Otravena MHD>
tie 21 vynechavaju kvoli tomu, ze v opacnom smere (rozumej na Nivy) su zapchy. A tak sa stane ze 21, ktora ma ist z Legionarskej do DNV o 7:08 nestihne prist nacas na Nivy a otocit sa napat!!! A v tych zapchach sa zvycajne 21 dobiehaju kedze maju 5min. interval. A tak potom idu zasebou aj do DNV.
A co sa tyka vystupovania v DNV.Ja osobne s tym problem nemam, kedze na prvych 2 zastavkach spravidla vystupi 70% ludi
Pan Gandl pise svoje nazory este v clanku Električky to nevyriešia. Dovod preco to elektricky nevyriesia ale nanapisal. Aj debata k tomuto clanku je velmi podnetna.
Pan Stanislav Šimončič (bývalý slovenský veľvyslanec v Španielsku) pise v clanku
Metro za štyridsať mesiacov o rozsirovani metra v Mardide a ako to tam funguje. Na konci clanku kritizuje spolocnost Metro a.s. slovami: "Zrejme sa však nepodarilo preraziť cez Metro, a. s. Sama táto firma preukázala svoju slabosť, inak nie je možné, aby nepresvedčila vládu či ministerstvo financií. Iné dôvody nepoznám, ba ani nechcem byť vtiahnutý do myšlienkových pochodov predstaviteľov Metra." Mysim ze to staci. Z clanku mam pocit taky, ze pan Simonovic sice nie je odbornik na doprabu, ale vidi ako sa to riesilo v Madride a ako to doplalo u nas. Jeho kritika spolocnosti Metro a.s. je opravnena. Nestavia sa proti metru, ale poukazuje na to ako sa robi - totiz zle.
Precitajte si ak debatu k clanku.
Velmi zaujimave veci sa docitate aj v clanku Bratislava má záujem o spoluprácu s Moskvou pri výstavbe metra.
Len tak vybereim par citatov: "Výstavba metra v hlavnom meste Slovenskej republiky bola jednou z tém, o ktorej v Moskve rokovali prezident SR Rudolf Schuster a primátor Bratislavy Jozef Moravčík s primátorom Moskvy Jurijom Lužkovom.
Podľa primátora hlavného mesta Slovenska Moravčíka sú pre Bratislavu zaujímavé skúsenosti ruskej strany, experti, technické kapacity i možnosť financovať výstavbu v rámci deblokácie ruského dlhu.
"Sme rozhodnutí kombinovať systém metra a systém železnice," povedal Jozef Moravčík a vysvetlil, že v Moskve sa okrem rozširovania metra pripravujú projekty rýchlodráhy a rýchlostnej električky. "Skúsenosti pre nás môžu byť zaujímavé," dodal.
Hlavným problémom, prečo sa s výstavbou metra v Bratislave doteraz nezačalo, bol podľa Moravčíka nedostatok finančných prostriedkov.
Teda este raz a poriadne:
"Sme rozhodnutí kombinovať systém metra a systém železnice," povedal Jozef Moravčík a vysvetlil, že v Moskve sa okrem rozširovania metra pripravujú projekty rýchlodráhy a rýchlostnej električky. "Skúsenosti pre nás môžu byť zaujímavé,"
Ako to dopadlo??? Niako. Dovod? Rusi zrejme povedali ze metro je pre Bratislavy blbost a navrhli riesit dopravu rychlodraznou elektrickou. Magistrat a spolocnost Metro a.s. to zamietli.
Netusim aky bol oajsatny dovod, ci to bola neschopnost istych ludi vybavit aby to slo cez deblokaciu. Ale skor si mylsim ze rusi nam navrhli rychlodraznu elelktricku, co pani Kovalcik a Lunacek striktne odmietaju. Inac by rusov neposlali do paze. Vsak po tomto clanku sa uz nikdy nic nevravelo o rusoch - a to bude mat dajaky hlbsy dovod.
Prečo pravidelne vynecháva linka č. 21 na Legionarskej ul. smer VW o 7.08 hod. a potom idú 2 až 3 za sebou? To majú vodiči na Nivách diskusný klub? Týmto smerom cestuje aj veľa pubertálnej a postpubertálnej mládeže, ktorá nielen že nemá potuchy čo je to pustiť sadnúť staršieho - ale to MHD nevyrieši. Ale snáď by vodiči, prípadne revízori mohli kontrolovať, aby sa na schodíkoch nerobili "pikniky", lebo je to vlastne teraz už každodenný stres a lotéria, či sa človeku na jeho zástavke podarí vôbec vystúpiť - hlavne na zástavkach v Devínskej Novej Vsi. _
Iba by som rad zhrnul vyroky istych ludi, aby sme mali prehlad...
Električka zvíťazila nad metrom - DEBATA Staci si precitat...
Dalej V podzemí centra mesta bude metro Hovorí riaditeľ SNP Invest, a. s., Peter Gandl Monika Voleková - DEBATA. Staci uviest jeden citat pana Gandla: "Som presvedčený, že samotné električky nevyriešia dopravu v meste. Cesty majú svoju kapacitu. Keby sme pridali ďalšie autobusy, tak sa v špičkách vytvorí ich súvislý rad a doprava bude stáť." Do pozornosti davam aj cely clanok V podzemí centra mesta bude metro, ak mate cas tak si to precitajt.
Ing. Rymarenko vyjadril svoje nazory v clanku Chcelo by to poriadny cisársky rez. Vcerlku rozumne, suhlasim s nim.
Ing. Lunacek reaguje v tomto clanku na Ing. Rymarenka. Nepise tam skutocne argumenty, skor obvinuje pana Rymarenka zo schyzofrenie. Po obsahovej stranke ma to nezaujalo a ani niet divu ze to odmietli uverejnit v Pravde.
Lubo Roman sa v clanku Metro pre pol milióna ľudí je nezmysel postavil proti metru.
Reakcia Milana Vajda (hovorcu starostu Starého Mesta) na tento clanok je tu. Pan Vajda este obhajuje myslienku metra.
Dnes nam pan Durkovsky uz metro neslubuje. Ale ako si o nom mysli??? To je velmi zaujimave. Sice sam vravel ze ma studie podla ktorych vychadza metro ako zbytocne, ale ked jeho hovorca zase obhajoval takto metro... Neviem ako je to dnes, ci sa myslienky zmenili. Povazovat niekoho argumenty za "hlboko neprofesionálne, populistické, veľkohubo strieľané od pása bez preštudovania si jedinej stránky odbornej literatúry alebo dokumentácie" dokazem aj ja. Napriklad vyroky pana Gandla, pana Lunacka a im podobnych. To som tu este nenapisal odkzay na clanky v ktorych pan Kovalcik tlaci kaleraby o metre. To by bol totiz velmi dlhy prispevok...
Riešenie zrýchlenia električkovej dopravy preferenciami na križovatkách a znížením počtu zastávok je rozumné. Zavádzanie expresných liniek a predbiehaní mi pripadá ako veľmi ťažko realizovateľné. Základným predpokladom takéhoto systému je totiž dôsledné dodržiavanie grafikonu - a to u nás veľmi, veľmi škrípe. Jazda s náskokom, hoci je oficiálne "hrubým porušením pracovnej disciplíny" (pozri poznámku va vozidlových CP), je skôr masovým javom, než výnimkou.
Podľa mojej mienky by zriedenie zastávok generálne a preferencie postačovali. Vyžadovalo by si to doplnkovú dopravu autobusom alebo trolejbusom ako náhradu za zrušené zastávky s úrovňovými !!! prestupmi na električku (prechody so semaformi; do podzemia či na lávky ľudia nie sú príliš ochotní liezť).
Okrem toho sa bude treba vážne zaoberať kultúrou cestovania. Mne napríklad veľmi vadí, že dopravný podnik kašle na likvidovanie čarbaníc vandalov, nesprávne nazývaných "grafiti". Niektoré vozidlá sú poznamenané až tak, že sa mi dvíha žalúdok. Ak k tomu pridáme pár smradľavých bezdomovcov, ktorí sa v MHD zohrievajú, dospejeme čoskoro k tomu, že MHD budú používať iba asociáli - a my ostatní si budeme musieť kúpiť autá.
Domnievam sa, že ak by boli čarbanice promptne odstraňované, znížil by sa aj počet dobytkov, ktorí sa takto prejavujú. Znížila by sa ich motivácia postriekať alebo popísať celú električku, keď na druhý deň by po ich podpisoch nebolo ani stopy. (Hovorí zo mňa skúsenosť s natieraním istej vchodovej brány - keď som ju natrel po poškodení druhý raz, bol niekoľko rokov pokoj, hoci na iných vchody v okolí je každú chvíľu nový "podpis".) Čo vy na to?
turbo: #11454
súhlasím s tým čo si napísal, ale je potrebné ešte dodať nasledovné:
1. konečne je potrebné aby sa začalo v tomto meste gazdovať (rozumej hospodáriť) a nie ako doteraz -posledných 13 rokov bačovať (bačovať - od očovského baču ). Však je nemysliteľné aby sa stále predávala podstata (majetok) a brali úvery (naposledy tých cca 5 mld od Japoncov) a takto získané peniaze sa s prepáčením prej..ali (380 mil v SKB). Kto z nás je taký bulo (iste že aj taký by sa našli), že by ste predávali majetok (jednorazový príjem ktorý sa vždy rozplynie), namiesto toho aby sa s ním hospodárilo (prenajímal) a za niekoľko rokov zarobí niekoľkonásobne viac ako je príjem za jednorazový predaj. Ked sa bude stále len predávať tak som zvedavý, z čoho bude mesto za pár rokov žiť, ked sa predá aj ten posledný mestský majetok.
2. konečne presadiť iné prerozdelenie výnosov celoštátnych daní, ktoré dostavá BA. Pokial si toto neuvedomia politici, že hlavné mesto je len jedno, že robí servis celému Slovensku, že je úžasný nepomer medzi vyprodukovaným objemom v BA na obyvatela a tým koľko na obyvatela dostava BA z daní. Iste, že sa bude argumentovať že v BA má sídlo vela firiem, ktoré fyzicky vyrábajú niekde inde ako v BA a tým že sídlo je v BA tak tým pádom v BA aj odvádzajú dane (sídlo daňového úradu, v mieste registrácie firmy)
3. ak bude toto splnené (dostatok financií + hospodárenie s nimi) tak je potrebné aby sa našli ludia, ktorí sú schopní dať dokopy dopravnú koncepciu na niekoľko rokov dopredu (konečne spočítať, čo sa viac oplatí, metro, velkokapacitná električka alebo niečo iné - teraz ma nechytajte za slovíčka, jasné že metro by sa stavalo dlhšie, dúfam že teraz o tom nezačneme zas polemizovať ..., hlavne aby ten systém začal fungovať v čo najkratšom čase, koľko stojí výstavba, údržba atd....), a zabezpečiť kontinuitu v jej presadzovaní do budúcna. O údržbe tratí,.... a ostatných tech otázkach sa nebudem rozpisovať, pretože ich fungovanie považujem za niečo samozrejmé, inak sa nikam nedostaneme.
#11417> Náhradná doprava loďou bola v čase opravy tunelu pod Vyšehradom v úseku Výtoň - Podolská vodárna. V Prahe mali aj iné zaujímavosti - náhrada autobusovej dopravy vlakom (810) v čase uzávierky cesty v Komořanoch, alebo náhradnú dopravu v Tróji kyvadlovým spôsobom súpravou 2xT3 "PX" (prdelema xobě).
K espresnim el. linkam: Konkretne v Dubravke by pomohla nova vozovna..neviem ci je Dubravce p;anovane aj pre el. - to k tomu ze by na konecnej v Dubr. muselo byt rane vela elektriciek...aby to malo "smrnc" Potom tu padol navrh na zdvojkolajnenie v smere do mesta na niektorych usekoch. Ja by som navrhol niektore zast. na kt. by espr. linka stala "zdvojit" (ako Trnavske m.) , tz pre smer do mesta by boli dve zast. vedla seba, na jednej by klasicka el. napr. cakala na espr., ta by ju predbehla a potom by pokracovala...samozrejme by sa to v traf. muselo tak vyriesit aby tam netrcala 5 min. ! Max 2. ...
Dnes som nasiel v schranke nejaky SDKU predvolebny papier a veselo sa tam na mna usmievali ludia ako Odzgan (kauza Statne hmotne rezervy), Vavrik (kauza stratenych 300 milionov) a Gandl (metro! metro! metro!). No ak teda SDKU nema co ine ponuktnut, len tychto expertov, tak dakujem pekne. Modra sa nam akosi zaspinila...
TDI: No jo... suhlasim. Aj ked - Durkovsky vcera dos pocudovane vravel o niecom ako elektricky na Dlhe diely... Ale to je detail - vravel o trolejbusoch a s ty suhlasim. debata ola a samostanych dopravnych systemoch mestskych casti, co odsudil, co je aj spravne. Inak... ja si kua nepomozem, ale.. kua... vcera sme na to aj s Rikom cumeli s otvorenimi hubami - to tatracentrum tam nemal nehat stavat. Dostal za to do vacku tuke a tak povolil stavbu. To neni pekne.
KLF:
To je jasne, ved ludia si pod pojmom elektricka nepredstavuju nosny system. Takze mu po volbach nemozu vycitat ze co za nosny system to ma byt. Takto sa zbavil jedneho problemu. Posobi to na mna dojmom, ze nechce slubovat a pritom vediet ze to nema ako spravit. Lebo je jasne ze na nosny system nemame a tak skoro mat nebudeme. Vid zadlzenost mesta... Ale rychlodrazna elektricka ho dokaze nahradit a neskor, po vybudovani zabezpecovacieho zarieadnie nim moze byt. Ale v blizkom case staci ked sa vobec bude rozvijat. To snad chapeme vsetci. Teraz nevravom iba o Petrzalke, ale aj o Dlhych dieloch, Hypernove, Zona Tuhovske a pod. Durkovsky sice nie je dopravar, ale ako stavebny inzinier ma k tomu stale blizsie ako ekonom (Stern) alebo nebodaj dajaky doktori (gynekologovai a pod. ). Uz 10 rokov s Bratislavcanmi, a teraz pardon za vyraz, politici vy***avali, raz to skoncit musi. A ostava dufat ze to bude cim skor. Donekonecna to takto nepojde. Verim v lepsie casy. Kedy nastanu zalezi iba na kandidatoch a na nas - volicoch... Jo, aj Lubo Roman mal (mozno) pekne predstavy. Ale ako si napisal, Durkovsky nie je na to odbornik, ale ma ludi. Iba dufam ze to nebudu ludia ako, teraz tu fakt napisem mena, inak sa to neda, Kovalcik, Lunacek, Gandl a pod. Nech sa na mna ziaden z tychto ludi neurazi, ale neverim ani jednemu z nich a najradsej by som ich videl niekde inde ako teraz su... Dufam ze toto je jedina neobjektivnost v mojojm prispevku...
KLF: Nikto sa tu moc Durkovskeho nezastava, ale presne ako napisal Turbo, z tych 4 panov v tej Astorke na man posobil najsolidnejsie. Stern sa len chvalil a pripadal mi ako saso. Ja tiez necakam nejake obrovske zmeny po volbach, ale aj to je zmena, ze sa zacalo hovorit o mete ako o nezmysle.
Turbo (budem ta volat TDI): Vcera sme s Rikom boli na besede s Durkovskym v Zrkadlovom haji. Povedal - ZDORAZNIL - ze zamerne sa vyhne pojmu NOSNY system ako to ma uvadzane v svojich propagacnych materialoch, atd. A aj sa mu vyhybal - neravel o nosnom systeme. Durkovsky ma pekne plany, ale spomenme si ake mal Lubo Roman... Navyse - Durkovsky asi nebude odbornik na dopravu (co je normalne) a ma na to ludi, co su odbornici. Ale zda sa ze maju rozdielne nazory na to co tu ma byt ako doprava realizovane. Cize netreba sa moc spoliehat ze Durkovsky sa t postara o kolajovy system 1. triedy, co nahradi metro. Ak hej - bude to cool, ale sam vcera povedal, ze sa vyhyba pojmu NOSNY system, ako to ma uvedene v programe.
www.durkovsky.sk momentalne nejde, ale skus sa tam pozriet, uvidis ako to tam definoval.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Turbo