Ďakujem za upresnenie. S tým čísleníkom som sa totiž stretol v nejakej knihe, kde sa popisalo niečo o ČSAD v 80. rokoch, tak som nevedel, že ako osud číselníka pokračoval po revolúcii.
A inak linky MHD sa myslia ČSAD linky MHD, alebo aj linky DPB mali, resp. majú aj označenie podľa toho čísleníka?
Jaj, zabudol som. Tych par krokov medzi zastavkou 630-ky a elektriciek meni celu situaciu. A to uz vobec nehovorim o tej nehoraznosti ze by mali vykonat nejaky hnusny prestup na hrane na linku 53!
No tak pre porovnanie, zavedením L630 ľuďom v Chorvátskom Grobe vznikli pravidelné spoje. Ale nemôžu sa dostať priamo ani na Bajkalskú a ani k Trnavskému mýtu.
Ak to bude na tom systeme co pred tym (ze jeden par spojov denne, listky len v predpredaji na stanici v Rajke od siestej do siedmej vecer) tak sa im na to vsetci vybodnu.
? Tak to dopadne ? neverím vôbec, že to výjde. Lebo prvotný záujem je to celé zabaliť pod názov BID a potom do toho ťahať peniaze aby to mohli rozkradnúť a do roka a to padne kdesi v polovici. Stavím sa, že tie hovädá niesú vôbec schopné vôbec BID sputiť a to aby fungovala už vôbec nie! Doteraz robia všetko naopak. Pokiaľ si dobre spomínam tak na úvod mala existovať L153 do Slovenského Grobu a mali sa prekladať s L53. Namiesto toho spravili L630, ktorá nič nerieši, okrem častejších a pravidelnejších intervalov. A pochybujem, že v pláne zavedenia BID by bola linka do Wolfsthalu kdesi na prvom mieste. Zaujímavé je hlavne, že neni dosť šoférov na linky v meste a serú sa do Rakúska ?
"A inak neviem, či ešte existuje, ale za socializmu existoval číselník vydaný ministerstvom, ktorý stanovoval ako sa tie linky majú označovať."
Celkom určite takéto pravidlá existovali ešte pred pár rokmi, či existujú dnes, neviem (už som ich na stránke MDPaT nenašiel).
V zásade platí:
prvá číslica - kraj, v ktorom linka začína (1-BA, 2-TT, 3-TN, 4-NR, 5-ZA, 6-BB, 7-PO, 8-KE); u medzinárodných, ktoré začínajú v cudzine, kraj, v ktorom končí, a u tranzitujúcich ???
druhá a tretia - okres
štvrtá - typ linky: 0-MHD, 4-prímestská, 5-diaľková, 7-medzinárodná s povolenou VŠP, 8-medzinárodná s vylúčenou VŠP, 9-medzinárodná zahraničného dopravcu, 1 bola myslím nepravidelná prímestská, 2 nepravidelná diaľková a 6 nepravidelná zahraničná
piata a šiesta - rozlíšenie linky v rámci štvromiestnej skupiny
1. Predpokladám, že skôr nie. Radšej sa zásob € už doma.
2. Obchod tam tuším je, ale samoobsluha to zrejme nebude.
3. Lístky sa všade dajú kúpiť len v automate. Berie to mince, bankovky (tuším do 20 €) a všetky druhy kariet. Komunikovať zvládajú aj v slovenčine.
"pochybujem, že železnice preukážu nejakú spoluprácu pri zosúlaďovaní grafikonov prímestských a mestských vlakových liniek s linkami MHD alebo SL"
Koordinácia grafikonov dopravných systémov sa robí tak, že sa postupuje od najvýkonnejšieho systému k najmenej výkonnému, t.j. MHD a autobusy sa prispôsobujú vlakom.
1; Viete niekto, je tam bankomat? V Kitsse je, to viem.
2; Je tam aspoň jedna samooblusha (potraviny)? Ak áno, tak aká?
3; V Hainburgu sa cestovné lístky na vlak dajú (na rozdiel od Wolfsthalu) zakúpiť aj od predavačky na stanici, či tam sú všade len automaty?
Dá sa v nich okrem mincí platiť aj platobnou kartou a ukazujú pokyny aj v angličtine?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Martin Fundárek
Koordinácia grafikonov dopravných systémov sa robí tak, že sa postupuje od najvýkonnejšieho systému k najmenej výkonnému, t.j. MHD a autobusy sa prispôsobujú vlakom.