ze vraj nechystaju zdrazovanie, to maju potom velmi zaujimavu matematiku
"Zatiaľ sme neriešili tarify. Treba jasne povedať, že sa budú musieť z technických dôvodov zaokrúhľovať na päťcenty. Suma však zatiaľ nie je určená. Optimálne by bolo, aby 10 minútový základný lístok stál približne 50 centov, čo je asi aj súčasná cena," informoval Aktuálne.sk generálny riaditeľ dopravného podniku Róbert Kadnár."
ano Kadnar, povedal si to naozaj JASNE, este by si mi mohol napisat ty matematik napisat kde kupim euro za 28Sk ked podla teba ty pako je 50 centov sucasna cena 10min listka
"Zatiaľ sme neriešili tarify. Treba jasne povedať, že sa budú musieť z technických dôvodov zaokrúhľovať na päťcenty. Suma však zatiaľ nie je určená. Optimálne by bolo, aby 10 minútový základný lístok stál približne 50 centov, čo je asi aj súčasná cena," informoval Aktuálne.sk generálny riaditeľ dopravného podniku Róbert Kadnár."
ano Kadnar, povedal si to naozaj JASNE, este by si mi mohol napisat ty matematik napisat kde kupim euro za 28Sk ked podla teba ty pako je 50 centov sucasna cena 10min listka
Beus
Ad 1 - preferencia: Choď sa pozrieť kamkoľvek na západ od BA, ako vo všetkých civilizovaných mestách funguje preferencia (aj absolútna) MHD (nielen koľajovej). Je prinajmenšom zvláštne, že všade inde to ide, len u nás by to nešlo, lebo "by stálo všetko ostatné". A inde stáť môže? A nikomu to tam nevadí, považujú totiž za samozrejmé a logické, že električka, vezúca 150-200 ľudí, bude uprednostnená pred autom, vezúcim nanajvýš 2-3 ľudí (a to dosť preháňam). Samozrejme, nikto tu nežiada absolútnu preferenciu napr. na takej Molecovej, lebo je jasné, že tam by to nešlo. Ale aj tam sa dá situácia riešiť inak než teraz. A povedzme taká Hečkova je na absolútnu preferenciu ako stvorená, a zároveň je to momentálne ukážkový príklad toho, ako sa to dá znetvoriť a maximálne degradovať MHD.
Iná vec je, ako je Siemens v tomto smere úplne neschopný, a nedokáže naprogramovať ani jednu primitívnu dynamicky riadenú križovatku s preferenciou. A keď sa im tá preferencia náhodou podarí, tak to zasa vrcholne spackajú celkovo. Nechápem však, ako mohol niekto takéto paškvily, ako tu Siemens po celom meste predvádza, vôbec skolaudovať. A toto maslo už je na hlave magistrátu, nielen Siemensu.
Ad 2 - budovanie CSS: V tomto meste už aj nevidomí vidia, ako sa tu budujú svetelne riadené križovatky na najnezmyselnejších miestach, až sa človeku rozum zastavuje. Ako mala Bratislava kedysi za socializmu prívlastok "mesto mieru", tak teraz je to mesto semaforov. Doslova. Nech mi niekto vysvetlí, načo bola potrebná rekonštrukcia CSS na Vinohradoch, nová CSS na odbočení na Staré Grunty, nová CSS na vyústení Kuklovskej do Karloveskej, a takto by sa dalo pokračovať dosť dlhým zoznamom. V ďalšom rade sa tu hromadne zamietajú požiadavky na kruhové objazdy, a miesto nich sa buduje čo? Zasa len CSS. Prečo? Lebo na výstavbe, prevádzke a údržbe kruháča sa predsa Siemens nenabalí, tak to nie je žiadúce. Začínam mať podozrenie, že Siemens si priebežne obzerá neriadené križovatky, a sem-tam zavolá na políciu že "tu a tu vznikajú nebezpečné situácie (ohrozujú sa chodci), mali by ste tam dať semafor". A tak nám tu rastú nezmyselné semafory rýchlejšie než mrakodrapy kdekade. A idiócia prekvitá. Potom sa niet čo diviť keď: 1) vodičov učíme jazdiť na farebné svetielka, a keď sú náhodou niekde vypnuté, tak nikto nevie, čo si má počať, a veselo sa nám búrajú, a 2) pri takomto premnožovaní semaforov a čoraz horšom nastavení riadenia križovatiek nám ich vodiči prestávajú rešpektovať a lietajú na červenú, a pomaly aj na fialovú, keby taká bola.
Ad 3 - BUS pruhy: zdá sa, že ODP ešte stále nepochopilo jednu fundamentálnu vec: BUS pruh v Bratislavskej situácii NIE JE o tom, že ho postavíme tam, kde naň pri IAD zostane miesto. V tomto meste je JEDINÁ cesta budovať BUS pruhy NA ÚKOR IAD, pretože inak nie je šanca zastaviť trend presadania z MHD do áut. Áno, kolóny budú. Deň, mesiac, možno pol roka. Ale po čase všetci tí, ktorí sa tlačia v zápche po jednom vo svojich autíčkach, zistia, že tým autobusom/trolejbusom sú v meste oveľa rýchlejšie, a ešte ani nemusia hľadať miesto na zaparkovanie. A kolóny zrazu zmiznú. A presne o tom to je. Nové cesty/pruhy pre IAD = nová indukovaná IAD, a kolóny budú za 3-4 mesiace po rozšírení rovnaké, ak nie ešte väčšie. V tomto tkvie úplná zvrátenosť myslenia súčasného magistrátu. A je úplne jedno, že nemáme dobudovanú základnú cestnú sieť, v prvom rade sa treba sústrediť na odbremenenie tej existujúcej, a na to je jediný spôsob - preferovať VHD. V opačnom prípade nám ani po dobudovaní úplnej cestnej siete nebude tá postačovať, pretože bude v súvislých radoch upchatá autami tých, ktorí z toho trolejbusu presadli do auta, lebo v aute sa tlačia v tej istej kolóne ako v trolejbuse, len výrazne pohodlnejšie. A to je veľmi rýchla cesta ku kolapsu.
Ad 4 - dopravné stavby: Vidno, ako tu niektorí "rozmýšľajú". Všetky tebou spomínané stavby pomôžu práve a jedine IAD, a pre MHD budú v konečnom dôsledku znamenať len rýchlejšiu smrť, pretože dopravná indukcia spôsobená týmito stavbami nakoniec zahltí aj existujúcu sieť natoľko, že sa stav len a len zhorší. Čo tak pouvažovať aj nad nejakými dopravnými stavbami v prospech VHD? Hm, ale to by sa nám v našich autách o nič lepšie necestovalo. Hm, ale to nás voliči-vodiči a taxikárska lobby ukameňujú. Tak radšej nič, sústreďme sa my radšej pekne na stavby pre autá, MHD sa má dobre aj takto, a voliči ktorí ešte používajú MHD nestoja za našu pozornosť. Nech si najprv presadnú do áut, potom budú pre nás zaujímaví. Všakže?
Ad 5 - konkrétne výroky: Zaznamenal som 2 extra skvostné perly (okrem iných, len o málo menej skvostných, na ktoré už reagovať nebudem, hoci by sa tiež žiadalo, no z priestorových dôvodov to už nie je vhodné):
"takže sa stáva, že električky občas stoja na svetlá." - Sa stáva?? Občas?!? Ty si už najmenej 3 roky električkou necestoval, však?
"Dva telefonáty a elky boli spacifikované, dobré nie?" - Dobré? Choré. Ty elka. Odhliadnuc od toho, že to poukazuje na neschopnosť Siemensu, ktorý danú preferenciu kolosálne spackal (a ktovie či nie práve preto, aby svetu ukázali, že to nejde, hoci to na celom svete okrem nás ide), je tu krásne vidno, že sme na Slovensku, kde sú si niektorí rovnejší. Dotyčná papaláškyňa by mala povinne každé ráno cestovať električkou, aby si odskúšala, aké to je, stáť úplne zbytočne najmenej minútu na KAŽDÝCH svetlách po ceste. To by bolo telefonátov...
Záver: Pokiaľ na ODP nášho slávneho magoriátu pracujú ľudia s takým zmýšľaním, aké nám tu prezentuješ, tak sa vôbec nečudujem, že tu ide v oblasti dopravy všetko od desiatich nie k piatim, ale nanajvýš ku dvom. A kým sa toto myslenie (resp. ľudia, ktorí ho presadzujú) nezmení, tak to tu naozaj pôjde s celou dopravou veľmi rýchlo do análneho otvoru. A pritom stačí tak málo (a zároveň tak veľa) na odvrátenie tohto trendu - zmeniť myslenie.
A ospravedlňujem sa ostatným za príšerne dlhý spam, no nedalo mi nereagovať.