V podstate sa dnes v BA da dostat na vacsinu miest do 10 min bez prestupu. No teda ked si nevyuzival nikdy 10min listok na prestup, ako to potom vies posudit? Nehovorim ze bez toho listku bude nasledovat odliv cestujucich ale urcite to nikoho nepotesi, takze DPB by si mal pockat az sa bude darit dodrziavat grafikony a mat vozovy park na urovni tych miesto co takuto tarifu prevadzkuju a potom robit taketo razne kroky. Zatial k najpodstatnejsim ako rozsirovanie Buspruhov, kupa NP vozidiel a zavedenie normalneho intervalu na elektrickovych linkach s mensim poctom liniek nedoslo ani po niekolkych rokoch slubovania. Najvacsie minus je neobnovene odbocenie z mosta Apollo na Bosakovu vdaka ktoremu sa z nosnej 68 stala podnosna, a ani po presmerovani cez Ovsiste nikoho nenapadlo ju posilnit na interval 3/10/5//10.
Normálne, prečo by som ich nemohol porovnávať? O Brne si napísal sám, v Ostrave majú aj krátkodobé časové lístky s obmedzenou zónovou platnosťou. Ostatne, vezmime si to z dsruhej strany - kde v meste porovnateľnej veľkosti s BA je základný, 10-15 minútový lístok prestupný?
Mňa nerieš, ja som 10-minútový lístok nikdy na cestovanie s prestupom nevyužíval.
Podla mna vobec nejde o to, ci sa da do 10/15 minut prestupit. Na zakladny listok nebola naviazana pokuta, zakladny listok by bol 60 minutovy (doteraz 30 min.). Prestupovanie pri kratkej dobe platnosti zbytocne vyraba sedych pasazierov.
O zruseni 901 mozeme snivat. DPB bude linku kryt argumentami o trendoch a BID, len furt nevie vysvetlit preco teda aj nespravi linku do Rajky. Rakusko na 901 neplati nic, vsetko hradi DP z toho co si cestujuci v BA platia. Peticia na 901 je sfalsovana, linka je spravena na ziadost jednej pani co tam ma 3 firmy a kancelariu ma na Cernysevskeho (meno neviem). Na jej ziadost premava linka 901 do Wolfiku, pre tych 10 Slovakov co v tych firmach pracuju. Takze ti co poctivo prispievaju do kasy DP, nedobrovolne platia cca 38 spojov pre 10 ludi. Nic by som nepovedal keby tie spoje sli v zaciatok a koniec pracovnej doby,to ze tam ostane 5 ludi mozno do 20 az 22 uz fakt neni dovod na dalsie spoje. Naproti tomu v Rajke zije 800 Slovakov, z ktorych cast prejavila zaujem o linku do Bratislavy, plus zaujem prejavili aj obcania Madarskej narodnosti, a tiez Slovaci z Bezenye, Dunakiliti, Hegyeshalom, Mosonmagyrovar,... Myslim, ze ovela viac dovodov na ziadost o linku do BA maju Slovaci v Rajke ako tych 10 obcasnych cestujucich pod palcom akejsi fuchtle co ma na magistrate znamosti. Aj keby len 25% Slovakov z Rajky naozaj linku vyuzivalo stale by to bolo 200 cestujucich + prilahle dediny + obcania MR.
P.S.:Mozno som popisal zbytocnosti, ale neviem kolko ste vy popisali o tej linke tu, tak som sa snazil o tom pripade popisat co najviac co viem.
Mna by len zaujimalo, co tou neprestupnostou DPB ziska a naopak, co by stratil, ak by 15min listky boli prestupne...
Lebo:
1)ludi, co ich to postihne je malo - zisky z toho budu strasne zanedbatelne ak vobec nejake (urcite by DPB viac ziskal, keby zrusil pochybne linky typu 180,901,147, atd)
2) tym ludom to pekne otravi zivot
teraz neriesim vyznam tych listkou ale to, co DPB motivovalo k tej zmene...
Neviem ako mozes porovnavat Prahu a Bratislavu. Ked uz tak uved pre porovnanie Brno alebo Ostravu. Ked sa tak vyznas do listkov v BA a tom ako sa daju pouzit kde v BA cestujes? K tvojmu prekvapeniu ti poviem, ze su aj cesty ktore sa daju s prestupom spravit za 10minut, najviac pravdepodobne to je vsak v rannej spicke. V Brne sice maju 10minutovy listok neprestupny, v Ostrave co prave teraz pozeram neviem presne ci je aj 15min prestupny a maju este aj 45minutovy prestupny a potom 60,90,105 a 120min.
Povedz mi preco by si Bratislava nemohla spravit listky podla seba co do platnosti a prestupnosti? Niesom 100% presvedceny o tom, ze najkratsi cestnovny listok by mal mat platnost az 60minut.
Od dnes je v predajniach Slovak Lines ako aj u vodicov primestskych liniek v predaji knizny cestovny poriadok vo variantach:
- vsetky linky Slovak Lines za 1,99€
- Pezinok a okolie za 0,66€
S 15-minútovým neprestupným lístkom prestúpi veľká časť cestujúcich?
Inak ja po Prahe mám základný lístok 20-minútový neprestupný (predtým 15) odjakživa a nejako mi to žily fakt netrhá.
No mne sa stávali a aj stávajú teraz prípady (hoci sa ma už netýkajú lebo mám električenku), že na označovačoch bol posunutý čas, alebo čas išiel od 00:00 alebo, že v niektorom nebola náplň a tak len dierkoval a "nepísal"... Vždy som uvažoval, že to poviem vodičovi, ale vždy ma premohla lenivosť a ani neviem či by to nejako vodič vyriešil... ?
To mas pravdu ze cas velmi nekontroluju a CP poriadky tiez velmi nepoznaju. Pametam si davnejsie som isiel L21 z DNV na Nivy a revizori nastupili na Kriznej. Dve dievcatu uz z DNV isli na 10-minutovy listok, revizor im 2-krat kontrolval listky a nic.
Revizori zabuduja aj na fakt (nepozru si asi dobre CP) ze medzi zastavkou Stefana Kralika (posledna v DNV) a Mokrohajskou je 11min a oni veselo akceptuju jazdu na 10minutovy listok.
No tak ja ked som raz isiel na listok ktory bol na prvy pohlad neplatny (cesta Trhovisko - Stanica podla CP 10 minut, realne asi 45 :D) tak revizor co nastupil na Karpatskej si hned vsimol ze na 10 minutovy cestujem uz asi 30 minut ? Avsak riadil som sa zastavkovym CP takze pokutu som samozrejme nedostal
Neviem aké máte vy skúsenosti s cestovaním na lístok, ale ja keď som na ne ešte cestovával lebo sa mi neoplatila električenka revizór si nikdy nekontroloval čas, ale len či je cvinkutý....
Presne tak. S dobrym prestupom. A ten ked sa ti nepodari tak sa z teba stane neumyselny cierny pasazier (pripadne si stiknes dalsi listok a platis este viac)
Skutocne nepovazujem Matejkova - MiU KV za dlhu cestu.
Re #118616 S499.1023: Keby bolo keby...
Takato zmena sposobi nevolu u cestujucich a nasledny odliv z MHD. Bratislava nie je az taka velka a za 15 minut sa s dobrym prestupom dostanes daleko.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.