On skôr narážal na nasadenie nových elín na L3+8 a L9 jazdiace na Ružinovskú radiálu ? ono to,že ich po pár týždňoch stiahli z L3+8 malo určite svoje dôvody ? napríklad trať na Americkom námestí alebo aj "Califorňan" pod Mostom SNP s nasadením 30T na L6...Ja by som si tiež nekur*il nový Mercedes S-Class na lesnej ceste ☺
Pri technickych parametroch vozidiel, ked sa pise vyska podlahy, mysli sa tym vzdialenost medzi prvym a poslednym schodom, alebo zo zeme na posledny schod?
Pre zaujímavosť zase uvádzam, že v Holandsku pripúšťajú právne predpisy existenciu svetelných signálov pre chodcov bez červeného signálu "Stoj!" s tým, že sa nahradí žltým výstražným trojuholníkom, čím je svetelná sústava zložená z dvoch svetiel a síce:
- zelené "Voľno" a
- žlté "Pozor, na vlastné nebezpečenstvo".
K priechodom:
Ja osobne by som na priechodoch pre chodcov cez električkové trate rád videl trvalú zelenú až do registrácie prichádzajúcej električky - v tom okamihu by na pár sekúnd začala blikať zelená a hneď sa rozsvietila červená až do prejazdu električky.
"Ozaj, v tých Košiciach majú na takýchto križovaniach signalizáciu aj električky na potvrdenie, že pre autá sa rozsvietila červená?"
Ak máš na mysli, či na týchto kríženiach sú čočky pre električky, tak ak sa dobre pamätám, boli/sú.
Inak neviem či podobne riadené priecestia nemajú byť aj v Karlovke po rekonštrukcii. Navrhujú ich plne riadené s možnosťou vypnutia avšak nedefinujú či sa jedná o bežný semafor alebo podobný systém.
Podľa mňa sú tam dve oranžové svetlá zbytočné, stačilo by, aby tá istá blikajúca oranžová prestala blikať, na chvíľu svietila a potom sa rozsvietilo červené svetlo. Presne tak, ako je to na semafóroch na križovatke, keď prechádzajú z režimu "vypnutý" (blikajúce oranžové svetlo) do režimu "prevádzka". Ale aj tak je to dobre.
To isté by mohlo fungovať ja na priechodoch pre chodcov. V normálnom stave by blikala oranžová, pre chodcov by nevietilo nič a chodec by mohol prechádzať ako na priechode bez signalizácie. Keby potreboval, stlačením tlačidla by mohol zastaviť autá - oranžová by prestala blikať, svietila by chvíľu a po nej by išla červená. Chodcovi by sa vzápätí rozsvietila zelená na znamenie, že autá majú červenú. Bolo by to oveľa bezpečnejšie, ako keď autám svieti zelená a chodci chodia na červenú.
Ozaj, v tých Košiciach majú na takýchto križovaniach signalizáciu aj električky na potvrdenie, že pre autá sa rozsvietila červená?
Funguje to asi takto:
Pokiaľ sa v blízkosti nenachádza žiadna električka, bliká spodné oranžové svetlo. Keď CSS zaregistruje blížiacu sa električku, blikajúca oranžová dole zhasne a zároveň sa na chvíľku rozsvieti stredné (tiež oranžové) svetlo, na ktoré sa hneď rozsvieti červené svetlo na vrchu.
Niečo také je pri križovaní električkovej trate a Alejovej ulice v Košiciach (pri zastávke Autocamping), kedysi bolo aj pri križovatke Palackého x Bottova v Košiciach, akurát, že dnes je tam už OC Aupark...
Ja veľmi dobre viem, ako to celé funguje.
Myslel som to tak, že by mohli celý DPB zrušiť, pretože všetky kompetencie a chyby aj nechyby vo verejnej doprave zhadzujú vždy na niekoho iného, pretože súčasné vedenie je to najlepšie, ktoré nikdy nepochybí.
Napr. tie chybné projekty snáď aj môžu kritizovať, pripomienkovať, nie? A nie po vyhotovení v tlačovej správe "odmietať" chyby, ktoré odsúhlasil niekto iný...
Ale však to je signalizácia pre autá, a nie pre električky. Mimochodom, v Košiciach takú mali (ak nie aj viac) v mieste, kde je dnes Aupark. Ak chceš, aj foto ti pošlem (na ke.imhd.sk som takú nenašiel).
Co som chcel povodne povedat, ze tie rakuske signaly poznam, ale som si nemyslel, ze u nas je take nieco pripravene podla zakona aj pre elektricky (sice oboje su drahy, ale aj tak v mojej hlave je to rozdiel ?). V rakusku je totiz ked sa nemylim nejake rozlisenie medzi vlakmi a elektrickami, teda neviem ci take signalizacie sa pouzivaju aj pre elekricky...
Nie su tak riesene vsetky zabezpecene priecestia v Rakusku? Kazdopadne, ak to spravne chapem, Error hovoril nie o signale "Pozor", ale o blikani oranzovej ked prave nic nejde, ci..?
DPB nie je od toho aby organizoval dopravu, to ze to tak stale funguje je chyba. DPB ma ako dopravca odjazdit co dostane na papieri. Organizaciu by malo robit bud priamo mesto, alebo BID (priklanam sa k tomu druhemu, aj kvoli koordinacii s regionom, aj kvoli tomu ze ma odbornikov na rozdiel od mesta).
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
luky133