Ad električky v Kórei:
V severokórejskom hlavnom meste majú aj ako električkovú prevádzku, tak aj 2 trasy metra. Len pre zaujímavosť, takmer všetky električky tam jazdiace pochádzajú zo závodu Tatra (typy T4D a KT8). Časť z nich tam šla ešte v časoch socializmu, ostatné sú z ex-východonemeckého výpredaja. Dokonca aj trolejbusy tam jazdia (a to také skvosty ako repliky Karosy C 734, resp. Škody RTO). Oficiálnych informácií je síce málo (MHD a obzvlásť metro sú niečo ako strategické vojenské objekty), avšak na internete možno aj napriek tomu nájsť dostatok informácií.
A či je predaj električkového vozidla podporou miestneho režimu si osobne nemyslím. Pri takmer výhradnej nemožnosti vlastniť osobný automobil je MHD dôležitou formou dopravy.
V severokórejskom hlavnom meste majú aj ako električkovú prevádzku, tak aj 2 trasy metra. Len pre zaujímavosť, takmer všetky električky tam jazdiace pochádzajú zo závodu Tatra (typy T4D a KT8). Časť z nich tam šla ešte v časoch socializmu, ostatné sú z ex-východonemeckého výpredaja. Dokonca aj trolejbusy tam jazdia (a to také skvosty ako repliky Karosy C 734, resp. Škody RTO). Oficiálnych informácií je síce málo (MHD a obzvlásť metro sú niečo ako strategické vojenské objekty), avšak na internete možno aj napriek tomu nájsť dostatok informácií.
A či je predaj električkového vozidla podporou miestneho režimu si osobne nemyslím. Pri takmer výhradnej nemožnosti vlastniť osobný automobil je MHD dôležitou formou dopravy.
drink