Reakcia na: milannco #109279:
no keby niektorí Petržalčania neprotestovali a L83 zostala konečná na Dostihovej dráhe, tak by bola konečná 83 prakticky v centre mesta.. Myslím, že začiatok Petržalky sa ešte dá považovať za relatívne centrum mesta, takže prakticky 83 by bola nezávislá od zvyšku Petržalky.. Nechápem, prečo každá linka, ktorá má končiť v centre, musí končiť na Zochovej alebo na Hodžovom.. Za prvé, nie je tam kde otáčať autobusy, a za druhé keby to tam malo končiť takto viac liniek, tak bude celá Zochova zapchatí autobusmi.
hoppusmark01
Sú to pritom dve protichodné veci: prestupný systém je dobrý a potrebný, ale na druhej strane treba eliminovať zbytočné prestupy. Ak je veľký dopyt po spojení Petržalka-Dúbravka, tak predsa nebudeme rušiť priamu linku a nútiť veľký počet ľudí prestupovať. Čiže prestupný systém je práve o tom: pre veľké počty ľudí treba spraviť priame linky, a tie menšie počty ľudí, cestujúce do iných častí mesta, kde nie je tak veľký dopyt, si musia prestúpiť..
Ešte taký príklad. L83 má síce v Petržalke iba tých 5 zastávok, ale práve na to je tam linka 95, aby priviezla ľudí zo zvyšklu Petržalky k L83. Čiže ak ide niekto z Jasovskej do Dúbravky, ide 95+83. Čiže jeden prestup. Ak zrušíš 83, tak bude musieť dotyčný ísť 95+81+34. To sú spolu dva prestupy, čiže jeden zbytočný prestup navyše..