Mňa skôr zaujal pojem zákonná zľava, totiž mám dojem, že už také zľavy neexistujú, a keby aj boli, ak by v zákone nebola podmienka ich využívania len pri odovzdaní osobných údajov, tarifa by zákonu odporovala.
Informovanie o podstatných zmenách: § 8 ods. 2 písmeno h): " Dopravca je okrem všeobecných povinností dopravcu (§ 4) povinný zabezpečiť zverejnenie a prístupnosť prepravného poriadku, cestovného poriadku a tarify, ako aj ďalších prevádzkových údajov a informácií potrebných pre cestujúcich v priestoroch prístupných verejnosti a podľa možnosti aj na zastávkach a v autobusoch," teda dopravca je povinný informovať o každej zmene tarify, teda opäť rozpor so zákonom, aj keď to pravdepodobne zámer nebol.
samozrejme, všetko sa dá interpretovať dvojako ? aj ja ti môžem povedať, že nezaplatíš pokutu 1400, ale 2000, čo je vlastne tých 1400, ale zdražených o infláciu. mimochodom, prečo potom nedali k 10 min. tiež tých päť minút zdarma, keď sú takú štedrí? ? pretože desiatka nie je na cestovanie príliš použiteľný lístok, to ho mohli aj zrušiť.
jo pre tych 13% ludi co si kupuje PCL len na 2. pasmo je zdrazenie takmer 50% vyrazne viac ako inflacia.
A rad by som vedel absolutne cislo. Kolko to je tych 13% tisicov ludi.
stym mozem suhlasit.
Ale ten nezmysel nie je vzity ciastocne ale je vzity pre 63% cestujucich a treba najst sposob ako ho elegnatne zrusit tak aby DP neprisiel o dalsich 2-5% cestujucich.
To všetko je len dôsledkom toho ABSOLÚTNE NEZMYSELNÉHO ROZHODNUTIA z roku 2000, kedy zaviedli možnosť kúpiť PCL pre jedno pásmo zvlášť. K tomu jednoducho NIKDY NEMALO DÔJSŤ. Teraz by sme nemuseli riešiť psychodebaty ako elegantne čiastočne vžitý nezmysel zrušiť.
ale podnik ťa naozaj núti kupovať si hodinový, pretože 10 minút je pri hustote zastávok DPB v BA (napr. centrum či Petržalka) veľmi málo. Príklad: za desať minút sa nedostaneš ani z obyčajného Ovsišťa po Aupark. Alebo keď zmenili 30 min. na 60 min., mali zmeniť aj 10 min. na 15 min alebo 20 s cenou dajme tomu 16 Sk. Ale potom to aj dôkladne kontrolovať a za každé prekročenie by mala byť pokuta.
zoznam pripomienok k Tarife:
dohromady 3 kusy, z toho sú všetky DPB+OR+ER. ostatní k Tarife nemali ŽIADNE pripomienky. pričom pre mňa ako cestujúceho pri platení je záväzná Tarifa, kde mimochodom je tuším konkretizované, že základné cestovné je 60-min lístok, čo je pri 100-násobnej pokute trošku dosť (či aj keď si pozrieš infláciu za posledné roky, tak aj pokuta mala narásť? ). Inak, či si niekto všimne, že základ (štandard) sa zvýšil z 10 minút (14 po novom 15) na hodinu (20), čo tiež nikomu nevadí.
čl. XIV bod 4 - "Dôsledkom odmietnutia poskytnutia osobných údajov je strata nároku na využitie zľavy (zákonnej a komerčnej) na cestovnom." lenže aká zľava je uvádzaná pri štandardnom PCL? Štandardný PCL nie je zľavnený lístok. Trošku si asi odporujú...
nádherná blbosť čl. XVI bod 3 "Ak bude TARIFA BID podstatne zmenená alebo podstatne doplnená, musí byť zabezpečené jej zverejnenie a sprístupnenie v úplnom znení." čo to je "podstatne"? pre mňa môže byť podstatné, keď sa tam zmení jedno písmeno alebo číslo, pre niekoho iného nemusí byť ani to, keď sa z nej zmení polovica.
absolútna perla, čl VII bod 2 posledná veta: "To ale nie je možné u všetkých dopravcov hlavne u ZSSK, neviem čo s tým, či
celý odsek vypustiť."
takúto nedokončeninu nemali radšej ani dávať na verejnosť.
keď spomínaš ZPP, pozri si čl. XVII ZPP, bod 5 "Cestujúci ... je povinný zaplatiť dopravcovi dovozné a úhradu stanovenú tarifou."
takže v ZPP pripomienka SL k pokutám nemá čo hľadať, keď sa nevedia vyjadriť priamo k dokumentu, v ktorom sa píše o pokutách a na ktorý sa pri ich stanovení odvoláva ZPP, nech si trhnú nohou.
So zrusenim 30min listka suhlasim, len to treba dobre odkomunikovat. Nehovorit o zruseni 30min. a zlacneni 60min. Hovorit o zruseni 60min. zdrazeni 30min. na zaklade inflacie a ako bonus predlzenie jeho platnosti o 100%. Alebo to vymysliet hocijako inak, len aby sa podnik vyhol reciam, ze chcem zarabat ked zrusil 30min. listok a nuti si kupovat 60 min. aj ked cestuje niekto 15 -20min. 2 koruny su zanedbatelna suma ale luida sa budu stazovat. Pokial tuto zmenu dobre neodkomunikujes, tak ti cast ludi odiide.
Ide tu o zdrazovanie PCL sposobom, kedy ti to ludia odmietnu. Alebo vymysli sposob ako to odkomunikujes aby to prijali. A vermi argument ze bubu moct cestovat bez cvakania listku do Vajnor ich zaujimat nebude. Oni cestuju v relacii sidlisko - centrum.
Ak by si cenu PCL (1+2) zmrazil a knej sa postupne behom piatich rokov priblizoval s PCL na 1. a na 2. pasmo, tak ti to ludia vezmu lepsie ako takto.
Ak by som bol studentom, tak si po zavedeni BID elektricenku urcite nekupim.
Treba si pozrieť aj zoznam pripomienok na konci a potom zistíš, prečo to vyšpecifikované nie je:
ZPP:
"Slovak Lines: V prepravnom poriadku BID je stanovená pokuta 50-násobok cestovného, čo je v rozpore so zákonom 168/1996 Z. z. § 14) ods. 3, kde je stanovené 20-násobok."
"BID, s. r. o. bude pred zavedením systému iniciovať zmenu zákona NRSR 168/1996 Z. z. § 14) ods. 3 pre dopravcu pravidelnej autobusovej dopravy zapojeného do integrovaného dopravného systému formou výnimky."
Tarifa:
"DPB, OR a ER: Zachovať súčasnú úroveň úhrady za cestovanie bez platného cestovného lístka a možnosť zníženia výšky úhrady pri úhrade priamo vo vozidle. Zachovať súčasnú úroveň poplatku za dodatočné preukázanie vlastníctva PCL."
"BID: Výška úhrady za cestovanie bez platného cestovného lístka bola stanovená do 100-násobku výšky základného cestovného. Konkrétne úhrady budú určené po dohode majoritných dopravcov a doplnené do ZPP."
a to je taký problém rozpísať, že vo vozdilách DPB X-násobok, vo vozidlách SL Y-násobok a vo vozidlách ZSSR Z-násobok? veď tak veľa tých prepravcov nie je... okrem toho, myslím si, že to vedia už teraz, slovo "dodatočne SA" spraví sa mi príliš nepáči a ďalšia vec, toto je tuším návrh na schválenie a v tom ak sa bude robiť ešte niečo "dodatočne", tak je to zaujímavé...
Re #102686 kiko: 100 je prvé pásmo a 101 druhé pásmo. keď to už teda rozdelili, mohli spraviť aj PCL iba na 100 a iba na 101
100 násobok tam nie je preto, lebo ten platí len na MHD, napr. u vlakov je to tuším 10 násobok základného cestovného v 1. tarifnom pásme a plus cestovné od východzej stanice vlaku. U PAL je to zas iný násobok. Teda keby dali 100 násobok bolo by to v rozpore so zákonmi a súd by tie pokuty rušil jedna radosť.
Ano vo vsetkych zapadnych mestach stoji zakladny listok cca 1 promile z priemernej mesacnej mzdy daneho mesta. V Ba by to muselo byt 28 Sk, cim by si ale nasa MHD stratila znacnu cast cestujucich, preto sa pristupilo este k nizsiemu pomeru ako maju bezne EU mesta a bude to 20 Sk za hodinovy listok.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
kecho
zoznam pripomienok k Tarife:
dohromady 3 kusy, z toho sú všetky DPB+OR+ER. ostatní k Tarife nemali ŽIADNE pripomienky. pričom pre mňa ako cestujúceho pri platení je záväzná Tarifa, kde mimochodom je tuším konkretizované, že základné cestovné je 60-min lístok, čo je pri 100-násobnej pokute trošku dosť (či aj keď si pozrieš infláciu za posledné roky, tak aj pokuta mala narásť? ). Inak, či si niekto všimne, že základ (štandard) sa zvýšil z 10 minút (14 po novom 15) na hodinu (20), čo tiež nikomu nevadí.
čl. XIV bod 4 - "Dôsledkom odmietnutia poskytnutia osobných údajov je strata nároku na využitie zľavy (zákonnej a komerčnej) na cestovnom." lenže aká zľava je uvádzaná pri štandardnom PCL? Štandardný PCL nie je zľavnený lístok. Trošku si asi odporujú...
nádherná blbosť čl. XVI bod 3 "Ak bude TARIFA BID podstatne zmenená alebo podstatne doplnená, musí byť zabezpečené jej zverejnenie a sprístupnenie v úplnom znení." čo to je "podstatne"? pre mňa môže byť podstatné, keď sa tam zmení jedno písmeno alebo číslo, pre niekoho iného nemusí byť ani to, keď sa z nej zmení polovica.
absolútna perla, čl VII bod 2 posledná veta: "To ale nie je možné u všetkých dopravcov hlavne u ZSSK, neviem čo s tým, či
celý odsek vypustiť."
takúto nedokončeninu nemali radšej ani dávať na verejnosť.
keď spomínaš ZPP, pozri si čl. XVII ZPP, bod 5 "Cestujúci ... je povinný zaplatiť dopravcovi dovozné a úhradu stanovenú tarifou."
takže v ZPP pripomienka SL k pokutám nemá čo hľadať, keď sa nevedia vyjadriť priamo k dokumentu, v ktorom sa píše o pokutách a na ktorý sa pri ich stanovení odvoláva ZPP, nech si trhnú nohou.