Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Hej, mam tiez tu AGFU, ale ma
1. Hnusne zrno
2. Treba ho preexponovat aby fotky boli ake-take. Teda aj ked je citlivost 200 ASA, musis na neho exponovat ako na stovku, mam to overene.

Ja nebudem setrit a kupovat shitne filmy za 80 Sk, to radsejk priplatim 25 Sk na Fuji Superia! Nemam nic proti AGFE, ale moje posledne fotky su dost o nicom (zeby bola ta AGFA z TPD-cka dajaky vybehovy model? Alebo ausschuss?)
Juro> Podla toho za aku cenu a aku zaruku maju. Tych Agf mam (na moje pomery) strasne vela. Rozumej 8. Zaruka musi byt aspon do 01/2004 aj tak zoberiem len 2-5 kusov. Ak ta cena bude velmo dobra, mozno viac.
Turbo> Ja som fotil asi ako na citlivost 340 (niekde medzi 400 a 200, blizsie k 400). Vela fotiek mi vsak vyslo do zelena a niektore som prilis preexponoval. Radsej sa budem drzat zaruky - mam teraz kopu Agief (sklonovanie= 🙂 ) vista 200 z FOTO MONOS v novom TPD-cku. Dvojbalenie za 156! Este dnes doobeda ich tam mali! A to ich maju od konca septembra. Zaruka do 09/2003. Cena 78 za jeden film s 200ASA je perfektna!
TeBeCe:
...a potom ten počítač, ktorý to bude celé koordinovať niekoľkokrát za deň zamrzne (bude to behať na mrkvosofte 🙂 ) a sme zas na žačiatku, teda v zápche :-)))
Jumbo: Teraz som mal hlavu plnu noveho designu a mapu som nestihol urobit. 😞 Mozno by to niekto (Majkl, tr3mp) mohol zmaknut 🙂
Mestská doprava budúcnosti
Juro:
Hmmm, to je celkom lakave, tie Fujiny. Ak su to Fuji Superia 200/36 (este lepsie by bolo New Superia) a za rozumnu cenu, tak idem do toho. Filmy sa daju v pohode skladovat doma v chladnicke - to uplne staci, vydrzia aj rok! (teda pokial nie su 4 mesiace pred expiraciou 🙂 )
Spectre: #10950
nemôže to byť tým, že ty asi fotíš zrkadlovkou, kde musíš všetko nastavovať. Ja mám malú automatiku Minoltu 70W, používam len Kodak Klasic 200 a som s tým spokojný. Pripomínam, že som len taký nadšenec, ale fotky s tým filmom sú super. Fakt sa nemôžem sťažovať.
Ešte jedna vec, kde dávaš vyvolávať fotky? Ja chodím do Tesca v Petržke (stroj Agfa) a som spokojný. Dal som tam už cca 30 filmov a zatiaľ bez problémov. Dúfam, že nezakríknem 🙂
d3ko: super design, len tak ďalej 🙂
Nápad/návrh : výluky - bolo by ťažké vyrobiť takú mapku kde by bola graficky znázornená pôvodná a výluková trasa ???
Turbo: Uplny suhlas s TURBOm co sa tyka filmov a vyvolavania. Po dlhorocnych testoch som napevno ostal pri FUJI Superii najcastejsie 200.

Inak na jednom internet shope som videl Superiiu 200 v baleni po 10ks za celkom dobru cenu. Ak by niekdo chcel ist do tohoto kseftu mozme to objednat. Ja 10 filmov tak rychlo neminiem a skladovat to nechcem.
riko:
Jednoznacne odporucam Fuji Superia, pripadne Fuji New Superia, tieto filmy su najlepsie a daju sa zohnat aj za rozumnu cenu (trojbelenia a pod. Jedna 100/36 sa da zohnat aj do 120 Sk, 400/36 do 140 Sk a pod.). Okrem toho su dobre aj filmy AGFA, ale tie uz menej. Najhorsie filmy su KODAK GOLD, tie maju naozaj hnusne farby a navyse su drahe (160 Sk za 100/36!!!). Profesionalne KODAKY su sice dobre (penke farby aj kresba), ale drahe. Je iba pozoruhodne aky priepastny rozdiel je medzi peofesinalnymi KODAKmi a tymi pre beznych uzivatelov. Dalsia vec je minilab, v ktorom sa da vyvolat film a spracovat fotky. Zasadne sa treba vyhybat Drogeriam kde maju rozne pancovane vyvojky a film davat do poctivych minilabov, ktore maju akuratne vybavenie. Sice su fotky drahsie, ale kvalita je neporovnatelna. Napr. AGFA minilab GRADO na Obchodnej 4 alebo FUJI center v Poluse. V Grade sa fotky robia nalogovo, 10x15 je za 5,90 (nad 24 h), vyvolanie je 45 Sk, v Poluse je spracovanie digitalne, 10x15 stoji tusim 7,90 Sk, vyvolanie filmu tiez okolo 45 Sk, ak sa robia fotky z materialov Fuji, vyvolanie je zadarmo (teda vychadza to rovnako ako v Grade na lubovolny material...)

Aby som odpovedal na tvoju otazku:
S Kodakom Klasic nemam ziadne skusenisti, neviem do akej kategorie filmov patri (pre beznych uzivatelov, poloprofesiolane, profesionalne). Kodaku sa preventivne vyhybam, najma po mojich skusenostiach s GOLDom. Profesionalne KODAKy su dobre, ale peniaze na ne nemam, takze fotim na poloprofesionalne filmy ako napr. Fuji Superia. Tie maju pomer kvalita/cena fakt skvely. Dalsia vec je aj samotny fotoaparat, automaty vs. zrkadlovky a pod.
Hmmm. KODAKy nikdy! Ked uz, tak ten profesionalny, ten je asi na urovni Agfy Vista. Inac najlepsie filmy su Fuji, a ta Agfa. Ale Fuji je asi najuniverzalnejsi. Kodashity maju malu expozicnu pruznost +/- a velke zrno hlavne na nocnych fotkach. Jedny z najlepsich fotiek mi vysli z Visty 200 (aj nocne). Na druhu stranu naposledy som bol v Grade a tiez nic moc 😞 Tazko povedat, cim to je, ale vacsina filmov ma taku vlastnost, ze pri urcitom podani foteneho objektu to nevyde uplne 100-percentne. Na to je najlepsi Fuji, pretoze to je film, z ktoreho vychadzaju vyrovnane vysledky bez ohladu na podmienky fotenia. Ale z Fujiny mi nikdy nevysli v lete take pekne farby, ako z Agfy. V zime je Fuji asi najlepsi.


Btw. ked uz sa bavime takto mimo MHD, skusal niekto Konicu Centuria 800? Prave to mam vo fotaku a vzhladom na podozrivo priaznivu cenu 140,-Sk neviem, co mam od toho ocakavat.
Turbo:
...podanie farieb verne (co je u KODAKU dost nezvycanje - to bude tym vsade rozsirenym GOLDom)...
zrejme dosť fotíš, preto sa Ťa pýtam, že či nemáš dobré skúsenosti s filmami od Kodaku? (teda novými, nie preležanými 🙂 )
Ja osobne fotím na filmy Kodak Klasic 200 (kupujem ich v rak. Metre) a som s nimi dosť spokojný
COLOR #10946
Hehe, ja som tiez fotil na tie filmy, su to stare KODAKY EKTAPRESS PJ800/36. Fotky z nich najdes v apdejtoch z Kosic (napr. tato fotka je fotena na ten dva roky po zaruke KODAK). Ked fotis na ten film, tak ho musis preexponovat aspon o jeden stupen, odporucam vsak o jeden a pol. Potom sa na tie fotky da pozerat. Ale zrno je fakt velike, zato podanie farieb verne (co je u KODAKU dost nezvycanje - to bude tym vsade rozsirenym GOLDom) 🙂
#10853
preco "... Miesto toho im treba ponuknut rychlu elekticku vyhybajucu sa dopravnym zapcham ..." ?
ja by som povedal, ze elektricka ma mat (takmer) absolutnu prednost v zapche.
a vlastne cela hromadna doprava pred individualnou.
Bol som si prave v Grade po fotky a vysli na grc - aj tie zo Ziliny (okrem toho ich je menej ako som si myslel). Ma to zrno ako ryzu a farby horsie ako mestskadoprava.sk 😉 Budem musiet vela upravovat. btw. boli to tie Robove filmy 2 roky po zaruke 🙂
No pekne.... VELMO pekne... 🙂
Jano: #10883
Velmi zaujimave, rychlodraha je super vec. Drzim im palce. Aj uvzovaneho kockopsa schvalujem, som zvedavy co to bude (snad sa im to podari).

--

Uvaha:

Btw, ked sme pri kockopsovi, tak ak nechame rozchod 1000 mm pre elektricku v Bratislave, stale to nevylucuje jeho pouzitie. Jednoducho sa vlozi tretia kolajnica. Predstavujem si to nasledovne. Mame elektricku sirky 2,5 metra na rozchode 1000 mm. Vlozena tretia kolajnica bude na pravej strane - teda smerom k stredu nasypu pri dvojkolajnej trati. Pri zachovani rovnakej vzdialenosti od nastupneho ostrovceka ziskame vozidlo siroke 2935 mm. Teda skoro tri metre. Pre istotu to vypisem. Pridanim tretej kolajnice posuniem os vozidla o 435/2 mm. Tym padom pridanim dlzku 435/2 na kazdu stranu vozidla a zachovam tak rovnaku vzdialenost od nastupneho ostrovceka. Teda sirka je 2500+435/2+435/2=2935 mm. S vozidlom sirokym takmer tri metre sa uz da vyrazit aj do Regionu na zeleznivne trate. Ak bude clankove a dlhe aspon 40 metrov, tak pri usporiadani sedadiel 2+2 (ratam s obsaditelnostou tak asi 200 cstujucich) si viem predstavit taketo jednotky premavajuce 2x castejsie ako dnesne osobaky s kapacitou 400 cestujucich. Taketo "S-bahny" by boli urcite atraktivnejsie pre cestujucich lebo pojdu castejsie ako bezne osobaky, Mozu by aspon ciastocne nizkopodlazne (to zavisi od vysky hrany zelznicneho peronu, v meste sa mozu pouzit vysuvne schody), musia mat elektricku vyzbroj na 25000 V / 50 Hz aj 600V js. Teraz ostava doriesit take detaily ako WC, lebo na zeleznici ho treba, ale neviem si predstavit ze by v meste nico nie zrovna vonave padalo na el. teleso... 🙂 Co sa tyka trasovania, tak sa vopred urcia dve-tri trasy cez mesto, kade budu premavat tieto kockopsy a tie sa postavaju (resp. prestavaju) tak aby splnali prejazdove profily pre kockopsa o sirke 2935 mm. Nemusi mat presne 2935 mm, to je iba teoreticka sirka, v praxi sa moze postavat so sirkou 2900 alebo 3000 mm. Priklady trati urcenych na prevadzku elektriciek na rozchode 1000 mm aj takychto kockopsov mozu byt nasledovne:
1. Trat z Ruzinova az na Mileticovu, odtial na Trnavske myto a na ZST Filialka - obsulzim uzemie Ruzinova a casti centra priamo, bez prestupu.
2. ZST Petrzalka - Stary most (moznost pouzit vlakovu cast - jednokolajne) - Sturova - Jesenskeho - Mostova - nabrezie - Stary most - ZST Petrzalka. Trat v tejto podobe uz existovala - Viedenska elektricka. Obsluzim Centralnu mestsku oblast a cast Petrzalky.
3. Posledny navrhovany usek je od DNV, cez Lamac, az k Patronke, odtial po spolocnej trati s elektrickami do Mlynskej doliny, nasledne okolo PKO az na nam. L. Stura, kde by sa trat napojila na "Viedensku elektricku". Na tejto trase by bolo treba zvazit ci je mozne postavat zastavku "DNV - sidlisko", ktora by sa hodila.
Technicke riesenie:
1. V prvej navrhovanej trase prestavat el. trat z Ruzinova az po Mileticovu ulicu (tam by nemal byt problem so srkou vozidla 3 metre). Treba vyriesit obluk pri zastavke Mileticova, dalej krozovanie Trnavskeho myta a napojenie na ZST Filialka (moze byt podzemne).
2. Nevidim problem, nova spolocna trat v Petrzalke pre elektricku aj kockopsa, dalej po Starom moste pojde kockopes vo vlakovej trati, treba vyriesit napojenie na Safarikovom nam, prisposobit el. trat na doknutych ulicach a hotovo.
3. Na ziadnom useku nie su problemy so sirkou vozidla 3 metre, vsetky trate sa daju upravit.
Na zvazenie je prepojenie Mileticova - CMO - Safarikovo nam., ktore by sa dalo spravit podzemne, kolektorovym systemom. Stavba trate je priamo z povrchu ulice, je teda ovela lacnejsia ako razene tunely. Viem si to predstavit tak, ze z Mileticovej ulice pojde rychlodraha pod zemou popod Zahradnickou ulicou az po Karadzicovu ulicu, odtial uz na povrchu jendokolajne na Safko a na Stary most. Pozn.: Jednokolajna trat po celom uvazovanom usku staci, ostava moznost vyhybne v oblasti Nivy, kde by bola aj priebezna konecna.

-

Po dokladnom zvazeni toho co som napisal musim skonstatovat, ze je to blbost (nechcem pouzit nadavku), lebo treba riesit dopravu na mestskej urovni, ta je ovela palcivejsi problem. Napriklad dnes: Isiel som rano odniest do redakcie ZDN fotky. Teda isiel som na zastavku ZST Petrzalka. Odtial som musel ist do roboty - na EU. A ak sa chcem dostat cez Petrzalku, musim 2x prestupovat. Pri tomto pocasi! To sa mi vobec nechce. Tak som isiel na 180-ku (ktora dosla ako prva) a odviezol som sa s nou az na Zochovu (lebo pri Auparku nesotji). Tam som videl ako mi usla oprotiiduca 84-ka. Tak som si pekne cakal na dalsiu. Sice som prestupoval iba raz, zato som sa dva krat povozil po Novom moste, cim som stratil cas, etc.... Nam treba riesit dopravu na mestskej urovni! Uz nech niektori prestanu snivat ze ludia budu cestovat z Trnavy na Kamenne nam. bez prestupu. Co im nohy odpadnu ak by mali prestupit z vlaku na tramvaj??? Radsej nech sa cestuje po meste bez prestupu, resp. s prestupm takym, ze nemusim dlho cakat ani sa prevazat po mostoch hore-dolu. Nam chybaju najma okruzne linky doplnajuce radialne - to treba riasit, nie region. Aj linka 68 je vlastne take "nic" - lebo ked idem z roboty a zatvaram o 19:00, tak posledna 198 je uz fuc, a 68 ma dovezie niekam k Zimaku alebo na Bajkalsku. Od zimaku mozem ist na racko a tam znovu prestupit na tramvaj (strata casu!!!) alebo budem slapat pesi z Bajkalskej az k OD Slimak. A to este nemusim dalej do race!. Druhe riesenie je ist na 84-kiu (ale natrepanu) a na Zochovu, odtial na linku 5. Ale naco by som mal ist najprv do mesta, kde mi navyse ide iba linka 5 (ak mi zdrhne tak sa nacakam), ked by som mohol ist nejakou okruznou linkou ktora by ma priamo doviezla aspon na racko???? Toto treba riesit, nie dopravu vidlakov priamo do centra! Ako to je? Oni chcu sem ist alebo my ich tu chceme?? Mam taky pocit ze oni sem chcu ist, tak nech si prestupia na Trnku z vlaku na tramvaj!!!

(nikoho nechcem urazat, ale zabuda sa na problemy MESTSKEJ dopravy, ked niekto sniva o regione). Aj Si tu vypisoval ake genialne cestovane do roboty a domov ma (tiez 2x prestup). Ale vsak to cestuje po meste!, nie z regionu. A ked v meste mame take nafigu spojenia ze musime 2x prestupvat, tak riesme najprv to! Potom sa pozrime na region.
romanca:
ako písali v novinách, tak z mostu ponad žel trať, by sa malo ísť rovno (doteraz len vlavo-letisko, vpravo Vajnory) poza letisko s napojením sa na Rybničnú niekde pred vojakmi. V sobotu večer som tadiaľ išiel, a už začínali robiť. Tzn do Rače by už nebolo treba chodiť cez Vajnory ale cez nový obchvat Vajnor.
Teraz hlásili na Exprese, že do Rače sa dá dostať len cez Rendez, alebo zo Seneckej.
Jee - vcera som siel 6629 a div sa svete - hlasenie zastavok fungovalo konecne, tak ako ma. Primerana odozva a konecne normalna hlasitost!

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.