Na petržalskú trať budú môcť byť dlhšie vozidlá, pretože tam sa počíta s novou vozovňou, ktorá už bude mať potrebné technické zázemie. Ale trať do Petržalky sa určite v horizonte najbližších 5 rokov nepostaví (ak nejaký predstaviteľ mesta tvrdí opak, znamená to len, že si zabudol dať dole ružové okuliare), no prvé Vario by už po uliciach Bratislavy mohlo jazdiť hoci aj budúci rok.
K tej časti Tvojho príspevku, čo nesúvisí s dopravou, sa vyjadrovať nebudem, ale k tomu metru - ja som rád, že tú trať Šafaríkovo námestie (neviem odkiaľ si vzal Hlavnú stanicu) - Janíkov dvor nemáme. Jednak preto, že ak by DPB udržiaval metro tak ako dnes udržiava svoje eletričkové trate a vozidlový park, by som sa ním asi bál cestovať, ale hlavne preto, lebo by sme tu mali zbytočne ďalší systém MHD, ktorý by bol v podstate "ostrovný", pretože neverím tomu, že by sa tá trať ešte niekedy predĺžila... A prevádzka metra by zaťažoval mestský rozpočet tak, že zvyšok MHD by bol ešte v biednejšom stave ako teraz (ak sa to vôbec dá).
to mi prosim ta povedz kto oznacuje moravakov za starych slovakov a kto hovori o slovakoch ako o potomkoch rimanov?
A pri odpisovani si prosim uvedom hlasenie sa urcitej minority v cechach ku keltom!
Ale suprava 2xVario LF2 ma 45 metrov... Takze by potrebovali vynimku.
V kadzom pripade na petrzalsku trat chcu kupovat nove vozidla. A teda aj tak potrebuju technicke zazemie na dlhsie vozy. Ved hadam teraz nebudeme do konca vekov kupovat len vozy aby ich maximalna dlzka bola T3 resp. 2xT3 ?
Já se ani nedivím, že tu někdo vzývá nacistický stát, když dnešní vládní garnitura tvrdí, že Moravané byli "Starými Slováky" a jiné bludy a když se zde najde banda historiků tvrdící, že Slováci jsou potomci Římanů a jsou jejich následovníky.
Jen doplnění k té měně. Protektorátní koruna byla nadiktovaná v Říši kvůli kupní síle Němců. Jinými slovy, aby se marka nemusela hanbit vedle měny kolonie a aby Němci nebyli chudší než Češi. To je celé to tajemství. Považovat Slovensko v té době za zázrak ani nejde. I dnes po násilné urbanizaci a mnohonásobném růstu Bratislavy a Košic se pohybuje hodnota urbanizace jen na 57%!!! Představa, že šlo před 65 lety o průmyslový ráj ve Střední Evropě je směšná. Slovensko ještě v té době mělo podobnou hospodářskou strukturu jako Podkarpatská Rus. Ale to jen jako poznámka.
Ke skutečné průmyslové revoluci a výstavbě dochází až po druhé světové válce.
Jen poznámka k tomu metru. Začalo se stavět, ale výstavba skončila, taky hlavně díky ofrňování nosu nad sovětským metrem. Teď už jen zbývá si rvát vlasy. Trať Hlavní stanice - Janíkův dvůr mohla být dávno v provozu.
Ešte čaká na podpis od pána Viliama Š. ? Aby to nedopadlo tak, že budeme mať v Krasňanoch o chvíľu 3 nové K2S, ktoré budú len stáť a čakať a čakať a čakať na papiere...
Co to tu kecas??? Aka hrivna a ake euro v dvoch uplne rozdielnych statoch. Kolko cigariet si kupis na ukrajinskom ciernom trhu za jednu hrivnu a jedno euro?
Ja hovorim o protektoratnej korune a slovenskej korune na uzemi jedneho statu. Kedy bola menova reforma v CSR? V novembri 1945 cize pol roka po pade rise, kedy uz ziaden berlin neurcoval direktivne kurz. Okrem toho jednalo sa nielen o spojenie slovenskej koruny a protektoratnej, ale na uzemi CSR sa pouzivali este stale riske marky, madarsky pengo, rozne vojenske poukazy a v july a v auguste bola obnovena aj mena 1. republiky. To mi chces naozaj tvrdit ze vsetky tieto meny mali rovnaku hodnotu a preto vymena 1:1 bola OK?
To je práve to, čo neviem. ? Niektorí ľudia ma presviedčajú o tom, že to má byť LF2, niektorí že LF3. Proti LF3 hovorí absencia technicého zázemia na také dlhé vozidlo (i keď ja osobne toto považujem za dôvod z kategórie "nikdy sa to tak nerobilo"), proti LF2 hovorí zas absolútna nepotrebnosť ďalších vozidiel tejto dĺžkovej kategórie (s čím určite súhlasím, keďže podľa mňa by mali byť už aj na linku 14 nasadzované súpravy, tie K2(S) tam už nápor zvyšujúceho sa počtu cestujúcich nezvládajú). Počul som už aj o takej variante, že by sa mohli súpravy 2X Vario LF2 nasadzovať na linku 5.
To je jednoduché, v snahe nájsť info pre Ondra o dĺžke vystavanej siete som siahol po knižke o výstavbe diaľnice Praha-Brno-Bratislava a citovaná veta bola hneď na začiatku. Keďže o úsekoch iných diaľnic sa tam nepíše, použil som tento údaj. Netvrdím že je to na 100% správne, ale na ilustráciu postačí.
To ako sa stavajú diaľnice dnes radšej ani neriešim, iba by som sa zbytočne rozčuloval.
A k tomu metru, myslím, že dnes by už bolo jedno, z akých pohnútok sa postavilo, hlavne že by bolo. Síce netvrdím, že ho potrebujeme, ale aspoň tunely mohli stihnúť vyvŕtať. ?
Prečo príprava na Zlaté piesky? Veď tá trať bola postavená ešte za socializmu - začalo sa tam jazdiť 1. 7. 1989. Ale ten nákup nových vozidiel nebol až taká výhra - síce sa kupovali nové, ale zato morálne zastaralé vozidlá (snáď s výnimkou trolejbusov).
Tak ak by sa za socializmu nič okrem metra už nepostavilo, prečo sa potom koncom 80. rokov budovali nová trať na Komisárky + príprava na Zlaté Piesky? Boli plány na nové t-busové trate, ktorých časť sa v rokoch 91 a 92 realizovala? Kupovali sa nové T3, T6, a-busy, t-busy?
Re #105251 Ámos: Tých 8 "rekonštruovaných" K2 nebude Vario LF2, ale K2S, to je už isté. 7127 a 7128 majú už dokončené skrine, 7127 sa už aj lakuje. 7129 je už taktiež rozpracovaná. Čo sa týka modernizácií T3 - teraz sa robí posledná T3P - 7789+90, dokončené budú niekedy v lete (jedna z nich sa nachádza v lakovni a druhá sa tam chystá). S Variom sa potom počíta ako s náhradou juráckych odporových T3.
To je samozrejme nezmysel, prečo počítaš práve obdobie 1967 až 1980? Počítaj 1948 až 1989. Alebo je nejaký dôvod, prečo by sme mali aj z popravratových rokov rátať len niektoré?
Okrem toho nikto nepopiera, že ekonomika po prevrate klesla ale dnes je už niekde inde. Prečo je na SK tempo výstavby diaľnic také, aké je, vieme všetci - problém nie je v peniazoch. A v ČR sa rozhodne stavajú diaľnice podstatne vyšším tempom a hlavne vo vyššej kvalite ako za socíku.
Áno, časom by bolo aj v BA metro, lebo metro jednak bolo politikum, jednak bolo treba súdruhom zo ZSSR pomôcť s odberom ich najmodernejších odprásknutých metrovagónov Brill z dvadsiatych rokov. A aby sa ufinancovala jeho stavba chorou socialistickou ekonomikou, tak by sa neinvestovala ani koruna do obnovy vozového parku ani rekonštrukcií električkových tratí. Takže tak by to dopadlo.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.