Pred pár dňami tu bola debata o preferencii automobilistov na úkor ostatnej dopravy. Predvčerom som sa stal účastníkom zaujímavej situácie, keď sa preferencia automobilistov a najmä ignorovanie cyklistov obrátilo proti samotným automobilistom.
Celá situácia sa stala na križovatke pri lamačskej stanici, ktorá je dynamicky riadená v poobedňajšej špičke. Nepoznám z hlavy všetky fázy cyklu, ale minimálne (menej zaťažený) smer z Dúbravky do Lamača sa vynecháva, ak v ňom nie je zaznamenané indukčnou slučkou žiadne vozidlo. Ja som prišiel na biku do odbočovacieho pruhu z Dúbravky do Lamača a postavil som sa na jeho pravý okraj, vľavo odo mňa už stál jeden motorkár a tesne za ním prišiel ešte ďalší. Potom nasledovali autá. Problémom však bolo, že prvé auto stálo až za indukčnou slučkou a križovatka si teda povedala, že tam nikto nie je (nejakých motorkárov alebo dokonca cyklistov predsa nebudeme brať ako účastníkov premávky ? ). Hneď ma to nenapadlo, ale keď po dvoch cykloch bola v našom smere stále červená, došlo mi, čo je vo veci. Tak som povedal druhému motorkárovi, že ho asi tá slučka nezaregistrovala a nech sa posunie, ale bol to nejaký čudne hovoriaci cudzinec - nerozumel reči môjho kmeňa ? Tak som to vzdal a na najbližšej zelenej prešiel cez prechod pre peších a za križovatkou sa zaradil na cestu. Keď som mizol za zákrutou na most ponad železnicu, obzrel som sa a ešte všetci stáli.
Podobná situácia sa mi na tej istej križovatke stala už dávnejšie, lenže to bolo v mimošpičkovom čase. Prichádzal som takisto z Dúbravky, no v mojom smere nešlo žiadne auto, takže ma križovatka nechcela pustiť. Pritom z iných smerov nešlo veľa áut, častokrát zelená z iného smeru bežala naprázdno. Bohužiaľ som bol cyklista a pre križovatku som jednoducho neexistoval.
Riešením by bolo aj pri dynamicky riadenej križovatke pustiť aspoň v jednom cykle z dvoch-troch, aj vetvu, ktorá je podľa detektora prázdna - práve pre prípad menších vozidiel.
Celá situácia sa stala na križovatke pri lamačskej stanici, ktorá je dynamicky riadená v poobedňajšej špičke. Nepoznám z hlavy všetky fázy cyklu, ale minimálne (menej zaťažený) smer z Dúbravky do Lamača sa vynecháva, ak v ňom nie je zaznamenané indukčnou slučkou žiadne vozidlo. Ja som prišiel na biku do odbočovacieho pruhu z Dúbravky do Lamača a postavil som sa na jeho pravý okraj, vľavo odo mňa už stál jeden motorkár a tesne za ním prišiel ešte ďalší. Potom nasledovali autá. Problémom však bolo, že prvé auto stálo až za indukčnou slučkou a križovatka si teda povedala, že tam nikto nie je (nejakých motorkárov alebo dokonca cyklistov predsa nebudeme brať ako účastníkov premávky ? ). Hneď ma to nenapadlo, ale keď po dvoch cykloch bola v našom smere stále červená, došlo mi, čo je vo veci. Tak som povedal druhému motorkárovi, že ho asi tá slučka nezaregistrovala a nech sa posunie, ale bol to nejaký čudne hovoriaci cudzinec - nerozumel reči môjho kmeňa ? Tak som to vzdal a na najbližšej zelenej prešiel cez prechod pre peších a za križovatkou sa zaradil na cestu. Keď som mizol za zákrutou na most ponad železnicu, obzrel som sa a ešte všetci stáli.
Podobná situácia sa mi na tej istej križovatke stala už dávnejšie, lenže to bolo v mimošpičkovom čase. Prichádzal som takisto z Dúbravky, no v mojom smere nešlo žiadne auto, takže ma križovatka nechcela pustiť. Pritom z iných smerov nešlo veľa áut, častokrát zelená z iného smeru bežala naprázdno. Bohužiaľ som bol cyklista a pre križovatku som jednoducho neexistoval.
Riešením by bolo aj pri dynamicky riadenej križovatke pustiť aspoň v jednom cykle z dvoch-troch, aj vetvu, ktorá je podľa detektora prázdna - práve pre prípad menších vozidiel.
810zssk