Reakcia na: aquila #102312:
To je jednoduché.
ULF má průměrnou hmotnost na nápravu (dá-li se tomu tak u ULFu říkat) 12 tun.
Porschetra alias Škoda 14T má hmotnost na nápravu 10,2 tuny.
Přičemž Porschetra je přes 30 metrů dlouhá tramvaj na šesti nápravách a aby se vůbec vešla do požadovaného nápravového tlaku pro Prahu, musely být v interiéru přidány sedačky, aby se tam vešlo méně stojících cestující. Škoda 14T má nápravové zatížení obrovské, a proto se pro Prahu vyvíjí nová tramvaj, aby se pod ní nepropadaly panely BKV a neulamovaly se jazyky vexlí. ULF má ještě o 2 tuny na nápravu víc!!
bwd
Nepomôže to, lebo fáza pre chodcov na prechode pri Daňovom úrade sa vkladá po stlačení dopytu vždy, keď dostanú zelenú autá odbočujúce na Ševčenkovu. Ak ale stlačíš dopyt v čase, keď práve autá majú zelenú na odbočovanie, musíš počkať celé tri fáze, kým dostaneš zelenú. Celý systém dopytu je takto, ako sa robí v Bratislave úplne nanič a zbytočný. Zmysel by mal, keby po stlačení dopytu prednostne vsunul okno pre chodcov v ktorejkoľvek fáze. Ale to zrejme nemá kto naprogramovať. Preto súčasné dopytové tlačidlá slúžia len na uprednostnenie cestnej premávky a nie pre chodcov. Uvidím, čo mi odpíšu z Magistrátu. Nakoniec, napísal som o tom aj v liste, ktorý zajtra pôjde na Magistrát:
"Ďalší problém tvorí použitie tlačidiel dopytu, ktoré je pri súčasnej realizácii nezmyselné a tiež (alebo hlavne) životunebezpečné. Dopytové tlačidlá pre chodcov by mali zmysel, ak by reagovali v každej fáze tak, že by po aktivácii vložili vždy, v každom okamihu riadiaceho cyklu, prednostné časové okno pre chodcov, nie tak, že vložia pre chodcov časové okno až niekedy, keď už tam žiadny chodec nečaká, pretože už dávno hazardujúc prešiel na červenú, ale stihol autobus, ktorý by inak nestihol. Je nezodpovedné a trestuhodné predpokladať, že chodec, ktorý stlačí tlačidlo dopytu, vyčká ‚dobehnutie‘ už začatej fázy a navyše aj celú ďalšiu fázu, kým dostane zelenú. Upozorňujem na skutočnosť, že takto nezodpovedne a životy chodcov ohrozujúco je riešený dopyt pre chodcov podľa mojich pozorovaní v celej Bratislave!"