je to spoločnosť PATRIOT z Brna, kde napr. robili preferenciu pre MHD na viac ako polovici Brnenských križovatiek... a opýtajte sa DP, ako to funguje... ? www.patriot.cz
tak toho projektanta preferencie nájdi a pošli na ODP, asi by ho tam uvítali s otvorenou náručou ( sú tam aj dobré stavané kočky, takže by si to užil) xixi
tak to je samozrejme, ale hadam nebudeme budovat cesty tak aby vodici nemuseli krutit volantom. Okrem ineho ak by vodic s navesom na klasickej krizovatke odbocoval do lava tak ma rovnake problemy ako pri kruhaci, len mu este zavadza prve auto v rade na ceste, na ktoru sa chysta odbocit (fu komplikovane, ale hadam vies ako to myslim.)
a to bol 12-metrový autobus, pričom v BA jazdia 18metrové a v budúcnosti možno aj 20-metrové..
No a kamión s návesom má 13,6 metra, čo je oproti 18m (alebo dokonca 20m) dosť veľký rozdiel..
Ad1-preferencia el. dopravy. V Karlovke je inerval medzi elkami 50s, zaťaženie priečnych smerov niekoľko sto voz. za hod., to snáď nemajú ani na západe. A za to, ako to funguje môže v prvom rade projektant, Siemens je len údržba. Čo sa týka Hečkovej, tam sa nevybudovalo samostatné odbočenie vprravo a tým sa to nedá riadiť. Hlavne že sa ušetrilo...
Ad2-budovanie CSS. Vinohrady v Rači asi požadovali MsÚ a obyvatelia, aby nemuseli cez Detviansku, Staré Grunty: asi ste nezrátali počet nehôd, Kuklovská - DPB požadoval riadiť výjazd z otočky do križovatky. O vhodnosti kruháčov som už písal: niekde v sídlisku s rovnomernou nízkou záťažou prosím, ale nie na diaľničnom privádzači so zaťažením 1000 voz v jednom smere!
Čo sa týka vodičov, choďte sa sťažovať do autoškôl, tam učia vyplnovať testy, ale nie jazdiť cez svetlá. "Pri vypnutých svetlách si vodiči nevedia čo počať". Presne preto sa svetlá stavajú, aby si vedeli počať.
Ad 3 Bus pruhy: Už to vidím, ako páni podnikatelia odložili svoje BMW, lebo na Šancovej sa vyznačili busové pruhy a priepustnosť sa tu znížila na polovicu. Asi ste sa včera dosťahovali z Lazov pod Makytou a ešte neviete, ako to tu chodí...
Ad4 dopravné stavby: Pouvažovať nad dopravnými stavbami? xixi, kde je metro, severná tangenta, nultý okruh atď, dopraváci asi požadovali všeličo, ale mešec drží niekto iný. Ak by bola napr. severná tangenta, tak na Šancovej by tie BUSpruhy kľudne mohli byť.
Ad5 výroky: "elky občas stoja na svetlá" bolo myslené na riadených križovatkách s preferenciou. Raz som videl výsledky DPB z počtu zastavení eliek na jednej križovatke, vyplynulo z nich že 7% eliek sa zastavilo priemerne na 10s. Nie je to občas?
Keď tak nadávate na ODP a Vy ste taký odborník na dopravu, tak sa tam zamestnajte a napravte všetky krivdy na doprave, ktoré tam spáchali. Určite by Vás tam vzali, lebo ak si myslíte, že tam pracuje pri riadení dopravy 20 ľudí s vysokými platmi, tak ste na veľkom omyle.
no to že nemajú viditeľne problémy neznamená, že sa tam ich vodičom nejazdí ťažšie ako cez normálnu križovatku.. Ja som tadiaľ išiel autobusom (ak myslíš ten kruháč pri Móle), a šofér tam má oveľa ťažšie to vytočiť ako na normálnej križovatke kadiaľ by išiel stále rovno..
akosi som to dynamické riadenie križovatiek v BA prehliadol a neverím tomu, že na slovensku nie je projektant, ktorý by nezvládol naprogramovať preferenciu pre vozidlá MHD.... aj keď ja poznám jedného špičkového českého projektanta (spolupracuje so slovenskou firmou)...
ODP určite nesie zodpovednosť za dopravu v meste a pokiaľ nebudú riešiť problém MHD a jej preferenciu oni, tak kto?
ale tam nie je cesta 4+4 pruhy. Tam je 2+2.
Okrem ineho existuju aj viacpruhove kruhace.
Re #103401 hoppusmark01: V Pezinku nemaju s kruhacmi problem ani kamiony s navesmi. Neviem preco by mali mat problem v Bratislave.
Inak podla tych vsetkych vyjadreni tak tender na prenajom 20 CNG busov s moznostou navysenia na 30 vyhrala spolocnost, ktora to navysenie vyuzila. A tak budeme mat 30 novych kratasov
no ak sa budeme voziť v nových autobusoch a trolejbusoch, tak tých 50 centov nebude taká strašná suma.. Ale samozrejme treba dodržať poradie: najprv nové autobusy, až potom zdraženie lístkov..
ze vraj nechystaju zdrazovanie, to maju potom velmi zaujimavu matematiku
"Zatiaľ sme neriešili tarify. Treba jasne povedať, že sa budú musieť z technických dôvodov zaokrúhľovať na päťcenty. Suma však zatiaľ nie je určená. Optimálne by bolo, aby 10 minútový základný lístok stál približne 50 centov, čo je asi aj súčasná cena," informoval Aktuálne.sk generálny riaditeľ dopravného podniku Róbert Kadnár."
ano Kadnar, povedal si to naozaj JASNE, este by si mi mohol napisat ty matematik napisat kde kupim euro za 28Sk ked podla teba ty pako je 50 centov sucasna cena 10min listka
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Samo1
Ad1-preferencia el. dopravy. V Karlovke je inerval medzi elkami 50s, zaťaženie priečnych smerov niekoľko sto voz. za hod., to snáď nemajú ani na západe. A za to, ako to funguje môže v prvom rade projektant, Siemens je len údržba. Čo sa týka Hečkovej, tam sa nevybudovalo samostatné odbočenie vprravo a tým sa to nedá riadiť. Hlavne že sa ušetrilo...
Ad2-budovanie CSS. Vinohrady v Rači asi požadovali MsÚ a obyvatelia, aby nemuseli cez Detviansku, Staré Grunty: asi ste nezrátali počet nehôd, Kuklovská - DPB požadoval riadiť výjazd z otočky do križovatky. O vhodnosti kruháčov som už písal: niekde v sídlisku s rovnomernou nízkou záťažou prosím, ale nie na diaľničnom privádzači so zaťažením 1000 voz v jednom smere!
Čo sa týka vodičov, choďte sa sťažovať do autoškôl, tam učia vyplnovať testy, ale nie jazdiť cez svetlá. "Pri vypnutých svetlách si vodiči nevedia čo počať". Presne preto sa svetlá stavajú, aby si vedeli počať.
Ad 3 Bus pruhy: Už to vidím, ako páni podnikatelia odložili svoje BMW, lebo na Šancovej sa vyznačili busové pruhy a priepustnosť sa tu znížila na polovicu. Asi ste sa včera dosťahovali z Lazov pod Makytou a ešte neviete, ako to tu chodí...
Ad4 dopravné stavby: Pouvažovať nad dopravnými stavbami? xixi, kde je metro, severná tangenta, nultý okruh atď, dopraváci asi požadovali všeličo, ale mešec drží niekto iný. Ak by bola napr. severná tangenta, tak na Šancovej by tie BUSpruhy kľudne mohli byť.
Ad5 výroky: "elky občas stoja na svetlá" bolo myslené na riadených križovatkách s preferenciou. Raz som videl výsledky DPB z počtu zastavení eliek na jednej križovatke, vyplynulo z nich že 7% eliek sa zastavilo priemerne na 10s. Nie je to občas?
Keď tak nadávate na ODP a Vy ste taký odborník na dopravu, tak sa tam zamestnajte a napravte všetky krivdy na doprave, ktoré tam spáchali. Určite by Vás tam vzali, lebo ak si myslíte, že tam pracuje pri riadení dopravy 20 ľudí s vysokými platmi, tak ste na veľkom omyle.