudovať).
Vyhadzat urcite nie, len pri kupe novych autobusov prihliadat na to, aby kapacita stojacich bola co najvyssia, s ohladom na technicke moznosti a potrebu sedadiel pre nutne pripady. Co sa komfortu pohybu tyka, velky rozdiel je uz aj v pripade, ze na jednej strane su dva rady sedadiel a na druhej len jeden rad - tym padom je ulicka sirsia. Autobusy typu Solaris, su z tohto pohladu - i pri nie celkom "preplnenom stave" - podla mna nevyhovujuce.
Sardinkaren je pritomnost. Predpokladam, ze zhustenie intervalov je narocne na kapacity i ziv. prostredie. (okrem toho, ze sa autobusy mozu lahko stretnut na krizovatke, pripadne na dalsej zastavke, ako je to casto u 93-ky)
Ja vychadzam z "filozofie", ze ked uz ten autobus ide, nech zoberie co najviac ludi, ale nie tak, aby na ukor par sediacich bola znevyhodnena vacsina stojacich. Predpokladam, ze podvozok ma istu mieru tolerancie, a dokonca, ten stav, ktory kritizujem, sposobuje nerovnomerne zatazenie napriklad pri poslednych dverach, kde stojaci tlaciaci sa na schodoch a v ulicke, prevazuju 4-och oproti sebe sediacich. V zasade povazujem sedenie na par zastavok za luxus, pokial nejde o ludi s hedikepom. Osobne si nikdy nesadam ?
aj ja si myslim a este som zabudol autobusi ktore nevletia do protismeru a napalia do lampy ale v to bol rekord ked asi v 70KM/H preletel krizovatkou pri avione a uletelamu skoro naprava ale zvladol to ten vodic klobuk dole.
Otázka budu na linke 67 vobec niekedy chodit normalne autobusi ktore sa nepokazia po jednej zastavke zabrzia a nenaburaju do 78 nezdochnu na krizovatke a otvoria sa im dvere alebo to je nesplnitelne? ?
K tomu návrhu: Zas budú ričať študenti z Družby a dochádzajúci cezpoľní na FEI, MFF, PriF UK a neviem čo ešte v tej Mlynskej je, ale ak tých ľudí nie je veľké množstvo (neviem koľko ich je), môže byť.
Ešte na margo toho "pešo predbehnem vlak": Asi si to nesprávne pochopil. Nepredbehnem ho preto, že by išiel pomaly a ja by som išiel popri ňom. Predbehnem ho práve preto, že je tá trasa 2x dlhšia.
Prečo práve 14 Trky? Však to by musel byť ráno pekný vláčik z Hroboňovej, Tatra + 13x14Tr. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
nocoine