Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #209397:
Môžem dať protiotázku: Podľa teba 71 ročný dôchodca, ktorý ide MHD, zmluvu neuzavrel?
Reakcia na: AAA #209396:
A ako sa teda vysvetľujú tieto dva paragrafy Zákona 56/2012?

§ 11
(1) Dopravca v pravidelnej doprave je povinný
c) uzatvoriť zmluvu o preprave osôb s každým cestujúcim pripraveným na zastávke na trase autobusovej linky v čase odchodu autobusu podľa cestovného poriadku (ďalej len „prepravná povinnosť“)

§ 16
(1) Potvrdením o uzatvorení zmluvy o preprave osôb a o zaplatení cestovného je cestovný lístok v papierovej podobe alebo v elektronickej podobe.
Reakcia na: Peon #209392:
Prevažný názor je taký, že zmluva sa uzatvorí pri tarifnom systéme ako je v DPB nástupom do vozidla. Inak práve argumenty, ktoré cituješ, radi využívajú SADisti na vydávanie BČK a vydávanie evidenčných lístkov.
Reakcia na: 4004 #209388:
Myslim ze pri elektrickach by malo ist o vzdialenost od temena kolajnice po podlahu, pri cestnych vozidlach od zeme (cesty).
Reakcia na: 4004 #209388:
Pri nizkopodlaznych vozidlach nie je napisana vyska podlahy 0, takze medzi prvym a poslednym schodom to nebude. Podla mna skor od najnizsieho bodu vozidla (tj zo zeme) po podlahu.
V blogu http://kacer.blog.sme.sk/c/386652/dpb-sa-vo-svojich-klientoch-velmi-nevyzna-rovnako-ani-v-legislative.html ma zaujalo nasledujúce poukázanie na možné následky skutočnosti, že dôchodcovia nad 70 rokov sa pri kontrole preukazujú iba občianskym preukazom:

"Konanie DPB je v rozpore so zákonom o cestnej doprave, ktorý stanovuje, že dopravca je povinný s každým cestujúcim uzavrieť zmluvu o preprave a jej uzatvorením sa chápe buď vydanie cestovného lístka alebo zaevidovanie v elektronickom systéme. Bez uzatvorenej zmluvy napríklad nie je možné žiadať o odškodnenie v prípade vzniku škody na zdraví alebo majetku."

Týmto sa vážne ešte žiadny právnik nezaoberal?

Včera ma pobavila cestujúca v autobuse Slovak Lines, ktorá išla vystupovať prednými dverami. Pred zastávkou bol prechod a vodič ju upozornil, aby sa poriadne držala, aby nespadla. Následne bol nútený trochu prudšie pred prechodom zastaviť. Pani sa ledva udržala a vážne mu povedala: "Nebojte, ja by som povedala, že to som na ulici spadla."

Pani si zjavne neuvedomuje ako by tým sama sebe uškodila. Veď dopravca je na takéto prípady poistený, a teda cestujúca s platným cestovným lístkom by bola odškodnená z poistky dopravcu, však? Ak by sa však preukázalo, že sa nedržala poriadne, dostala by menšie odškodné či žiadne?
Reakcia na: Valec #209376:
Prepac, v duchu nahrad "pre elektricky" za "pre krizovania s elektrickou" ?
Reakcia na: Ámos #209385:
Nulova NP , takze na 90te roky fajn, ale nie v 2015
Reakcia na: Andy #209375:
On skôr narážal na nasadenie nových elín na L3+8 a L9 jazdiace na Ružinovskú radiálu ? ono to,že ich po pár týždňoch stiahli z L3+8 malo určite svoje dôvody ? napríklad trať na Americkom námestí alebo aj "Califorňan" pod Mostom SNP s nasadením 30T na L6...Ja by som si tiež nekur*il nový Mercedes S-Class na lesnej ceste ☺
Pri technickych parametroch vozidiel, ked sa pise vyska podlahy, mysli sa tym vzdialenost medzi prvym a poslednym schodom, alebo zo zeme na posledny schod?

Dik.
Reakcia na: Ámos #209385:
Myslim si, ze viaceri by uz miesto K2S v buducnosti radsej videli 29T mini ci 30T mini ? http://i.imgur.com/OTlJGZK.png

Ale ako na ukrajinske pomery vyzera fajn 🙂

Reakcia na: Ámos #209385:
hodilo by sa náhrada za K2S na takú linku 2 😃 celkom sa mi páči
Reakcia na: Dispecer #209383:
Pre zaujímavosť zase uvádzam, že v Holandsku pripúšťajú právne predpisy existenciu svetelných signálov pre chodcov bez červeného signálu "Stoj!" s tým, že sa nahradí žltým výstražným trojuholníkom, čím je svetelná sústava zložená z dvoch svetiel a síce:
- zelené "Voľno" a
- žlté "Pozor, na vlastné nebezpečenstvo".

https://www.government.nl/documents/leaflets/2013/01/16/road-traffic-signs-and-regulations-in-the-netherlands

v reáli som to ešte nevidel.
Reakcia na: Miro #209380:
K priechodom:
Ja osobne by som na priechodoch pre chodcov cez električkové trate rád videl trvalú zelenú až do registrácie prichádzajúcej električky - v tom okamihu by na pár sekúnd začala blikať zelená a hneď sa rozsvietila červená až do prejazdu električky.

V nemeckom Freiburgu som si zas všimol inú adaptáciu:
http://imhd.sk/transport/diskusna-tema/12/Vseobecna-diskusia.html?dfpi=4451#4451
Reakcia na: Miro #209380:
Netuším z akého dôvodu sú tie oranžové dve.

"Ozaj, v tých Košiciach majú na takýchto križovaniach signalizáciu aj električky na potvrdenie, že pre autá sa rozsvietila červená?"
Ak máš na mysli, či na týchto kríženiach sú čočky pre električky, tak ak sa dobre pamätám, boli/sú.
Inak neviem či podobne riadené priecestia nemajú byť aj v Karlovke po rekonštrukcii. Navrhujú ich plne riadené s možnosťou vypnutia avšak nedefinujú či sa jedná o bežný semafor alebo podobný systém.
Reakcia na: Dispecer #209379:
Podľa mňa sú tam dve oranžové svetlá zbytočné, stačilo by, aby tá istá blikajúca oranžová prestala blikať, na chvíľu svietila a potom sa rozsvietilo červené svetlo. Presne tak, ako je to na semafóroch na križovatke, keď prechádzajú z režimu "vypnutý" (blikajúce oranžové svetlo) do režimu "prevádzka". Ale aj tak je to dobre.

To isté by mohlo fungovať ja na priechodoch pre chodcov. V normálnom stave by blikala oranžová, pre chodcov by nevietilo nič a chodec by mohol prechádzať ako na priechode bez signalizácie. Keby potreboval, stlačením tlačidla by mohol zastaviť autá - oranžová by prestala blikať, svietila by chvíľu a po nej by išla červená. Chodcovi by sa vzápätí rozsvietila zelená na znamenie, že autá majú červenú. Bolo by to oveľa bezpečnejšie, ako keď autám svieti zelená a chodci chodia na červenú.

Ozaj, v tých Košiciach majú na takýchto križovaniach signalizáciu aj električky na potvrdenie, že pre autá sa rozsvietila červená?
Reakcia na: Dispecer #209378:
Funguje to asi takto:
Pokiaľ sa v blízkosti nenachádza žiadna električka, bliká spodné oranžové svetlo. Keď CSS zaregistruje blížiacu sa električku, blikajúca oranžová dole zhasne a zároveň sa na chvíľku rozsvieti stredné (tiež oranžové) svetlo, na ktoré sa hneď rozsvieti červené svetlo na vrchu.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.