Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Vladimír #106686:
Opat raz plny suhlas.

Ostatnym diskutujucim by som odporucal striktne rozlisovat medzi linkou polookruznou (tvaru P) a okruznou (tvaru O). O tom, ako to znacit a cislovat, nakoniec nie je az take dolezite diskutovat. Ak mame dve protismerne polookruzne linky, podla mna je jasne, ze by mali mat dve rozne oznacenia, kvoli ich spolocnemu useku (nozicke pismena P). Ak mame linku okruznu, je v podstate jedno, ci oznacime smery rovnako, alebo ci im dame ine cislo. Kedysi sme mali v Presove protismerne okruzne linky Obrancov mieru-Hlavna-Obrancov mieru, mali cisla 2 (po smere hodinovych ruciciek) a 3 (proti smeru). Ale kludne mohli mat aj to iste cislo, kedze nikde nebola zastavka, kde by zastavovala jedna i druha na tej istej strane ulice.
cez prazdniny nebude jazdit ani 133-ka
Reakcia na: AAA #106688:
Tá Re pre 810zssk tam nemala byť.
Reakcia na: Valec #106655:
To je možné, ja som si len všimol z električky nakreslenú zebru od zábradlia k zábradliu, semafor som nesledoval.
Re #106676 810zssk: A
Re #106684 Ike: Potom skôr asi 39, lebo + a - dôvody oproti 31:
+ horší interval
+ v sedle sa dá preložiť s 61 aj poobede by sa dala pri miernom zlepšení intervalu 39 na 15 minút
+ celotýždenná celoročná prevádzka
- dhý súbeh s L 61 a zrušenie spojenia Ostredky - Mýtna, Kollárovo nám..
Reakcia na: bwd #106637:
tak v jednom prípade si to vieš prečítať a v druhom nie? ?
Re #106643 Viliam22: trápny článok, pretože som tade išiel včera peši a ŽIADNA zelená tam nenaskočila - ono totiž ešte investigatívcom z NČ asi nikto nepovedal, že ešte nejdú semafory ? a okrem toho, na druhej strane cesty nie je ešte spravený chodník, tobôž nie zastávka (aj keď na ceste už je), takže nikto normálny sa tade teraz asi nebude trepať a pre tých ostatných tam dali zábradlie... a okrem toho asi o 20 metrov ďalej smerom k divadlu je ešte stále (nesvetelný) priechod...
Re #106653 AAA: a toto je ako možné? ? veď to je predsa MHD a nie celoštátna ? (teda podľa zahradkára)
Re #106654 810zssk: myslím si, že máš prednosť, lebo sú tam aj zviské značky a aj zebra... či je použiteľný chodník (peší vjazd) na priechod, to nemusí autistov zaujímať...
Reakcia na: hoppusmark01 #106673:
Ja celú túto diskusiu vnímam nasledovne. Je na uvážení, či navrhnuté protismerné okruhy by mali mať odlišné číslovanie alebo nie. V zásade sú obe možnosti prípustné, sporných bodov nie je tak veľa - ide len o to, dať na misku váh argumenty pre a proti a vybrať si všeobecne výhodnejšie riešenie. Ani jedno riešenie nie je zlé. Ide len o to, ktoré je lepšie.

U kolegu z Viedne nastal problém v tom, že on nediskutoval o výhodách a nevýhodách jednotlivých riešení, ale jedno z nich automaticky prehlásil za jediné správne a vhodné, čo by samo o sebe nebolo také nepochopiteľné, keby neargumentoval štýlom "lebo vo Viedni je to tak a preto to musí byť dobre". Keď sme niektorí našli odvahu sa spýtať aj na nejaké dopravné dôvody preferovania odlišného číslovania, dozvedeli sme sa o brzdových kvapalinách v našich mozgoch. Takzvaná diskusia ďalej pokračovala tým, že sa ukázalo, že za príklad dávané viedenské linky 46B a 146B vlastne nie sú plne okružné (tzv. linky tvaru "O"), ale čiastočne okružné s krátkym súbežným úsekom (tzv. linku tvaru "P"), čiže linky iného typu ako navrhovaná linka diskutovaná. Naproti tomu viedenská linka 60A, ktorá trasu tvarom porovnateľnú s navrhovaným bratislavským okruhom má, si ponecháva aj vo Viedni v oboch smeroch rovnaké číslo (obojsmerná linka 60A v smere Liesing a v opačnom smere Liesing). Keď sa ukázalo, že "jediné správne riešenie z Viedne" sa vlastne vo Viedni ani neuplatňuje, pre kolegu z Viedne sme sa zrazu už všetci stali slovenskými tupcami a diskusiu s nami ukončil.

Mne nejde teraz o to, či niekto mal alebo nemal pravdu. Ide mi o štýl debaty. Lebo ja by som čakal, že keď sa v diskusii stretnú dva odlišné názory, tak vzájomne argumentujú namiesto toho, aby sa urážali. Je to škoda. A najzaujímavejší praradox je, že sme tu popísali niekoľko strán o linke, ktoré neexistuje a ani sa nepripravuje.
Reakcia na: Ike #106683:

inak ked ste tu spominaly absenciu spojenia sancova-stefanikova, nebolo by riesenim presmerovanie jednej z linie 31/39 cez Karpatsku - SAV- Hodzovo Namestie?
hlboko sa ospravedlnujem, zabudol som ze ten link bude taky mega... ?

http://tinyurl.com/3wwlgk

moze niekto ten predchadzajuci prispevok zmazat? ? vdaka
Inak dnes o 12.50 na 901ke uz 6 ludi! Citujem Cileka: "Ja som presvedceny ze linka do Wolfsthalu je dobry napad". Ako vidime ma pravdu - uz sa to blizi kapacite Sprinteru. Len tak dalej, taketo linky potrebujeme!
Reakcia na: bwd #106671:
Schnitzeltrottel und Wienerarschenlecker. Schmeckt´s?
Reakcia na: bwd #106666:
Schitzeltrottel und Wienerarschenlecker.
Reakcia na: bwd #106671:


tak si to zhrnme... podla teba treba oznacit okruznu linku podla smeru pismenami A a B (napr) pretoze cestujuci sa nemoze spoliehat na CP z dovodov ktore si uviedol, ale moze sa spoliehat na oznacenie... Podla mojho nazoru su tie dovody hyperbolizovane a tak som ironicky spochybnil aj spolahlivost transparentov a ich oznacovania.

a teraz k veci
1) Podla mna je cislovanie A/B zbytocne a nesystemove. Pri okruznej linke som nacrtol riesenie zobrazovania najblizsich vyznamnych uzlov.

2) moj nazor je ze oznacovania ostatnych liniek A/B/C podla smeru je hlupost, kedze tuto ulohy splna ciel. Neviem ci vo viedni nemate ciele, ale to pismenko by bolo u nas bolo na dve veci.

3) nevidim dovod mat dvojnasobny pocet liniek, lebo to prinasa viacero nevyhod... azda najvacsou je to, ze vodici by na kazdej konecnej museli menit tabule (neBUSE vozidla)... myslim si ze tento dovod je padnejsi ako dovod "vo viedni to tak je a musi to byt dobre"

4) pismenka medzi cislami by mohli medzi ludmi sposobit chaos - este raz, ludia maju ciel, pismenka su zbytocnost.

5) vklude oznac kazdeho, kto nema tvoj nazor za tupca, najlepsie slovenskeho, pretoze ty nie si slovak ani nahodou. Teraz mozes zase reagovat odveci, alebo sa vyhovorit ze ti je teplo a nastupit do viedenskeho klimatizovaneho manu a tesit sa z toho ako je viedenska MHD super. A este... nezabudni si zo sebou zobrat aj tu tvoju nafukanost a pohrdanie nami neviedencanmi...

samozrejme fakt, ze aplikacia viedenskych rieseni je v inych mestach obmedzena, nevhodna atd. nechaj tu a zi v pokoji, ze my tu z principu neprijimame skvele viedenske vylepsovaky, ktore maju aj tak historicky zaklad
Reakcia na: 810zssk #106675:
Mohli by to vodici jazdit za trest ?
Inak, taky podnet:
Nedal by sa zaviest nejaky shuttle bus Novy most - Zochova? Su to dolezite prestupne body, blizko seba, ale peso nie tak lahko dostupne.. keby sa tam dalo jedno poriadie so Sprinterom, kazdych 10-15 minut, nebolo by to zle 🙂
Reakcia na: hoppusmark01 #106673:
No a pri tejto linke budes mat dve zastavky z ktorych urcis smer, to iste 🙂
Reakcia na: 810zssk #106672:
Lebo normálna linka (napr. 83) má v jednom smere na transparente "83 Technopol" a v druhom smere "83 Dubravka"..
No a L40 by mala v jednom smere "40 Mlynske nivy" a v druhom smere "40 Mlynske nivy"..
Dufam, ze mi nechces povedat, ze je to to iste..

Uz sa mi ta diskusia zda byt moc dlha, takze este raz napisem moj nazor: v tomto pripade (vynimocne) suhlasim s bwd a zda sa mi jednoduchsie a prehladnejsie oznacit tuto linku ako dve samostatne linky.. Zda sa mi to ovela jednoduchsie pri orientacii ako pre cestujucich, tak aj vodicov a pri zostavovani CP.. A je mi jedno, ci to tak maju aj vo Viedni alebo nie..
Ale kludne, nech sa to vyskusa v praxi inak, uvidime, ci to bude fungovat..
no a viac sa k tejto teme uz nevyjadrujem, uz som svoj nazor povedal ?
Reakcia na: bwd #106671:
Opakujem. Preco nepresadzujes odlisne cisla aj pri normalnych linkach? Hmmm?
Reakcia na: Ike #106668:
"...spochybni vyznam CP len aby jeho "riesenie" vyslo v tom najlepsom svetle"

Je vidieť, že nedokážeš pochopiť, o čom bola reč ani len v prípade tých CP, tak nemôžem očakávať, že pochopíš, že ak budú navyše linky zreteľne odlíšené, tak cestujúci bude mať jednoduchšiu orientáciu a nebude musieť len preto, aby zistil, kade to vozidlo, na ktoré čaká, vlastne pôjde. Slovenskému cestujúcemu treba nahádzať čo najviac polien pod nohy a cestovanie mu čo najviac znepríjemniť - to je typický slovenský pohľad. Nemá zmysel diskutovať so slovenskými tupcami, ktorí nepripustia žiadne nápady zo zahraničia len preto, že nie sú ich, vlastné. Vozte sa ďalej na kravách, nechajte sa buzerovať nezmyselnosťami, ktorých v doprave máte dosť a denne o nic píšete, to vám patrí. Je mi teplo, kašlem na ďalšiu debatu s vami. Howgh.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement