Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #118724:
Daj navod ako vyhnat homelessov z MHD, potom romov, robotnikov, pokracujme dochodcami co neudrzia moc, zmoknutymi ludmi co pridu z dazda a sadnu si, psov co sedia na sedackach...
Myslim ze toto nebude realne. Preto treba ochranit cestujucich nezavadnymi sedackami.
Reakcia na: Peto02 #118723:
Električenku ti vždy predajú za aktuálne platnú cenu (aj keď by už na druhý deň mala byť cena iná).
S tou platnoťou zľavy je to však tak, že nárok na zľavu máš od 1. 9. do 31. 8. (ak chodievaš na strednú školu) alebo až do cca 15. 10. ak na vysokú. A keď chceš zľavnenú, tak ti musí platiť zľava na celé obdobie (preto tie problémy na začiatku školského roka).
Ale ceny električeniek sa nemenia, takže je jedno či si ju kúpiš už zajtra, alebo až 10. januára.
Reakcia na: stevo #118721:
Gumenú sedačku som ešte nevidel, jedina na pláži.
Treba homelessov vyhnať z MHD alebo im ju prispôsobovať?
Zdravim. Mam jednu otazocku, mozno tu uz bola spominana, ak hej tak dajte vediet. Jedna sa o kupu novej zlavnenej elektricenky. Kedysi davno ked sa zvysovala tarifa na sucasnu, som si par dni pred Novym rokom aktivoval 3 mesacnu elektricenku a tak som este stvrt roka chodil lacnejsie. Bude sa to dat aj tento rok. Elektricenka mi konci 23.12. a ked pridem 27.12. tak mi daju 3 mesacnu?

Kedysi som totiz bezne predlzoval elektricenku aj na konci prazdnin bez problemov (od konca augusta do konca novembra a az potom som musel ukazat potvrdenie od skoly), ale teraz si ju musim vzdy najprv aktivovat na terminali, ze som student a az potom mi daju 3 mesacnu.
Reakcia na: S499.1023 #118720:
Súhlasím.
Reakcia na: S499.1023 #118716:
a co hovoris na gumenne sedacky?
Ja stale nechapem, co je na slizkej kozenke fuj. Po homelessovi zapacha, je spinava, mocom nasiaknuta?
Reakcia na: Mike #118713:
Ale konkrétne túto zmenu vidím ako systémovú.
Reakcia na: stevo #118712:
Jasné, oni sú tí náhodní cestujúci na dve zastávky, medzi kotrými sa ešte prestúpi presne tou najdôležitejšou cieľovou skupinou...
Reakcia na: Valec #118715:
pri zavadzani tejto tarify si nikto nevedel predstavit ze by mu chodila nosna linka kazde 3-4 minuty a ze sa za 10 min. niekam s prestupom dostane. Dnes je to skusenost.
to je zjednodusenie systemu ze budem mat listok na 15 minut ale nebudem s nim moct pocas 15 min. prestupit?
Reakcia na: Ik283T #118711:
Čo keby si prestal generovať nicky ako na bežiacom páse a konečne vypadol? Aj tak si po prvom príspevku priehľadný ako viedenský rezeň z bratislavskej reštaurácie.
Reakcia na: stevo #118706:
Takmer nikdy nemám priamu trasu bez prestupu. Normálne si kúpim 75 min. prestupný lístok a nepindám, že 20 min. je "obmedzene prestupný".
Na slizkej koženke je fuj to, že je to fuj. Posledné auto s koženkovými sedadlami bola nejaká Š 105 S.
Reakcia na: stevo #118710:
Ale však tu nejde o zvýšenie cestovného, ale o zmenu ponúkaného sortimentu. Jediný kto tu hovorí o zdražení hovorí si ty.

"Radsej nech sa cestovanie neumerne predrazi mensej skupinke, ako by malo dojst k umernemu, mensiemu, plosnemu zdrazeniu? "
Pri každej zmene (nie len v doprave) sa niekomu pohorší, niekomu sa pohorší (podľa jeho slov) neúmerne (to si teraz ty) a niekomu sa polepší (toto by som bol napr. tento týždeň ja - skončila mi predvčerom platnosť električenky, novú si kúpim až budúci týždeň a do práce to mám 13 minút). Ide však o to, čo takáto zmena prinesie (zjednodušenie systému) a či sú tieto skupiny v rovnováhe (ja si myslím, že v prípade 10 prestupného vs. 15 minútového neprestupného lístka prevažujú tí čo si polepšia, akurát používateľov súčasného 30 min. lístka je viac ako používateľov hodinového - čiže tento faktor je zmenou mierne k horšiemu). Najmä však netreba zabúdať na to, že táto zmena sa VÄČŠINY CESTUJÚCICH NEDOTÝKA.


Inak, už pri zavádzaní tejto tarify boli v novinách články a názory, že načo 10 minútový prestupný lístok, keď za 10 minút sa človek nikam nedostane, nie ešte aby prestúpil. Ale zrazu sa bude všetkým chýbať.
Reakcia na: Mike #118713:
Suhlas. Tvorcovia prestupneho systemu vedeli co robia a urobili to dobre. Popri inflaci suhlasim aj s postupnym zdrazovanim (i ked sucasny dramaticky pokles cien ropy by zdrazovanie mohol brzdit), ale zachovanim systemu.
Reakcia na: stevo #118710:
Magistrát keby uvažoval tak ako väčšina magistrátov na západ od nás äakože tak neuvažuje) tak by mu bolo jedno pre koľkých ľudí to zdražia a zlacnie k 1.1.2009 ale vo veci platnosti lístkov a prestupnosti/neprestupnosti rozhodne tak, aby v tom bol do budúcna systém, ktorý sa podľa možností tak skoro nebude meniť. To zn. že to uvítajú všetci potenciálni návštevníci, hostia a snáď aj ďalšie generácie. Tak, ako napr. oblastné označovanie....
Jedine, čo sa "nastavuje " na dnešných cestujúcich by mali byť ceny, nie však typy lístkov.
Reakcia na: stevo #118710:
ved to je priama podpora IAD. Zneatraktivnovat MHD na kratke trasy okrem prestupu este aj priplatkom za prestup. To naozaj sa oplati auto ?
Reakcia na: Valec #118709:
A podstata alebo cieľ DP zavedením 15min neprestupného a 60min prestupného lístka je aby ľudia využívali električenky, alebo aby vytiahli z nich viac peňazí? Ja toto menenie lístkov považujem za zbytočné a ak DP očakáva zlepšenie image u cestujúcich, tak sa mýli. Sú oveľa dôležitejšie veci ako lístky, hoc by sa mali 10 a 30 minútový lístok zlúčiť, ja by som navrhol 20 minútový prestupný v cene 9/18Sk, potom 60,80,100,120,140min ale to je už skôr BID tarifa.
Reakcia na: Valec #118709:
Poslednu vetu si myslel v zmysle - Radsej nech sa cestovanie neumerne predrazi mensej skupinke, ako by malo dojst k umernemu, mensiemu, plosnemu zdrazeniu?
A ked si teda modelovo prisiel k 4%, tak myslis, ze tie 4% prinesu do kasy DPB taku rozhodujucu sumu, ze to DPB aj magistratu stoji zato tak vyrazne tym 4 % predrazit cestovanie?
Reakcia na: stevo #118706:
"myslim na ludi, ktorych sa to tyka a trpia, ale su stado"

Ono, keď si to tak vezmeš, to stádo asi nebude až tak veľké (a preto z neho počuť bučať na všetkých fórach akurát tak teba).
Cca 80 % cestujúcich využíva električenku. Zvyšných 20 % si delí 3 typy lístkov (najpredávanejšie sú 10 a 30 minútové), pre náš výpočet budeme počítať s pomerom 40:40:20 (pre presné hodnoty by bolo potrebné čísla z DP). Z toho nám vyjde, že 10 minútový lístok v reále používa 8 % cestujúcich. A teraz sa ťa spýtam, koľko z nich (ak neuvažujeme s existenciou tzv. šedých pasažierov) stihne počas platnosti aj prestúpiť? Preženiem a poviem že polovica. Takže zmenou tohto druhu lístka budú dotknuté 4 % cestujúcich. Ak si k tomu prirátame ešte aj 8% cestujúcich, ktorý si budú musieť kupovať miesto 30 minútového lístka hodinový (pričom nerátam s tým, že časti z nich možno bude postačovať nový 15-minútový), tak prídeme k záveru, že zmenou tarify sa zvýši cestovné pre cca 12% cestujúcich.
Ak by sa zvýšila cena plošne pre všetkých len o výšku inflácie za roky 2004-2008, postihnutí by boli všetci. Tak neviem ako to vidíš ty, ale 12 vs. 100 % je celkom slušný pomer.
Reakcia na: 7921 #118705:
Ja viem, ze ci je vodic dobry alebo zly nezavisi od typu vozidla. Narazal som na nieco ine...
Reakcia na: stevo #118706:
Odpust, ale nebudem radsej reagovat.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.