Hmmm. KODAKy nikdy! Ked uz, tak ten profesionalny, ten je asi na urovni Agfy Vista. Inac najlepsie filmy su Fuji, a ta Agfa. Ale Fuji je asi najuniverzalnejsi. Kodashity maju malu expozicnu pruznost +/- a velke zrno hlavne na nocnych fotkach. Jedny z najlepsich fotiek mi vysli z Visty 200 (aj nocne). Na druhu stranu naposledy som bol v Grade a tiez nic moc Tazko povedat, cim to je, ale vacsina filmov ma taku vlastnost, ze pri urcitom podani foteneho objektu to nevyde uplne 100-percentne. Na to je najlepsi Fuji, pretoze to je film, z ktoreho vychadzaju vyrovnane vysledky bez ohladu na podmienky fotenia. Ale z Fujiny mi nikdy nevysli v lete take pekne farby, ako z Agfy. V zime je Fuji asi najlepsi.
Btw. ked uz sa bavime takto mimo MHD, skusal niekto Konicu Centuria 800? Prave to mam vo fotaku a vzhladom na podozrivo priaznivu cenu 140,-Sk neviem, co mam od toho ocakavat.
Btw. ked uz sa bavime takto mimo MHD, skusal niekto Konicu Centuria 800? Prave to mam vo fotaku a vzhladom na podozrivo priaznivu cenu 140,-Sk neviem, co mam od toho ocakavat.
Turbo
Velmi zaujimave, rychlodraha je super vec. Drzim im palce. Aj uvzovaneho kockopsa schvalujem, som zvedavy co to bude (snad sa im to podari).
--
Uvaha:
Btw, ked sme pri kockopsovi, tak ak nechame rozchod 1000 mm pre elektricku v Bratislave, stale to nevylucuje jeho pouzitie. Jednoducho sa vlozi tretia kolajnica. Predstavujem si to nasledovne. Mame elektricku sirky 2,5 metra na rozchode 1000 mm. Vlozena tretia kolajnica bude na pravej strane - teda smerom k stredu nasypu pri dvojkolajnej trati. Pri zachovani rovnakej vzdialenosti od nastupneho ostrovceka ziskame vozidlo siroke 2935 mm. Teda skoro tri metre. Pre istotu to vypisem. Pridanim tretej kolajnice posuniem os vozidla o 435/2 mm. Tym padom pridanim dlzku 435/2 na kazdu stranu vozidla a zachovam tak rovnaku vzdialenost od nastupneho ostrovceka. Teda sirka je 2500+435/2+435/2=2935 mm. S vozidlom sirokym takmer tri metre sa uz da vyrazit aj do Regionu na zeleznivne trate. Ak bude clankove a dlhe aspon 40 metrov, tak pri usporiadani sedadiel 2+2 (ratam s obsaditelnostou tak asi 200 cstujucich) si viem predstavit taketo jednotky premavajuce 2x castejsie ako dnesne osobaky s kapacitou 400 cestujucich. Taketo "S-bahny" by boli urcite atraktivnejsie pre cestujucich lebo pojdu castejsie ako bezne osobaky, Mozu by aspon ciastocne nizkopodlazne (to zavisi od vysky hrany zelznicneho peronu, v meste sa mozu pouzit vysuvne schody), musia mat elektricku vyzbroj na 25000 V / 50 Hz aj 600V js. Teraz ostava doriesit take detaily ako WC, lebo na zeleznici ho treba, ale neviem si predstavit ze by v meste nico nie zrovna vonave padalo na el. teleso... Co sa tyka trasovania, tak sa vopred urcia dve-tri trasy cez mesto, kade budu premavat tieto kockopsy a tie sa postavaju (resp. prestavaju) tak aby splnali prejazdove profily pre kockopsa o sirke 2935 mm. Nemusi mat presne 2935 mm, to je iba teoreticka sirka, v praxi sa moze postavat so sirkou 2900 alebo 3000 mm. Priklady trati urcenych na prevadzku elektriciek na rozchode 1000 mm aj takychto kockopsov mozu byt nasledovne:
1. Trat z Ruzinova az na Mileticovu, odtial na Trnavske myto a na ZST Filialka - obsulzim uzemie Ruzinova a casti centra priamo, bez prestupu.
2. ZST Petrzalka - Stary most (moznost pouzit vlakovu cast - jednokolajne) - Sturova - Jesenskeho - Mostova - nabrezie - Stary most - ZST Petrzalka. Trat v tejto podobe uz existovala - Viedenska elektricka. Obsluzim Centralnu mestsku oblast a cast Petrzalky.
3. Posledny navrhovany usek je od DNV, cez Lamac, az k Patronke, odtial po spolocnej trati s elektrickami do Mlynskej doliny, nasledne okolo PKO az na nam. L. Stura, kde by sa trat napojila na "Viedensku elektricku". Na tejto trase by bolo treba zvazit ci je mozne postavat zastavku "DNV - sidlisko", ktora by sa hodila.
Technicke riesenie:
1. V prvej navrhovanej trase prestavat el. trat z Ruzinova az po Mileticovu ulicu (tam by nemal byt problem so srkou vozidla 3 metre). Treba vyriesit obluk pri zastavke Mileticova, dalej krozovanie Trnavskeho myta a napojenie na ZST Filialka (moze byt podzemne).
2. Nevidim problem, nova spolocna trat v Petrzalke pre elektricku aj kockopsa, dalej po Starom moste pojde kockopes vo vlakovej trati, treba vyriesit napojenie na Safarikovom nam, prisposobit el. trat na doknutych ulicach a hotovo.
3. Na ziadnom useku nie su problemy so sirkou vozidla 3 metre, vsetky trate sa daju upravit.
Na zvazenie je prepojenie Mileticova - CMO - Safarikovo nam., ktore by sa dalo spravit podzemne, kolektorovym systemom. Stavba trate je priamo z povrchu ulice, je teda ovela lacnejsia ako razene tunely. Viem si to predstavit tak, ze z Mileticovej ulice pojde rychlodraha pod zemou popod Zahradnickou ulicou az po Karadzicovu ulicu, odtial uz na povrchu jendokolajne na Safko a na Stary most. Pozn.: Jednokolajna trat po celom uvazovanom usku staci, ostava moznost vyhybne v oblasti Nivy, kde by bola aj priebezna konecna.
-
Po dokladnom zvazeni toho co som napisal musim skonstatovat, ze je to blbost (nechcem pouzit nadavku), lebo treba riesit dopravu na mestskej urovni, ta je ovela palcivejsi problem. Napriklad dnes: Isiel som rano odniest do redakcie ZDN fotky. Teda isiel som na zastavku ZST Petrzalka. Odtial som musel ist do roboty - na EU. A ak sa chcem dostat cez Petrzalku, musim 2x prestupovat. Pri tomto pocasi! To sa mi vobec nechce. Tak som isiel na 180-ku (ktora dosla ako prva) a odviezol som sa s nou az na Zochovu (lebo pri Auparku nesotji). Tam som videl ako mi usla oprotiiduca 84-ka. Tak som si pekne cakal na dalsiu. Sice som prestupoval iba raz, zato som sa dva krat povozil po Novom moste, cim som stratil cas, etc.... Nam treba riesit dopravu na mestskej urovni! Uz nech niektori prestanu snivat ze ludia budu cestovat z Trnavy na Kamenne nam. bez prestupu. Co im nohy odpadnu ak by mali prestupit z vlaku na tramvaj??? Radsej nech sa cestuje po meste bez prestupu, resp. s prestupm takym, ze nemusim dlho cakat ani sa prevazat po mostoch hore-dolu. Nam chybaju najma okruzne linky doplnajuce radialne - to treba riasit, nie region. Aj linka 68 je vlastne take "nic" - lebo ked idem z roboty a zatvaram o 19:00, tak posledna 198 je uz fuc, a 68 ma dovezie niekam k Zimaku alebo na Bajkalsku. Od zimaku mozem ist na racko a tam znovu prestupit na tramvaj (strata casu!!!) alebo budem slapat pesi z Bajkalskej az k OD Slimak. A to este nemusim dalej do race!. Druhe riesenie je ist na 84-kiu (ale natrepanu) a na Zochovu, odtial na linku 5. Ale naco by som mal ist najprv do mesta, kde mi navyse ide iba linka 5 (ak mi zdrhne tak sa nacakam), ked by som mohol ist nejakou okruznou linkou ktora by ma priamo doviezla aspon na racko???? Toto treba riesit, nie dopravu vidlakov priamo do centra! Ako to je? Oni chcu sem ist alebo my ich tu chceme?? Mam taky pocit ze oni sem chcu ist, tak nech si prestupia na Trnku z vlaku na tramvaj!!!
(nikoho nechcem urazat, ale zabuda sa na problemy MESTSKEJ dopravy, ked niekto sniva o regione). Aj Si tu vypisoval ake genialne cestovane do roboty a domov ma (tiez 2x prestup). Ale vsak to cestuje po meste!, nie z regionu. A ked v meste mame take nafigu spojenia ze musime 2x prestupvat, tak riesme najprv to! Potom sa pozrime na region.