Poznamky k ruseniu osobnej prevadzky na tratiach:
1. Cestovne doby, ale aj prepravne vzdialenosti su na niektorych lokalnych zel.tratiach oproti SAD (ktory sice nemam rad) neludsky dlhe (Napr.Komarno-Kolarovo -dlha vzdialenost aj cas).
2. Niektore tzv. neefektivne trate budu dalej aj tak len hynut, a kym uplne nezakapu, tak pozeru financie, ktore sa mohli vyuzit na perspektivne trate (BA-Nitra a pod).
3. Vela trati je zial z historickych dovodov blbo smerovanych. Namiesto na Blavu idu po udoliach riek tecucich do Dunaja, Ipla, na Budapest a pod. co predlzuje vzdialenost aj cas.
4. ZSR maju velky problem (raz to ktosi vysvetloval)vypravovat osobne vlaky na dlhe trate iduce po viacerych tratiach. Cize ist osobakom na dlhu vzdialenost (okrem 120, 180 a pod.) je to nula bodov.
5. Stanice su casto daleko od centra obce (extrem napriklad Pernek) a to je tazko riesitelny problem. Pritom obce casto potrebuju mat nie jednu, ale viac zastavok.
6. Lokalne trate su motorove, to na margo argumentu zivotne prostredie.
7. Som fanusik zeleznic a pri svojej ceste ich uprednostnim kde sa da (casto na svoju skodu),ale ako realista musim konstatovat, ze zeleznica ukazala svoje rychlostne prednosti oproti SAD len pri rychlikoch a ICckach.
8. Pre vlak je viac neefektivne caste zastavovanie a rozbiehanie, ako pre elektricku alebo autobus.
9. Pri ruseni osobnej prevadzky treba predsa len brat ohlad aj na miestnu symboliku a povolit niektore vynimky z tvrdo ekonomickeho posudzovania.
1. Cestovne doby, ale aj prepravne vzdialenosti su na niektorych lokalnych zel.tratiach oproti SAD (ktory sice nemam rad) neludsky dlhe (Napr.Komarno-Kolarovo -dlha vzdialenost aj cas).
2. Niektore tzv. neefektivne trate budu dalej aj tak len hynut, a kym uplne nezakapu, tak pozeru financie, ktore sa mohli vyuzit na perspektivne trate (BA-Nitra a pod).
3. Vela trati je zial z historickych dovodov blbo smerovanych. Namiesto na Blavu idu po udoliach riek tecucich do Dunaja, Ipla, na Budapest a pod. co predlzuje vzdialenost aj cas.
4. ZSR maju velky problem (raz to ktosi vysvetloval)vypravovat osobne vlaky na dlhe trate iduce po viacerych tratiach. Cize ist osobakom na dlhu vzdialenost (okrem 120, 180 a pod.) je to nula bodov.
5. Stanice su casto daleko od centra obce (extrem napriklad Pernek) a to je tazko riesitelny problem. Pritom obce casto potrebuju mat nie jednu, ale viac zastavok.
6. Lokalne trate su motorove, to na margo argumentu zivotne prostredie.
7. Som fanusik zeleznic a pri svojej ceste ich uprednostnim kde sa da (casto na svoju skodu),ale ako realista musim konstatovat, ze zeleznica ukazala svoje rychlostne prednosti oproti SAD len pri rychlikoch a ICckach.
8. Pre vlak je viac neefektivne caste zastavovanie a rozbiehanie, ako pre elektricku alebo autobus.
9. Pri ruseni osobnej prevadzky treba predsa len brat ohlad aj na miestnu symboliku a povolit niektore vynimky z tvrdo ekonomickeho posudzovania.
tr3mp
Pevne dufam, ze situacia nebude az taka zla, ako sa hovori ale ako vysledok, ktoreho sa obavam je osud lesnych zeleznic ... uz len poriadna ropna kriza by mohla zvratit tento stav