ak si dobre pamatam tak 22 SU stálo 202 mil. Sk (alebo 212?, ale tuším 202, bolo to tesne nad 200 a tuším vo%lačo ešte museli dodatočne schvaľovať, lebo malo byť pôvodne 20 kusov, ale za dobrú cenu chceli ešte dva), tak DO 9,5 mil. za kus...
Re #108373 GUNSTER: urob radšej 1216 ? ale nezabudni, že 1212 má tuším problémy s diakritikou na bubuse ?
Re #108434 810zssk: myslím, že 7 ľudí, tj 105/hodina na L80 = +dva ďalšie busy...
Re #108456 tivino: a tu máš odpoveď na to, prečo tender na kĺby s termínom marec 2008 ešte stále nebol vypísaný... ?
pardón, teda nie rozdelenie na dva tendre, ale iba jeden tender, ale vyhrali by dvaja najlepší uchádzači..
samozrejme niečo také, ako možnosť výhry dvoch uchádzačov pri veľkých zakázkach, by sa muselo uzákoniť do zákona o verejnom obstarávaní..
Já žádné jiné řešení nenavrhuju, protože ho neznám. Eliminovat korupci se snaží všude na světě a skoro nikde to nejde. A to neplatí jen o "východu". Jižní Korea-Hyundai, Německo-Siemens a další. Na to léka fakt asi neexistuje. Přesto si nemyslím, že se rozdělením může eliminovat korupce. Já to vidím naopak - uplácet mohou dva namísto jednoho.
ÚOHS prošetřuje zakázku, protože se Iveco opravdu odvolalo. Na druhou stranu, ukaž mi zakázku na autobusy v ČR, kde vyhrál někdo jiný než Karosa a Iveco se neodvolalo.
"Možno by bolo lepšie to rozdeliť na 2 tendre, každý na 310 autobusov"
V žádném případě. Ucelenost vozového parku je to nejlepší, co může město mít. Zaplaťpánbůh, že Praha se neliší.
Ešte k tej korupcii. Jasné, že sa neeliminuje úplne, ale ak by napr. mali vyhrať dvaja výrobci (dve najlepšie ponuky), tak je tlak na korumpovanie omnoho menší ako keď môže vyhrať iba jeden jediný..
Ja to chápem, tak ale aké iné riešenie navrhuješ, aby sa eliminovala korupcia, a aby tu nepadali každý deň (aj opodstatnené) podozrenia v zmysle "zas to vyhrá SOR" atď..
Napríklad aktuále aj pražský tender na 620 autobusov prešetruje nejaký úrad kvôli tomu, že Iveco sa odvolalo... Pri takýchto veľkých zakázkách sú tie odvolávačky a predlžovanie celého procesu časté..
Možno by bolo lepšie to rozdeliť na 2 tendre, každý na 310 autobusov..
Nakoniec aj nejaké mesto v jednej z pobaltských krajín (možno Riga? neviem presne) objednala polovicu vozov od jedného, a druhú polovicu od iného výrobcu..
Samozrejme, všetko má svoje pre a proti, a na druhej strane presne ako si napísal, potom vznikajú problémy pri dodávkach ND atď.. A samozrejme množstevné zľavy nie sú tak veľké, keby bol len jeden dodávateľ, dodáva sa oveľa väčšie množstvo ND naraz a teda aj cena je oveľa nižšia..
Ne, já těmi autobusy jezdím každý den a plastu tam není rozhodně víc, než v Citaru nebo v Solarisu. A hlavně, zákazník je pán. Kdyby si Bratislava nadiktovala třeba dřevěný podhledy na zakázku 240 vozů, bude je mít.
No, mne sa to nadkladanie síce nezdalo, ale nie som statik ani strojár, tak do toho nerýpem. Možno to mohlo fungovať. Zachovať sa mala železničná časť, ale keďže tá je len na jednu koľaj, bolo ju treba rozšíriť. Hovorilo sa o pozdĺžnom rozrezaní.
Nadvihnutie zasa vyplýva z toho, že bolo treba dosiahnuť vyššiu plavebnú výšku.
To jsou názory ? Takže pokud budou dva dodavatelé, nemohou uplácet oba? Dálnice v ČR a na Slovensku staví asi čtyři firmy (nebudeme jmenovat). Je to snad vizitka nezkorumpovaných úředníků na ministerstvech? Já jsem přesvědčený, že není.
Unifikace je sakra důležitá. Pochopil bych ještě unifikaci v rámci jedné garáže (Petržalka-Solarisy) (Jurajov dvor-Sor). Zaškolení mechaniků, objednávání a skladování ND. Cokoliv odlišné stojí penízky a čím větší podnik, tím by měl být větší důraz na unifik.
Samozrejme, to je pravda. Ale dala by sa docieliť aj napr. unifikáciou náteru. Lebo napr. prenajaté autobusy môžu byť úplne bez problémov od úplne iného výrobcu ako celý zbytok vozového parku-keďže komplet celú údržbu robí výrobca-majiteľ..
No a aj keď bude viac typov autobusov, môže taká "maličkosť" ako jednotný náter podstatne skultivovať celý vozový park..
Ale samozrejme, nemôžme mať takpovediac každé vozidlo od iného výrobcu..
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
m@rtin
Ne, já těmi autobusy jezdím každý den a plastu tam není rozhodně víc, než v Citaru nebo v Solarisu. A hlavně, zákazník je pán. Kdyby si Bratislava nadiktovala třeba dřevěný podhledy na zakázku 240 vozů, bude je mít.