Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ike #122355:
?! co to s tym ma spolocne??

Re #122360 S499.1023: Dik.

Re #122361 S499.1023: Povinnost hospodarneho narabania s majetkom a financiami a povinnost financovat originalne a prenesene kompetencie zeby?
Pravnicka osoba samozrejme funguje sposobom "Čo nie je zakázané, je dovolené".

Re #122363 S499.1023: Dolezita je predsa celkova hmotnost vozidla. Tu maju oba SORy BN u DPB uvazadnu ako 15t.

Re #122376 S499.1023: ?

Re #122425 S499.1023: Pisal som niekde, ze chcem S-bahn do Stupavy? Tak netrep p*coviny.
Reakcia na: S499.1023 #122427:
myslim si, ze keby si majitel neprial prevazat houmlessky, tak by ziadny KopeCity DPB neponukal ?
Reakcia na: intony #122428:
Aha, tak to pardon, ja som nadobudol mylný pocit, že 96 jazdí len po Avion. Takže toto vyzerá tak, že nejaký Záhradník z IKEA býva v Petržlenke ? .
Reakcia na: S499.1023 #122427:
Veď jazdí na linke 96 z letiska, či houmlesky majú cestu iba na Hlavnú stanicu?
Reakcia na: intony #122426:
Nasadenie CapaCity asi určuje majiteľ vozidla a ten si pravdepodobne nepraje, aby sa mu v tom vyvážali houmlesky z Letiska.
Nebol by CapaCity vhodnejší a reprezentatívnejší ? na linke 61 ❓
Tak pozerám do Zákona o dráhach a už je to novelizované zákonom 109/2005 Z.z. tak, že môže objednávať aj samosprávny kraj. Tekže Ámos a MiroBA, do toho! Iste kúpacieho plášťa presvedčíte, že je treba vybudovať S-Blato do Stupavy ? .
Reakcia na: S499.1023 #122417:
Ja by som skôr povedal, že zas ide o právny paškvil. Lebo máš pravdu odsek 3 § 30 z. 164/96 určuje, že zmluvu uzatvára štát, no podľa odesku 1 "Zmluvou o výkonoch vo verejnom záujme pri prevádzkovaní dopravy na dráhe (ďalej len "zmluva o prevádzkovaní dopravy") sa dopravca zaväzuje poskytnúť štátu, samosprávnemu kraju alebo obci výkony, ktoré by z hľadiska svojich obchodných záujmov neposkytoval vôbec alebo neposkytoval v požadovanom rozsahu pre ich ekonomickú nevýhodnosť, a štát, SAMOSPRÁVNY KRAJ alebo obec SA ZAVÄZUJE DOPRAVCOVI UHRADIŤ ZA TIETO VÝKONY PREUKÁZATEĽNÚ STRATU." No a na základe gramatického výkladu by VÚC mohol uzatvárať zmluvu tak pre lanové dráhy, čo je blbosť.
Reakcia na: S499.1023 #122418:
Hej, len táto by bola o čosi menej nerentabilná, než trať do Záhorskej Vsi, najmä po vytunelovaní bratislavského podzemia ☺
Reakcia na: AAA #122421:
sorry pomylil som si to s rusenim OkÚ
Reakcia na: Ike #122410:
VUC boli zriadené 2001.
Reakcia na: MiroBA #122415:
Jááj, som očakával, že keď "sú kopy takých tratí", "je x takých tratí", tak hneď vysypeš z rukáva zo desať. Tak mi nájdi niekde v okolí týchto miest trať, ktorá obsluhuje jednu väčšiu dedinu typu Stupava.
Samozrejme, že vlak by bol v špičke rýchlejší, to je odskúšané. Ja sa len pýtam, kto bude platiť 6,5 km trate pre šukafón raz za pol hodiny?
Reakcia na: S499.1023 #122412:
Viem a ani nevravím, že oná trať by mala v súčasnosti v pravidelnej osobnej doprave nejaké opodstatnenie ? a keby nejaká bola, určite by som pri ceste do Perneku nevystupoval v zastávke Pernek pri Zohore ?
Reakcia na: intony #122414:
Hej, lenže tá Modra by musela ležať na trati 120 a nie byť na konci nejakej lokálky.
Reakcia na: AAA #122413:
Kristepane. Keď je v zákone jednoznačne napísané, že výkony na železnici objednáva štát prostredníctvom ministerstva dopravy, tak to je proste tak.
Reakcia na: Martin Fundárek #122385:
Presne tak.
Reakcia na: S499.1023 #122403:

Presnú ekvivalentu by som musel pohľadať. Ale určite po celom okolí Berlína chodia kade-tade prímestké vlaky vlastne aj všetkých velkých miest Lipsko, Hamburg, Hannover...
No ono je pravda že je o 8km dlhšia, ale hlavnú výhodu vidím v tom že vlak nemusí stať na semafóroch a pod. Sám vieš že na Patrónke a Pražskej ceste, križovatke pri SAV situácia nie je ružová. A treba myslieť aj na zimu, koľko razy hore Pražskou išli autobusy krokom? Neviem ono by to bolo zaujímavé odskúšať čo by skorej bolo v BA na stanici či vlak alebo autobus...tažko hovoriť dopredu lebo taký experiment ešte nebol, ...možno máš aj pravdu.
Reakcia na: tr3mp #122404:
Neexistujúcu trať do Modry a existujúcu trať do Záhorskej Vsi považujem za jediné lokálne trate v Bratislavskom kraji, ktoré by mali resp. majú v osobnej doprave nejaké opodstatnenie. ?
Reakcia na: S499.1023 #122361:
Kraj však ako objednávateľ výkonu vo verejnom záujme vystupuje ako správny orgán, ktorý uzatvára s dopravcami správne dohody, pričom tým uzavretím vykonáva jednu z foriem činnosti verejnej správy.
A čo sa týka toho dotovania železnice krajom, keby sa chcelo dá sa to. Napr. VÚC môže poskytovať dotácie právnickým osobám, ktorých zakladateľom je vyšší územný celok, a to na konkrétne úlohy a akcie vo verejnom záujme alebo v prospech rozvoja územia vyššieho územného celku. A železničná doprava je verejný záujem.
Reakcia na: intony #122407:
Nuž, čo by bolo. Leží si tam a tíško čaká na zrušenie 😃. Keby sa bolo stihlo dostavať predĺženie do Jablonice, mohlo to mať zmysel ako kratšia cesta, než cez Kúty alebo Trnavu. Takto je to trať nikam. Predpokladám, že vieš, kde je v Plaveckom Mikuláši, presnejšie povedané v poliach za Plaveckým Mikulášom, stanica?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.