Tak som sa kdesi dočítal o súčasnom názve. Takže je tam v hre aj taká možnosť, že za 1. republiky to bolo námestie Michala Miloslava Hodžu a dnes je to námestie Milana Hodžu. Ale inak za 1. republiky sa pomerne bežne pomenovávalo aj po žijúcich osobnostiach.
no ak ti mam pravdu povedat teda napisat tak od strednej nemam niejak cas sledovat ktora znacka ma novy bus a ake ma parametre teda okrem toho na com jazdim tu v blave takze o tom sa ja tu bavit nebudem a ani nebavym ale to co jazdi tu je uz niejaky ten patek po svojej zivnosti ? proste neni uz tolko casu ?
Si si istý? Lebo Hodžovo námestie bolo Hodžovým už v roku 1931 (Benyovszky, Kaššovic: Sprievodca Bratislavou) a Milan Hodža zomrel až v roku 1944. To je zároveň odpoveď aj pre pre aquilu #107906.
Mne je herzlich egal, čo sa tebe zdá. On dnešný autobus NIE JE Karosa 731 ani Ikarus 435, má antikorový alebo kompletne kataforézne ošetrený rám, lepené vonkajšie panely, ML ošetrené dutiny atď.
Nechceš byť náhodou rovno lepší než Švajčiarsko? Keď je životnosť autobusu 12 rokov BEZ generálky a vekovú skladbu vozidiel máš rovnomernú, tak 6 rokov je kurrrwa pekné číslo.
Obávam sa, že za Slovenského štátu bol Milan Hodža (lebo po ňom je námestie, nie po M. M. Hodžovi), prvorepublikový slovenský premiér čs. vlády, asi persona non grata .
Možno, keby električka premávala na Žabí Majer, alebo na Východné, tak by to pre niektoré podniky zmysel malo, no aj tak si myslím, že by to bol zlomok a skôr by to bolo nerentabilné škrábanie sa okolo hlavy...
Re #107917 hoppusmark01: Veď-viete-aké-mesto, alebo Mesto-ktoré-netreba-menovať ?
...čiže obchodník by doviezol tovar do Kraxňan a musel by zamestnať extra človeka, čo by išiel prebrať tovar z električky do obchodu uprostred noci. Záver: viac ľudí, viac hluku v noci, väčšie náklady, nakoniec zabitie celej ulice.
ak môžem prispieť svojimi poznatkami o nákladnej električke.. taký pokus bol aj v jednom nemenovanom meste Západnej európy ? a zvažovali sa všetky pre a proti.. tých argumentov "proti" bolo však tuším viac... Predovšetkým nasledujúce: nie všetky firmy majú železničné/električkové napojenie (v Bratislave vlastne žiadne), celá organizácia zásobovania by bola veľmi kompikovaná a náročná (asi by musela byť jedna organizácia, ktorá by to zastrešovala)-toto je môj vlastný argument/myšlienka, ďalej: väčšie opotrebovanie koľajníc, keďže by sa k premávke normálnych električiek pridali aj nákladné, zásobovanie by muselo prebiehať v noci (cez deň je to nemysliteľné, nákladné električky by pri vykladaní tovaru brzdili normálne, a normálne by zas na zastávkach brzdili nákladné), na druhej strane je však zásobovanie v noci kvôli hluku absolútne neprípustné... takže týmto sa úplne vylučuje možnosť zásobovana nákladnou električkou, ako vo dne, tak aj v noci... čiže totálne nerealizovateľné..
12 rokov + 12 rokov po GO, čo je spolu 24 rokov, sa mi zdá priveľa.. v Bratislave máme možnosť naživo vidieť 20 ročné autobusy (aj keď teda dobre zamaskované novými plechmi a žlto-zeleným náterom, napríklad 1714) ? a môžme teda posúdiť, či sú také autobusy ešte premávkyschopné.. Podľa mňa už dávno nie...
Aj keď to záleží asi aj na údržbe.. Ak sa autobus perfektne udržiava, tak možno tých 20 rokov jazdiť môže..
Na druhej strane zasa preťažovanie vozidiel aké je v Bratislave na životnosti moc nepridáva, takže pre vozidlá pre Bratislavu by som zo životnosti ešte trochu ubral..
no to nie je moc dobré číslo, optimálne by bolo asi 4-5 roka? Ale nechci vedieť, aký je priemerný vek v Bratislave.. keď by sme nebrali rekonštruované Vrakosy ako fungl nové autobusy (čo by aj bolo správne), priemerný vek bude okolo 12-13 rokov.. Keďže naše najmladšie autobusy Ik435 majú 10-12 rokov, tambusy 14, Vrakosy 16-20(!), takže to vychádza na tých 12-13 rokov priemer.. Možno by bola sranda, keby to niekto vypočítal presne ?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
hoppusmark01