Re #109432 slavius: Samozrejme, kúpa nového by bola výhodná a vhodná. Ja proti kúpe nového neprotestujem ale proti rekonštrukcii starého aj čiastočne áno. Viac by sa hodil nový na 100% spoľahlivý voz ako starý na 60% ?
Neostáva iné, než súhlasiť. Ide najmä o tú plynulosť. Ja akceptujem, keď trolejbus ide medzi zastávkami 40 km/h, ja akceptujem, keď trolejbus ide medzi zastávkami 50 km/h. Ale zabíja ma, keď vodič vyštartuje na 50 km/h a pritom vidí, že na dohľad mu na najbližšom semafore naskakuje červená a bude musieť zastaviť a následne aj prudkým brzdením zastavuje. Potom zase prudký rozjazd a pri prvej výhybke skok na brzdu a prejazd rýchlosťou 15 km/h. Mne úplne postačí, ak trolejbus ide celú cestu "štyridsať", ale očakávam, že touto rýchlosťou prejde aj všetky výhybky a križovatky.
Re #109417 bwd: Nemáš pravdu. Videl som grafy - výstupy priamo z bratislavských palubných počítačov MHD. Z nich pekne bolo vidieť ako sa správajú vozidlá na tej istej trase v tom istom čase v jednotlivých dňoch mesiaca. Ak v jeden deň majú vozidlá na trase meškania 11-24 min. a na druhý deň v tom istom čase a mieste max. 3 min., to chce veľký kus geniality toto ošetriť v cestovnom poriadku k spokojnosti všetkým.
V minulých dňoch otvorili pre cestnú premávku ľavú stranu bratislavského mosta. Pôvodný termín dokončenia rekonštrukčných prác 15. augusta 1968 pravdepodobne nedodržia. Okrem objektívnych ťažkostí (počasie, v ktorom sa nedá pracovať s asfaltom) vidí investorský útvar MSK hlavný problém v tom, že niet komplexného dodávateľa, ktorý by bol schopný zodpovedne a načas dodržiavať zmluvné termíny. Na rekonštrukcii sa zúčastňuje spolu sedem dodávateľov, pričom harmonogram prác je zostavený tak, že v prípade zlyhania jedného článku nastane reťazová reakcia, čím sa celé tempo rekonštrukcie spomalí. Dve časové kolízie, ktoré od 20. mája vznikli práve z týchto dôvodov, sa podarilo zlikvidovať len nasadením druhých smien. V súčasnosti má MSK najviac starostí s brnenským podnikom Dlažba pre nedodržiavanie zmluvných lehôt. Penalizovať by v tomto prípade nemalo význam, pretože arbitrážne konanie by si vyžiadalo väčšie náklady, než by bola suma, získaná penalizovaním. Pôvodne určených 1 700 000 Kčs sa asi pre zmeny v projekcii nevyčerpá. Vzhľadom na tieto zmeny (nebolo možné odstrániť koľajnice) sa užitočné zaťaženie mosta zníži z 50 t na 20 t. Konečné slovo však povie expertíza.
Podľa slov vedúceho technického úseku MSK Ing. T. Brauna rekonštruovaný most bude pri dnešnom stupni automobilizácie plne vyťažený. Ak sa situácia nezmení urýchleným postavením nového mosta, bude prevádzka na starom bratislavskom moste v takom istom stave ako teraz, keď je otvorená iba jeho polovica.
Smena, Denník SÚV ČSZM, 6. august 1968
Pozn. bwd: A o dva týždne (nie len) zrekonštruovanú dlažbu na moste zničili ruské tanky...
A nevieš náhodou, koľko stojí nový brúsiaci voz? Nie je lepšie ten starý opraviť či zrekonštruovať alebo kúpiť nový, keďže by sa mal používať na pravidelnú údržbu? I keď, možno je to lepšie pravidelne riešiť externým dodávateľom tejto služby...
http://tinyurl.com/5de6qq - "Dopravný podnik Bratislava zverejnil výzvu na predloženie cenovej ponuky na brúsenie tzv. vlnkovitosti koľajníc..."... ..."...malo vyžiadať náklady do 2 mil. Sk (66 tis. €)"... ..."DPB vlastní brúsiaci vozeň Schörling, ten však už dlhšiu dobu nepoužíva."...
Prečo ho nepoužíva? Prečo sa to bude robiť dodávateľsky???
Aka je podla teba idealna jazdna doba na trasu napriklad Bratislava - Kosice? Podla teba maju radsej busy chodit pomalsie aby to trvalo aspon 10 hodin nech si mozes vyparit vlasy v klobuku?
Aha, cize nahradenie stareho autobusu novym trolejbusom je menej ekologicke ako jeho nahradenie novym autobusom? Inak pes je OK?
"mínať energiu na projektovanie a tendre a vyhadzovanie peňazí, pričom nám to prinesie trochu ekologickejšiu dopravu" - kto toto povie je absolutny ignorant.. odporucam ti ist robit na magoriat, tam tiez nikto nemysli do buducna.
Este ma napadlo, ze proste neda sa vetrat na kazdej zastavke minutu. Proste NEDA. Ja si pomozem tak ze idem neskor zo Suhvezdnej (z Trnavskeho myta nehrozi, tam dojdem tiez +2/+3 minimalne a so skripajucimi zubami cakam kym dosiahnem vytuzenu hlasku !Cas odjezdu! - aspon ze za mnou nikdo v tu chvilu nedojde, inak by som musel ist predcasne). Ale ide tuna o to, ze jeden sofer vyrazi z konecnej -2 a druhy vyrazi presne nacas. A obaja soferi su nuteni nedodrzat grafikon - ide len o to, kto zvoli to spravne mensie zlo.
Svata pravda. Tam je problem to, ze z Povraznickej na STU dostanes minutu, z STU na 1. maja takisto minutu no a na zaver na Zochovej takisto minutu. To znaci ze mas fajnove +3. Ja si myslim ze tieto prazdniny jednoznacne ukazali a ukazuju ze treba spravit novy grafikon pre prazdninovy rezim. Nie je to rozhodne "koser". Aj ked to bude pridana robota, ale nieco s tym proste treba spravit.
Nie Ty, myslel som to obrazne. ? Ide o to, že ťažko zostaviť dobrý cestovný poriadok, keď (ako som povedal) jeden deň má zápcha 300 metrov, druhý deň 500 a tretí nie je vôbec. A tie dĺžky sa nemusia opakovať pravidelne v tom istom poradí.
No Ty si písal o tom, že vo Viedni sa jazdí ležérne a pohodlne (myslím aj v starších príspevkoch). A že v Bratislave sa jazdí rýchlo a cestujúci padajú pri zrýchľovaní/spomaľovaní na zem. Ja som tým chcel povedať, že oba tieto extrémy sa dajú (aspoň čiastočne) skĺbiť. Dá sa jazdiť pohodlne bez padania a pritom rýchlo.
Ja? Nemám žiadny problém. Problém majú tí, ktorí sú zodpovední za tvorbu cestovných poriadkov. Druhá vec je, že to asi nevedia, ak je to tak, ako píšete. Aj tie zápchy sa opakujú s určitou pravidelnosťou.
"Samozrejme tam, kde sa dajú očakávať v premávke zápchy, musí zohľadňovať aj túto možnosť."
To máš trošku problém. Zápcha máva každý deň inú dĺžku a keď motyka vystrelí, nie je vôbec.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
bwd
Prečo si myslíš, že si tie pojmy mýlim? Akosi ti nerozumiem. Vieš, na čo reaguješ?