Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: milannco #109279:
no keby niektorí Petržalčania neprotestovali a L83 zostala konečná na Dostihovej dráhe, tak by bola konečná 83 prakticky v centre mesta.. Myslím, že začiatok Petržalky sa ešte dá považovať za relatívne centrum mesta, takže prakticky 83 by bola nezávislá od zvyšku Petržalky.. Nechápem, prečo každá linka, ktorá má končiť v centre, musí končiť na Zochovej alebo na Hodžovom..
Za prvé, nie je tam kde otáčať autobusy, a za druhé keby to tam malo končiť takto viac liniek, tak bude celá Zochova zapchatí autobusmi.
Reakcia na: Majo #109282:
netvrdím, že cestujúci majú vymýšľať. ALe mali by sa spolupodieľať... Menežment zdola funguje v japonsku bežne a kde sú oni pred nami??? Prečo by o tom, ako budem cestovať z DNV do Dúbravky (príklad) mal rozhodovať sám človek, ktorý jazdi na Superbe a je z Vajnor? Podľa mňa by sa mali občania a cestujúci spoluopdieľať pripomienkami na ktoré sa bude pri plánovaní a zostavovaní trasy brať vrámci možností ohľad.

Keď je dopyt po linke z jedného konca na druhý, nevidím dôvod prečo ju nevytvoriť, pokiaľ by bola rentabilná...
Reakcia na: milannco #109278:
Mike navrhol zaujímavú vec a to linku 92 cez Dúbravku, čo by spojilo Petržalku s Dúbravkou bez potreby prejazdu cez centrum.
Reakcia na: Ike #109265:
MHD má slúžiť ľuďom, ale názory bežnej verejnosti by sa pri tvorbe linkového vedenia nemali brať veľmi do úvahy. A to preto, lebo každý bežný človek je v tomto smere egoista a záleží mu len na tom, aby mal priame spojenie tam, kam on potrebuje a na to, kam sa potrebuju dostať ostatní, zvysoka kašle... Okrem toho, ani lekárovi nehovoria pacienti do toho, ako má operovať, lebo sa v tom nevyznajú, tak prečo by mali do linkového vedenia hovoriť bežní cestujúci (tým nemyslím ľudí odtaiľto z fóra), ktorí tiež nemajú o tom, aké sú zásady tvorby linkového vedenia, ani poňatia? O politikoch ani nehovoriac...
Reakcia na: Valec #109277:
pardón, namiesto Jasovskej mala byť Vyšehradská.. myslel som všetky domy v pešej dostupnosti k L95..
Reakcia na: Mike #109267:
ale prosim ta, expresna, neexpresna, keby boli radsej vsetky zastavky celodenne na znamenie, cela MHD by bola viac expresna. Len by to nasi velavazeni vlcaci museli najprv dokazat pochopit!
Reakcia na: hoppusmark01 #109276:
Petržalský úsek ex83 (nech už je to 84 alebo 81 alebo hocičo) by bol nezávislý na dopravnej situácii od centra do Dúbravky a takisto 34 nezávislá od situácie v Petržalke a na moste. Takisto, ak by sa pokazil voz na 34, nezastihlo by to reláciu centrum-Petržalka a naopak.
Reakcia na: hoppusmark01 #109275:

Z konca jednej strany mesta na druhý sa ti zdajú dva prestupy veľa?
Existuje aj spojenie 95+12.
A je taký silný dopyt po spojení Dúbravka-Petržalka? Neviem, pýtam sa. Mne sa zdá, že v 83 sa strieda veľký počet cestujúcich práve v úseku SAV-Zochova.
Reakcia na: hoppusmark01 #109275:
Alebo 95+12, príp. 93+34 a počet prestupov mu zostane. ? Síce ani 93, ani 95 nejde z Jasovskej, ale začal si s tým už ty. ?
Reakcia na: milannco #109271:
čiže vlastne prestupný systém v prípade L83 už existuje, a je to práve prestup z 83 na 95 / a opačne. Akurát, že prestupný bod je v Petržalke, a nie v Starom meste..
Pridaním jedného zbytočného prestupu navyše súčasný prestupný systém nezlepšíme (tým, že bude ešte viac prestupnejší), ale práve naopak, pokazíme..
Reakcia na: milannco #109271:
Prestupný systém je dobrá vec. Ale s tým prestupovaním to netreba ani prehánať. Samozrejme, že nemôžeme mať spojenie odvšadiaľ všade, ale ani odnikadiaľ nikam..
Sú to pritom dve protichodné veci: prestupný systém je dobrý a potrebný, ale na druhej strane treba eliminovať zbytočné prestupy. Ak je veľký dopyt po spojení Petržalka-Dúbravka, tak predsa nebudeme rušiť priamu linku a nútiť veľký počet ľudí prestupovať. Čiže prestupný systém je práve o tom: pre veľké počty ľudí treba spraviť priame linky, a tie menšie počty ľudí, cestujúce do iných častí mesta, kde nie je tak veľký dopyt, si musia prestúpiť..

Ešte taký príklad. L83 má síce v Petržalke iba tých 5 zastávok, ale práve na to je tam linka 95, aby priviezla ľudí zo zvyšklu Petržalky k L83. Čiže ak ide niekto z Jasovskej do Dúbravky, ide 95+83. Čiže jeden prestup. Ak zrušíš 83, tak bude musieť dotyčný ísť 95+81+34. To sú spolu dva prestupy, čiže jeden zbytočný prestup navyše..
Reakcia na: milannco #109271:
druhou vecou je potreba prestupného terminálu. Zochova sa neráta. ?
Reakcia na: milannco #109271:
Ja si toto tiež myslím ? .
Reakcia na: Mike #109268:
hej, máš pravdu s tou 84, na smer Technopol je tam silná 95 (+92). Ale Ok, koniec s prelinkovaním, návrhov môže byť milión.. ?
Reakcia na: hoppusmark01 #109269:
ale veď o tom je prestupný systém, nie? Radšej zrušiť linku cez celé mesto a prestúpiť si na linku s raz takým dobrým intervalom. Prečo by 5 zastávok v Petržalke malo mať priame spojenie s Dúbravkou? Všetci by mali rovnakú možnosť dostať sa do centra a tam si prestúpiť na spoj do Dúbravky.
Reakcia na: hoppusmark01 #109269:
vlastne tým zrušením 83 by sme docielili efekt, ktorý je dnes na 95. Že sa húfy ľudí nedobrovoľne vyrútia na Šafku z L95 a prestupujú na električky. Práve preto sa má vybudovať električka do Petržalky, aby sa spravili prebežné linky z Petržky až do Rače (napr.), a davy ľudí nemuseli masovo prestupovať na električky.
Ak by sa zrušila 83, tak by to vyzeralo rovnako, ako na Šafku..
Reakcia na: milannco #109266:
nechápem, prečo by sa mala rušiť linka, ktorá spája Petržalku s Dúbravkou bez prestupu.. Takto zas prinútime ľudí prestupovať a tým opäť zlikvidujeme dobré spojenie.. 83 by mala určite zostať tak ako je, možno by mohla skrátiť po Dostihovú dráhu. Ale určite nie rušiť. Keď už niečo rušiť, tak 34..
Reakcia na: hoppusmark01 #109263:
No lebo v úseku Ovsište - Rusovská je totožná s trasou 99 z ktorej/na ktorú by sa dalo z 83 prestúpiť.

Re #109264 - // - : Aha to ok, to sú tie protismerné polokružné Hl. St - Zochova - Nábrežie - Karadžička - Hl. St, to berem. (Aj keď v prvej fáze by stačilo 210 predĺžiť pod N. Most a obsluhovať skutočnými duobusmi, príp. naťahať tam dráty...)

Re #109266 milannco: Aj to je možnosť, ale v tom prípade by som skôr namiesto zavádzania 81 posilnil 84ku a v Petržalke zmeniť trasu aby šla cez Hraničiarov, Lachovu, Bosákovu, EU na Ovsište...
Ale nebudeme otvárať večnú tému LV v Petržalke od 5.9.2005...) ? Lebo ako dve linky s konečnou v meste (a následnou potrebou obratiska a vecí s tým súvisiacimi) (pokiaľ nie sú vybudované prestupné terminály na okrajoch CMO, resp. pokiaľ nemajú byť tie obratiska od seba značne vzdialené..) sa viac oplatí jedna priebežná, o. i. sa tým ušetrí dosť vozov.
Reakcia na: hoppusmark01 #109261:
OK ale kde je hranica "obslužnej" a "expresnej" linky? 91/191 vynecháva 2 zastávky po trase, je už preto expresná? L92 vynecháva iba zastávky na znamenie v Lamači a Mokrohájsku, ale v Petržalke stojí úplne všade.. je preto expresná?
L66 vynecháva obojsmerne zastávku Drieňová, hoci je po trase = je expresná?
Podľa mňa dnes sú už je jediné "skutočné" expresy iba L21 (príp. 25) a L59..., hypoteticky L63...
Reakcia na: Mike #109262:
Radšej zrušiť 83, posilniť na 3/6/4/10 linku 34 (s prípadnou úpravou trasy/konečnej v centre) a znovu zaviesť linku 81, ktorú defacto 83ka už kopíruje.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.