Reakcia na: m@rtin #108511:
Dizajn je do velkej miery subjektivna vec. Napriek tomu som sa to snazil opisat co najlepsie aby bolo co najjasnejsie co mi vadi. Tot vsjo."Mně se nelíbí, tak ho sežereme." - PRESNE TAK! Pretoze MHD sa robi pre zakaznika a pokial je zakaznik nespokojny tak to dobry voz nie je. A v pripade Citelisu je s nim nespokojnych 99% ludi co poznam.
hoppusmark01
Otazkou teda je, ci chceme voz.park obnovovat low-cost, alebo standardnymi autobusmi. Alebo zmiesane low-cost aj standard.
A ci, ak budeme mat iba low-cost, je MHD schopna konkurovat IAD a pritiahne novych ludi, alebo udrzi sucasne status quo, alebo ludi odradi.. Lebo low-cost napr. asi urcite nebude mat klimu a pod.
Cize treba si stanovit, co je (pre nas) dolezite a tak potom aj postupovat..
Osobitne mam vyhrady k zakonu o verejnom obstaravani, kde je jedinym kriteriom cena. To je ale moc zjednodusene, pretoze tym padom ak sa na trhu objavi low-cost, tak automaticky vyhra kazde vyberove konanie.. Doteraz boli ceny autobusov na cca. rovnakej urovni, zrazu prisiel low cost a tym padom ostatni nemaju sancu (podla zakona).. Takto sa vlastne pomaly cela MHD moze premenit na low cost.. Cize podla mna by sa to malo v zakone upravit, teda aby cena nebola jedinym kriteriom. Potom si budu moct DP vybrat, ci chcu standard za normalnu alebo vyssiu cenu, alebo low cost za nizku cenu. Tak ako som to napisal v odstavci vyssie..