V EU mas pokutu vacsinou 40 EUR, v Londyne 20 Libier... 2000 Sk je niekde inde. Prave ale formulacia "do 100-nasobku" umoznuje aj v pokutach udelovat zlavy.
Re #102710 810zssk: PCL zrejme budu moct predavat aj vodici busov SL, avsak k tomu bude treba zaviest urcite pravidla, aby sa zbytocne nezdrziaval nastup, napriklad ten manipulacny poplatok. MHD Pezinok stale moze pouzit 10-minutovy listok a 4-zastavkovy za 12 Sk.
Nebude sa zatial moct, aspon nie do doby, kym sa nezvysi pocet revizorov na regio linkach. Ale s tou praxou to nie je tak, ako pises. Automaticky ti to vypluje listok len v ramci danej linky. Pri kombinacii spojov nemoze palubak sam vediet, ako vlastne hodlas ist (vid uz teraz napr. spojenie Astronomicka - Lucna - niekedy ides len cez 1 zonu, niekedy cez dve). A druha vec je, ze v sucasnosti nemaju tie palubaky pamat na vsetky spoje regionu.
Vnutorne transparenty som nevidel ani na regionalnych linkach v Anglicku Preco by cestujuci nastupovat do vozidla s listkom na 2 zony a este si dodatocne kupoval listok na tri zony u vodica? Alebo spytam sa inak - kolko % bude takychto spekulantov a nekupia si rovno 4- resp. 5-zonovy listok?
101+100+101 = 2 zony, ako pisal Valec; tu je to osetrene casovou platnostou. Kampan samozrejme treba, ale az ked bude co propagovat. Ako je napisane v novinke, materialy este len idu na schvalenie.
Re #102678 kecho: S tym urcite u sudu obstojis Vyssia pokuta ako 1400 Sk nema politicky sancu prejst. Skor som videl snahy znizit pokutu pre tych, ktori zaplatia hned resp. do 3 dni. Tak sa prosim nevenujme dohadom...
S tou kanistrou je to zaujimave. Cize ak mas 50-litrovu kanistru a 40-litrovu nadrz, tak tych zvysnych 10 litrov vylejes do Dunaja? Ja by som si ich radsej nechal v tej kanistre a pouzil neskor Opakujem, ze oproti roku 2004 budes stale v realnych cenach cestovat lacnejsie. A to v tom mojom vypocte este nie je zapocitana inflacia za tento rok. To by uz bola cena PCL pre 1. pasmo 705 Sk. Raz k zvyseniu bude musiet prist, aj ked viem, ze vacsina ludi by urcite cestovala najradsej zadarmo. Aj bezdomovci
Re #102679 810zssk: Asi si necital presne moj prispevok, pretoze opat tvrdis nieco, co vo vseobecnosti pravdou nie je, iba pri niektorych pripadoch. A viem to aj dokazat, pretoze mam k dispozicii naratany cely region a vsetky typy cestujucich, nie len to, co ma prave napadlo...
Re #102686 kiko: Velkost zon vzisla z pripomienkoveho konania dopravcov. Podla mna su tie zony male, teda je ich velky pocet, ale nie je to zase az tak atypicke vo svete.
Re #102691 kecho: Ty pravidelne dostavas pokuty, ze? Takze zabudni na dvojtisicovu pokutu, lebo nebude viac ako 1400.
Re #102693 Ámos: Na komunikaciu typu "rusime 60-minutovy listok a zdrazujeme 30-minutovy, ale ten uz vlastne bude 60-minutovy" urcite nalakas novych zakaznikov Ale suhlasim, ze to treba spravne odkomunikovat, mam vsak inu predstavu o tej komunikacii... Pre cast "30-minutovych ludi" sa totiz stanu atraktivnejsimi elektricenky s neobmedzenym cestovani v ramci BA. A ak povazujes za vhodnejsi sposob kazdorocne zdrazovanie PCL pre 1. pasmo, aby si sa vysplhal na o 40 korun vyssiu sumu ako je v navrhu BID, tak mame diametralne odlisny nazor na komunikaciu a tarifnu politiku. Este by ma zaujimalo, kolko rokov budes priblizovat 2.-pasmovy PCL a ako budes vo 4. roku obhajovat to, ze 1.-pasmovy PCL stoji len o 24 korun menej ako celosietovy. Tu staci komunikovat raz jedno zvysenie a mozno po n rokoch dalsie zvysenie, ty chces komunikovat 5 zvyseni. Resp. neviem, aku periodicitu "postupneho zvysovania" navrhujes, ci kazdych 12, kazdych 15 alebo kazdych 20 mesiacov? BTW, na zaklade coho si elektricenku BID ako student nekupis? Prave studenti spravia najviac ciest, a prave pre nich je najvyhodnejsia.
Re #102700 Ámos: Uz prestan operovat s nezmyselnymi cislami. 30-minutovy listok a rovnako iba 1.-pasmovu elektricenku nevyuziva ani zdaleka tolko ludi, ako tu pises. A tych 13% 2.-pasmovych, tu si sa pekne dostal... lebo je ich 1,3%. Pekne sa zavadza pri vynechani desatinnej ciarky, vsak?
Inak, ked uz sa tolko "inspirujete" Brnom, neplanujete zaviest predaj PCL na poste? Lebo ludia co nebyvaju v BA a z nejakeho dovodu je pre nich nevhodne kupovat si listok v BA budu asi vyuzivat predaj v buse a mna dost desi ze nastupi niekto kto si bude kupovat listok na 8 zon a diktovat ktore chce.. Idealny by bol stav posta + DPB + ZSSK + SL + priamo v buse ZA PRIPLATOK. Posta je takmer v kazdej obci, vacsinou celkom vhodne umiestnena a tak je to dobre miesto na predaj.
Manipulacny poplatok za predaj v buse by mohol byt od 50 do 100 sk. Podotykam, hovorim o PCL, jednorazove listky by sa podla mna mali v regione predavat bez priplatku - tak ako je to v navrhu..
A este jeden navrh: Co tak specialny listok na MHD Pezinok? Lebo 20 sk mi pride dost. Ja osobne by som preferoval nejaky jednorazovy neprestupny listok za cca 12 sk (pre tych co nemaju PCL a idu len v ramci MHD) + platnost vsetkych BID dokladov (pre tych co prestupuju na regionalne linky a pre tych co maju PCL).
Suhlas. Len to treba odkomunikovat. Idealne by boli vyjadrenia typu ze aj tak by sa zdrazovalo, akurat ze v tomto variante to vyjde tak ze po zdrazeni je benefit celosietoveho listka (teda celobratislavskeho)
Ja si myslim ze cim vyssia pokuta tym lepsie AVSAK tolerovat jednorazove zabudnutie listku a podobne - nemyslim nedavat za to ziadnu pokutu, ale nizsiu. 2 000 sk je podla mna ako pokuta celkom fajn.
Mňa skôr zaujal pojem zákonná zľava, totiž mám dojem, že už také zľavy neexistujú, a keby aj boli, ak by v zákone nebola podmienka ich využívania len pri odovzdaní osobných údajov, tarifa by zákonu odporovala.
Informovanie o podstatných zmenách: § 8 ods. 2 písmeno h): " Dopravca je okrem všeobecných povinností dopravcu (§ 4) povinný zabezpečiť zverejnenie a prístupnosť prepravného poriadku, cestovného poriadku a tarify, ako aj ďalších prevádzkových údajov a informácií potrebných pre cestujúcich v priestoroch prístupných verejnosti a podľa možnosti aj na zastávkach a v autobusoch," teda dopravca je povinný informovať o každej zmene tarify, teda opäť rozpor so zákonom, aj keď to pravdepodobne zámer nebol.
samozrejme, všetko sa dá interpretovať dvojako ? aj ja ti môžem povedať, že nezaplatíš pokutu 1400, ale 2000, čo je vlastne tých 1400, ale zdražených o infláciu. mimochodom, prečo potom nedali k 10 min. tiež tých päť minút zdarma, keď sú takú štedrí? ? pretože desiatka nie je na cestovanie príliš použiteľný lístok, to ho mohli aj zrušiť.
jo pre tych 13% ludi co si kupuje PCL len na 2. pasmo je zdrazenie takmer 50% vyrazne viac ako inflacia.
A rad by som vedel absolutne cislo. Kolko to je tych 13% tisicov ludi.
stym mozem suhlasit.
Ale ten nezmysel nie je vzity ciastocne ale je vzity pre 63% cestujucich a treba najst sposob ako ho elegnatne zrusit tak aby DP neprisiel o dalsich 2-5% cestujucich.
To všetko je len dôsledkom toho ABSOLÚTNE NEZMYSELNÉHO ROZHODNUTIA z roku 2000, kedy zaviedli možnosť kúpiť PCL pre jedno pásmo zvlášť. K tomu jednoducho NIKDY NEMALO DÔJSŤ. Teraz by sme nemuseli riešiť psychodebaty ako elegantne čiastočne vžitý nezmysel zrušiť.
ale podnik ťa naozaj núti kupovať si hodinový, pretože 10 minút je pri hustote zastávok DPB v BA (napr. centrum či Petržalka) veľmi málo. Príklad: za desať minút sa nedostaneš ani z obyčajného Ovsišťa po Aupark. Alebo keď zmenili 30 min. na 60 min., mali zmeniť aj 10 min. na 15 min alebo 20 s cenou dajme tomu 16 Sk. Ale potom to aj dôkladne kontrolovať a za každé prekročenie by mala byť pokuta.
zoznam pripomienok k Tarife:
dohromady 3 kusy, z toho sú všetky DPB+OR+ER. ostatní k Tarife nemali ŽIADNE pripomienky. pričom pre mňa ako cestujúceho pri platení je záväzná Tarifa, kde mimochodom je tuším konkretizované, že základné cestovné je 60-min lístok, čo je pri 100-násobnej pokute trošku dosť (či aj keď si pozrieš infláciu za posledné roky, tak aj pokuta mala narásť? ). Inak, či si niekto všimne, že základ (štandard) sa zvýšil z 10 minút (14 po novom 15) na hodinu (20), čo tiež nikomu nevadí.
čl. XIV bod 4 - "Dôsledkom odmietnutia poskytnutia osobných údajov je strata nároku na využitie zľavy (zákonnej a komerčnej) na cestovnom." lenže aká zľava je uvádzaná pri štandardnom PCL? Štandardný PCL nie je zľavnený lístok. Trošku si asi odporujú...
nádherná blbosť čl. XVI bod 3 "Ak bude TARIFA BID podstatne zmenená alebo podstatne doplnená, musí byť zabezpečené jej zverejnenie a sprístupnenie v úplnom znení." čo to je "podstatne"? pre mňa môže byť podstatné, keď sa tam zmení jedno písmeno alebo číslo, pre niekoho iného nemusí byť ani to, keď sa z nej zmení polovica.
absolútna perla, čl VII bod 2 posledná veta: "To ale nie je možné u všetkých dopravcov hlavne u ZSSK, neviem čo s tým, či
celý odsek vypustiť."
takúto nedokončeninu nemali radšej ani dávať na verejnosť.
keď spomínaš ZPP, pozri si čl. XVII ZPP, bod 5 "Cestujúci ... je povinný zaplatiť dopravcovi dovozné a úhradu stanovenú tarifou."
takže v ZPP pripomienka SL k pokutám nemá čo hľadať, keď sa nevedia vyjadriť priamo k dokumentu, v ktorom sa píše o pokutách a na ktorý sa pri ich stanovení odvoláva ZPP, nech si trhnú nohou.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
kecho
zoznam pripomienok k Tarife:
dohromady 3 kusy, z toho sú všetky DPB+OR+ER. ostatní k Tarife nemali ŽIADNE pripomienky. pričom pre mňa ako cestujúceho pri platení je záväzná Tarifa, kde mimochodom je tuším konkretizované, že základné cestovné je 60-min lístok, čo je pri 100-násobnej pokute trošku dosť (či aj keď si pozrieš infláciu za posledné roky, tak aj pokuta mala narásť? ). Inak, či si niekto všimne, že základ (štandard) sa zvýšil z 10 minút (14 po novom 15) na hodinu (20), čo tiež nikomu nevadí.
čl. XIV bod 4 - "Dôsledkom odmietnutia poskytnutia osobných údajov je strata nároku na využitie zľavy (zákonnej a komerčnej) na cestovnom." lenže aká zľava je uvádzaná pri štandardnom PCL? Štandardný PCL nie je zľavnený lístok. Trošku si asi odporujú...
nádherná blbosť čl. XVI bod 3 "Ak bude TARIFA BID podstatne zmenená alebo podstatne doplnená, musí byť zabezpečené jej zverejnenie a sprístupnenie v úplnom znení." čo to je "podstatne"? pre mňa môže byť podstatné, keď sa tam zmení jedno písmeno alebo číslo, pre niekoho iného nemusí byť ani to, keď sa z nej zmení polovica.
absolútna perla, čl VII bod 2 posledná veta: "To ale nie je možné u všetkých dopravcov hlavne u ZSSK, neviem čo s tým, či
celý odsek vypustiť."
takúto nedokončeninu nemali radšej ani dávať na verejnosť.
keď spomínaš ZPP, pozri si čl. XVII ZPP, bod 5 "Cestujúci ... je povinný zaplatiť dopravcovi dovozné a úhradu stanovenú tarifou."
takže v ZPP pripomienka SL k pokutám nemá čo hľadať, keď sa nevedia vyjadriť priamo k dokumentu, v ktorom sa píše o pokutách a na ktorý sa pri ich stanovení odvoláva ZPP, nech si trhnú nohou.