To, že bude stáť na Račianskom mýte a na Moste Apollo ešte chápem, ale na čo aj na zastávkach Krížna a Košická, ktoré sú hneď za nimi? Čo sú to nejaké významné prestupné body?
A správne rozumiem tomu, že autobusy pôjdu (bez zastavenia) po Viedenskej ceste tak ako pred časom bežne premávala 82-ka?
Vodiči dotknutých liniek budú mať vďaka presmerovaniu kratšie prestávky alebo sa navýšenie vzkm a jazdnej doby dobehne navýšením počtu vozidiel?
Však stojí to za shit, škoda, že v BA sa s tým nezačalo ešte keď bolo dosť autobusov. Nemám teraz na mysli lístky na čas ale skôr redukciu liniek a vytvorenie nosných liniek. Len by sa také dačo patrilo aplikovať aj v električkovej doprave u nás lebo interval 12min v pracovné dni a 20cez víkendy je na zaplakanie.
Však ale sú na svete rôzne trolejbusové a električkové "minatúry" s jednou alebo dvoma linkami? Každé mesto ktoré má záujem poskytnúť komfort v doprave mestom musí byť ochotné nerobiť len tzv. robotnícke spoje ktoré budú plné a chodiť budú len v špičke ale aj mimo ten čas a častejšie aj čo určité zvýši atraktivitu MHD. Konkrétne v BA by som ukázal na zavedenie liniek 131 a 141 uľahčujúce študentom dopravu na internáty alebo posilnenia liniek 28, 29, 37 a 43 cez víkendy kapacitnejšími vozidlami a ešte aj vložením potrebných spojov. Funguje takéto dačo aj inde na Slovensku?
V Prešove trolejbusy úspešne fungujú, takže by fungovali aj v málo menšej Trnave. Teoreticky. Len tam je tá MHD tak domrvená dlhou domrvovacou tradíciou, že sa tam ľudia už naučili autom ísť pomaly aj smeti chodiť vysýpať.
Takže tam je už pravdepodobnejšia možnosť, že sa MHD TT zruší, než že prídu nejakí vizionári a zavedú trolejbusy. ?
V prvom rade treba vyskusat reakciu ludi na prestupny system. To znamena, zaviest prestupnu tarifu, zmenit linkovanie. Ak si na to ludia zvyknu (a tym padom sa zisti ze tento system MA buducnost) tak sa moze zvazovat trolejbus.. aby sa nestalo ze sa postavi trolejbusova trat, zmeni sa system MHD, zisti sa ze ludom sa to nepaci a trolejbusova trat bude na.... samozrejme, zalezi aj na postoji mesta ci sa necha odradit tym ze uz na zaciatku budu ludia frflat (vid Kosice, kde sa nove linkovanie totalne znicilo), alebo bude verit v spravnost systemu a casom coraz viac ludi uzna ze je to lepsie (vid Bratislava).
Prečo v Trnave trolejbusy nie? V špičke sú intervaly zo sídlisk do centra ráno 10min a v sedle 20min v pohode a cez víkendy 30min. Kukni si mixované CP viacerých liniek. Keby sa tam odstránil ten spôsob liniek odvšadiaľ všade tak by trolejbus v pohode fungoval ? a na veľkosti mesta nezálží ale na ochotnosti bodovať eko-dopravu.
Trnave by boli trolejbusy nanič. Veď tam nič neni. Tam kľudne stačí to čo tam je. Trnava je pomerne malé mesto a malým počtom obyvateľov. Aby sa tam oplatili trolejbusy, museli by mať interval minimálne 20 minút v špičke a hodinu v sedle a cez víkend a to sa v Trnave nikdy nestane.
Malú kremnickú električkovú dopravu by som bral, aj keď by mohlo kľudne ísť len o turistickú linku ?
V nitre si električky neviem predstaviť. Trolejbusy ešte hej, ale električky ? ?
A ešte vyštudoval biologickú fakultu UK, preto sa musí do všetkého rozumieť a musí byť najmúdrejší ☺
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
JamaVOku
Malú kremnickú električkovú dopravu by som bral, aj keď by mohlo kľudne ísť len o turistickú linku ?
V nitre si električky neviem predstaviť. Trolejbusy ešte hej, ale električky ? ?