Reakcia na: Marcelllooo #100287:
"Takze ja byt na magistrate, tak by som bol na veducej pozici a dal by som jasny prikaz: Najdite riesenie na preferenciu busov na tychto ulicach a vypracujte mi studiu." toto snad nemyslis vazne. prosim vypnite ho niekto, toto uz naozaj nemoze byt normalny clovek...
Marcelllooo
A na realizaciu upravy inych trati nez realizaciu Petrzalskej elektricky prachy nie su ani sa neplanuju. Vsetko zozerie Petrzalska trat.
Zacinas vidiet tie negativne suvislosti....
Prave naopak: Realizaciou vlaku a nie trate do Petrzalky usetrime 1,5 mld v prvej etape a tu mozeme ihned vlozit (len presmerovaniim ucelu z novej trate na upravu existujucich) okamzite. Tieto peniaze su k dispozicii. Kiezto po realizacii trate do Petrzalky bude treba cakat na peniaze a nebude uz taka vola davat peniaze na elektrickove projekty s jasnym argumentom, ze ved uz zhltli miliardy...
Re #100269 intony: Ak na to nemame, tak neprojektujme. Radsej nech sa nieco neurobi, jak by sa malo urobit nieco zle co situaciu len zhorsi na dlhe roky.
Preferenica neexistuje aj z ineho dovodu, nez je nepripravenost s nou pracovat. Pokial viem, nie su na nu napojene semafory a dalsie technicke zariadenia. Krizovatky su riadenie autonomne a teda nie su riesene a nie je nainstalovane preferencne riesenie. Ale ked sa mylim poivedz viac.
Trate sa mozno rekonstruovat budu, ale kedy, kym a za co? Vo vyhlade 2013 som nic take nenasiel... A nebudu podobne, ako sa aj rekonstrukcia tunela odkladala do doby, ze je v absolutne nevyhovujucom stave, ze by ho inak zavreli pre zivot ohrozujuce stavy...
Spravne, Dopravoprojekt neprojektuje kam ta-ktora linka pojde, to bol podklad magistratu. Dopravoprojekt vsak projektuje konkretne trate a jedna z nich je aj ukoncenie Petrzalskej radialy na Safku spominanou sluckou.
Usek medzi Safkom a Bosakovou sa neda prevadzkovoat z jednoducheho, dovodu - nie je kde vybudovat otocku. Najblizsie miesto je az za Janikovym dvorom... Na to oni hraju - rychlo daco zacat stavat, potom sa to uz nebude dat zastavit a my budeme znasat dalsiu megaloblbost.
Re #100270 enumaelish: Plac na magistrate, prislusnym bude zrejme odd. cestneho hospodarstva.
A ved co hovorim: nech sa jasne povie co a ako! Nech sa jasne predstavi koncepcia elektriciek a vsetkeho. Nie, to sa mlzi, lebo viedia, keby vysli s pravdou von, nepreslo by im to.
Re #100271 intony: A o co mi ide? Len o rozumne rozhodovanie a rozumnu realizaciu rozumneho projektu.
Tu sa mozno rozumny plan zopsul do zleho projektu, ktory sa silou-mocou valcuje...
Re #100272 enumaelish: Samozrejme - vsetko sa totiz odvija od moznosti projekty prefinancovat: ak utopime miliardy na vystavbu trate v Petrzalke, nebudu na ine.
Ak tie peniaze, co su na dopravu uz vyhradene, presmerujeme, da sa porobit vela. Aj trolejbusy, aj bus pruhy.
Samozrejme, ze sa nebude uz nic ine stavat ako elektricka. A kedze elektricka je len drahou nahradou za 95, tak sa zhorsi aj dopravna obsluznost Petrzalky. Ved na co cely cas upozornujem?
Re #100273 intony: Uvedomujes si, ze mi davas argument proti tebe samenu? Ved v zahranici je mnozstvo veci, ktore su dobre a fajn spravene, ci uz v Brne, ci uz Viedni, ci uz Parizi. Ja upozornujem na to, ze hoci to ide dobre urobit aj u nas, urobi sa to inak.
Prestanme konecne basnit o tom, co by ako mohlo byt, ale pozrime sa konecne na to, co sa tu realne planuje.
Re #100274 intony: AKO - trolejbusovou sietou napojoenou na Hodzku a na Kosickej na eistujucu siet
KTO - magistrat mesta a DPB
KEDY - co najskor, uz v buducom roku sa mozu spustit prve linky.
ZA CO - presmerovanim penazi na NS MHD na rozvoj dopravy inych subsystemov
ZA KOLKO - radovo za lacnejsie nez elina a teda sa porobi toho ovela viacej.
Za tie peniaze, za ktore sa postavi len neprevadzkovatelny usek Safko - Bosakova, mozes mat zattrolejovanu celu Petrzalku aj s napojenim a par duobusov k tomu a este ti aj zostane... Povedzme na rekonstrukciu trati v CMO ci na radialach...
Re #100276 hoppusmark01: Neviem ci mam tvoj nazor pripisat naivite a ci neskusenosti alebo comu, ale vedz, ze naklady su vzdy to prve, co kazdeho pri rozhodovani zaujima.
Projekt sa odsuhlasi vtedy, ked za naklady dostaneme primerany efekt (ci uz financny - ziskovost, alebo iny - dopravna efektivita a pod.)
Re #100277 eripmav:Nie som inzinier a preto len tak drisnem z brucha. A tiez len preto, ze si ma vyzval a ze mam podobnu skusenost, ako sa to robi inde.
Poviem prave tu skusenost - vyhradi sa bus pruh (Na stefanikovej aj tak vzdy v jednom parkuju ci su odstavene auta, takze nie je dvojpruhovo prejazdna. Sancova - tu uz bus pruh je alebo su tam parkovacie miesta. A co sa technickeho riesenia tyka, videl som vlozeny obrubnik na fyzicke oddelenie a zabranenie zaradenia auta sem. A mozno by stacili tie mobilne zlte co su ako docasne znacenie pri praci na ceste...
Ale vravim, nie som odbornik na taketo veci a preto tento konkretny prispevok je len take laicke jalove uvazovanie.
Re #100281 eripmav: ja nie som technik, aby som to rozpracoval. Ja som manazer. Takze ja byt na magistrate, tak by som bol na veducej pozici a dal by som jasny prikaz: Najdite riesenie na preferenciu busov na tychto ulicach a vypracujte mi studiu. Potom by sme sa pohli dalej.
Tu chyba vobec ochota a spravny manazment, aby to vpred aspon smerovalo.