a) Ad výkon: .
Na novších a ku5ewsky drahých autách sa samozrejme v USA používajú aj xenóny, na novších autách aj sealed beam halogény 55/65 W ale ešte stále veľká časť produkcie jazdí s dvojvláknovými SB 30/35 W, žiadne 80/100 W. Pritom v Európe už nič so žiarovkami 45/40 W nekúpiš zo 20 rokov, vrátane postsovietskej produkcie). Žiadne ŽIAROVKY sa nepoužívajú, keďže PODSTATOU selaed beam svetlometu je zlúčenie žiarovky s reflektorom do jednej nedeliteľnej jednotky, takže meniť sa dá LEN celý reflektor.
b) Ad brzdy a rozhľad: Neviem, na čom jazdíš ale bežný IGK zastaví zo 100 km/h na cca. 50 m, takže to je na pravej strane VEĽMI mizerný dosvit - má byť 115 m. Ale práve preto, že klasická reflektorová optika nedokáže rozdeliť lúč tak, aby na jednej strane bol dosvit 115 m a na strane privrátenej k vozovke max. 40 m, ako vyplýva zo zákona, tak je väčšinou ten dosvit omnoho menší. Mimochodom, nové Fóbie ťa tiež oslňujú?
Brzdná dráha na suchej vozovke bez ABS je vždy kratšia, keďže pre maximálne brzdenie je optimálny mierny sklz.
c) Ale asi to nebudem ďalej riešiť, lebo evidentne nevieš, čo chceš, okrem toho, že bojuješ proti xenónom, pričom zaujímaš extrémne nekonzistentný postoj, keďže:
1) ti vadia OBJEKTÍVNE menej oslňujúce projektorové xenónové svetlomety.
2) ospevuješ oslňujúce US sealed beam svetlomety (samozrejme, že sa tam oslňuje omnoho viac, keďže tlmené (low beam) guwno osvietia, takže každý ide na diaľkové (high beam). Okrem toho sa tá debilita, vymyslená pre typického Amíka, neschopného vymeniť žiarovku, má po každej výmene reflektora nastavovať, čo nikto nerobí, takže sa svieti do korún stromov.
3) Sám používaš akési podivné osvetlenie, ktoré s 99% pravdepodobnosťou oslňuje viac ako xenóny (dôvodom je mnohokrát spomínaná geometria reflektora).
Prečo by niekto NEmal natierať stĺpy? V civilizovaných krajinách JE NORMÁLNE, že sa natierajú stĺpy (pokiaľ teda sú v natieracej úprave).
Si zase zožral všetku múdrosť sveta, Pitcho?
no neviem akeho typu sme mali v USA my, ale tie teda svietili paradne, hadam aj lepšie ako tie naše... A nedal by som ruku do ohňa za to, ale zdá sa mi že tam sa používajú žiarovky 80/100... ale tam sa vo všeobecnosti viac oslňuje ako u nás....s mojimi žiarovkami mam odmerane že dokažem zastaviť asi z 90-100 km/h na vzdialenosť na ktorú vidím skúšal som to v noci na opustenej ceste, neviem či xenóny dosvietia na dlhšie ako ja... a keď budem mať možnosť, určite odmeriam aj brzdné dráhy s/bez ABS, lebo sám som zvedavý aký bude nameraný rozdiel...
"On to vie"
On to fakt nevie. Treba si pozriet v archive nejakej televizie reportaz tusim zo vcera, kde to hovoril priamo pred novinarmi: "...to TGV, ktore dokaze ist...myslim ze.. 160 km/h..."
Na mojej stránke si môžete pozrieť dva historické cestovné poriadky. Trať 7019 Bratislava,Avión-Bratislava,Petržalka-Jarovce-Rusovce,národná bezpečnosť-Rusovce-Čunovo-Rajka. A trať 7014 Bratislava,Avión-Bratislava,Prievoz-Verekne-Schildern-Šamorín-Bačfa-Vajka pri Dunaji-Veľká Sarva-Blatná na Ostrove. Obe sú z 1948 v pôsobnosti autosprávy ČSD. www.fotobus.ic.cz ?
A to je práve hlúposť, že DPB popri oprave trate, ak je pravda čo píšeš, na vedenie j***, alebo to vedenie má životnosť o toľko dlhšiu ako trať?
Ale vlastne tosaneda, všetcisunaobede, natoniejepredpis, cestujucibytonepochopili (napr. to prečo nie je zas o rok výluka), dalobysatozneužiť (napr. by sa museli koordinovať traťováci s vrchármi na furt),... .
Re #109202 810zssk: On to vie, lenže on vie aj to, že vymyslel na území BA 10. etapu preferencie využívajúcu všetko naj z predchádzajúcich 9 na novom úrovňovom priecestí, ktoré sa postaví niekde v blízkosti ŽST Petržalka, aby autá nebehali krížom cez Paneurópsky koridor a turisti si nemysleli, že nemáme ani preferenciu VHD.
To, že zavedenie systému predĺži jazdnú dobu Paríž - BA na úroveň času, ako by sa celá cesta išla po zločineckom koridore, je vec druhá a o tej sa nehovorí. ?
Zároveň sa pred priecestím, aby vlak mohol stáť, aj ak by náhodou preferencia mala slabú chvíľu a fungovala, vybuduje železničná zastávka, na ktorú bude zvážať petržalských domovníkov duozvrhlsoť využívajúca parohy len na ceste do vozovne a z vozovne, lebo v Petržalke trolejové vedenie nebude.
Je to aj o národe. Povaha národa v spojení s nečinnosťou polície spôsobila, že u nás je miera vandalizmu ďaleko nad priemer civilizovaných krajín. Tromfli sme aj Budapešť, ktorú sami Maďari nazvali "vandalfőváros". Okrem toho aj zástupca JC Decaux sa v nejakom rozhovore pre médiá vyjadril, že miera vandalizmu a poškodzovania prístreškov v BA nemá obdobu v žiadnom inom európskom meste. Ale súhlasím s tým, že na opravovanie poškodeného mobiliáru, etc. sa zvysoka prdí (okrem JCD, samozrejme).
S týmto môžem len súhlasiť. Navyše, niekedy by bolo vhodné namiesto rozširovania komunikácií tie stávajúce aj zrekonštruovať, Trnavská vyzerá príšerne. Chodníky taktiež.
Ver tomu, že veľa ľudí si tie stĺpy všíma.. Aj také "drobnosti", ako hrdzavé stĺpy verejného osvetlenia/trolejového vedenia vytvárajú obraz mesta. Rovnako ako rozbitá dlažba a chodníky, zničené obrubníky a mestský mobiliár/lavičky.
Dokonca už aj v architektonických/dizajnových časopisoch si takéto veci všimli, a bolo to aj v článku o Bratislave (časopis Dolce Vita), konkrétne o našich príšerne vyzerajúcich uliciach..
Dovolím si povedať, že oprava tých stĺpov sú rovnako dôležitá, ako oprava zastávok na Trnavskom mýte..
Pozri, naklady na natretie su minimalne (v porovnani so zbytocnym rozsirovanim niektorych komunikacii, ktore vedie k ich upchatiu) a nevidim dovod preco to nespravit ked to co i len minimalne zvysi esteticku uroven.
Určite bude pobyt Bratislavčanov v ich meste príjemnejší, keď sa natrú 2 stĺpy trolejového vedenia. 95% vrátane mňa si tebou spomínané stĺpy nevšimli, pokiaľ ich na to niekto neupozornil ?
Aj keď nie som proti tomu, aby sa natreli, ale osobne si myslím, že tie stĺpy sa už neoplatí natierať, tie treba vybrať a vymeniť za nové, čo nestojí 75 korún ?
Ja nie som pracovnik institucie ktora ma zabezpecovat aby bol pobyt Bratislavcanov v nasom meste co najprijemnejsi.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
hoppusmark01
On to fakt nevie. Treba si pozriet v archive nejakej televizie reportaz tusim zo vcera, kde to hovoril priamo pred novinarmi: "...to TGV, ktore dokaze ist...myslim ze.. 160 km/h..."