Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
ludkovia, viete mi povedat, kedy a kde bude oficialne otvorenie D61? nikde to neviem zistit. URGENTNE! vopred dakujem...
Uzky (1000mm) rozchod fici okrem X miest aj v Zeneve a jazdia na nom eliny uplne potichu, bez najmensieho natriasania a mimo centra maju DOST vysoku prejazdnost aj ostrejsimi oblukmi.
Zase sme boli v trojčlennom imhd zložení v Brne, najnovšie postrehy:

T3EV
Niekto sa zase ukázal. Aj keď motoricky je to parádne vozidlo (asynchrónne, dokonca im to brzdí a rozbieha sa aj do kopca - asi to bude tým, že výzbroj nie je zo Slovenska), sklamal ma interiér. Ide o novostavbu, ale je to úplný humus. Je to klasická T3, ktorú vyhrabali niekde zo skladu. Vyzerá to horšie, ako 7304. Na strope tam symbolicky natrepali dosky, ktoré mali zamaskovať starý strop T3. Dosky tam nesedia a ten debil, čo to navrhoval si to určite ani poriadne nevymeral. Takisto dekle nad dverami. Je to úplne sfušované. Dúfam, že to je tak preto, že ide o experimentálny model, aj keď na druhú stranu pre DPMB je skôr dôležité, že to dobre jazdí, takže takéto detaily im asi nevadia (stačí si pozrieť miestne K2R).

Rozchod 1435mm
Ak tu niekto stále tvrdí, že 1435 je štandart, tak musím povedať, že je to český štandart a aj nie veľmi dobrý štandart, pokiaľ ide o tramvaj. Aj v úplne jemných oblúkoch to chrčí, strašne frézuje aj keď pritom trate sú v Brne oveľa kvalitnejšie ako u nás. Až teraz som si naplno uvedomil, prečo som za zachovanie "tisícky" v Blave. Jediná nevýhoda 1000-ky ktorú vnímam ako podstatnú, že keď je napr. na trabust trati rozdiel dvoch koľají 1mm na úzkom rozhode to bude viac hádzať zľava doprava, ako na 1435. V tom prípade však zrekonštruujme Miletičku a podobné úseky a môžeme byť hrdí na náš rozchod.

Nové 21Tr
V Škodovke im konečne zaplo a prestali používať tie debilné pneumatické ovládače dverí, ktoré mali latenciu 5 sekúnd. Elektrické dvere sú také tiché, že je počuť iba to, ako sa šúchajú tie "kefky", ktoré slúžia ako tesnenie. Sú dosť rýchle a otvárajú sa hneď! Keď budeme ako posledné mesto kupovať 15TrM, mohlo by to byť aj tam. Ďaľšia (nielen) novinka na 21Tr je klimatizácia, ktorá narozdiel od našej Konvekty (ktorá by kľudne mohla chladiť celý bus) dosť krpatá a vyzerá asi ako trochu väčší discman, celkom zlaté 🙂

B961
HUMUS, HUMUS, HUMUS ......... a má to vaničku! Skeletová konštrukcia sa u Karosy koná asi tak, že tam tie bočné panely navaria napred, napevno uchytia, a prehlásia to za skelet. Mohli by sa konečne uvedomiť a zabaliť to (a dopravné podniky by sa mohli uvedomiť a prestať im to kupovať)

Citybus
Asi som čakal trochu viac, nakoľko ľudia ako Martin z CityBusu robili najlepší autobus na svete, ale moc ma nenadchol. Teraz môžem zodpovedne tvrdiť, že Solaris je omnoho lepší. Zaujímavé bolo hlavne to, že Brnenské Citybusy sú z tohoto roku (takže funglovka) a už vŕzgajú a pískajú. Celá konštrukcia interiéru je vo všeobecnosti dosť na hlavu a nespĺňa ani nároky na komfort, ani na veľkú kapacitu, takže neviem, ktorým smerom chcú ísť. Hlučnosťou je na tom rovnako, ako Ik412 a jazdné vlastnosti tiež nemá o moc lepšie aj napriek prevodovke, ktorú by som do Ik412 zobral hneď. Keby v Ikaruse neboli idioti a dali by do 412ky normálne sedadlá a celý interiér neurobili 2+2, bol by to podľa mňa o triedu lepší autobus.

Zhrnutie
Brnenské autobusy s našimi nemôžem porovnávať. U električiek a trolejbusov by však kľudne stačilo, keby občas vyčistili vozidlo z vonku a z vnútra a jazdili by u nás lepší vodiči, pretože po trabustoch a vrbustov je práve vodič základný článok dobrej prepravy. Po povození sa v Brne môžem povedať, že poznám iba jedného vodiča trolejbusu, ktorý jazdí tak dobre ako v Brne. Dobrá jazda je asi taká, že jazdí úsporne, plynule a kľudne sa nemusím držať, lebo aj keď ide rýchlo, ide tak ohľaduplne, že nič necítim. Beusáci zobudťe sa!!!!!!!
Od septembra sa zmeni aj CP Avion busu (ubudne spojov) a pribudne nova linka Avionu do Petrzalky. Ked budem vediet nieco blizsie, napisem to do noviniek.

Na zastavku Aupark (50) hodili CP z iMHD (dik za info, Z), len keby sa nas aj vopred spytali na povolenie (hlaska o tom totiz pekne svieti 🙂 ). Nic by som proti nemal a este by som sa im aj podakoval :->
d3k0> usetri sa 20 busov, ktore chybali uz pred prazdninami 🙂
Martin: Nehovor, ze vyrobca udava zivotnost 9 rokov 🙂 Ine vozy po 12 rokoch drzia pokope, aj ked napr. dnes sa takemu Ik283 prehynal schod v druhych dverach...

Tiez si myslim, ze ak nieco do Prahy pojde, tak jedine najvacsie sroty, ktorych sa DP bude chciet zbavit. (Tak ako humanitarna pomoc (2x K2) do Sarajeva.) Mozno z toho nieco bude, lebo od 2.9. sa s novymi CP usetri 20 busov...

Filialka: nastupiste na Trnavskom myte je uz hotove...
Ikarusy 415 435 v Prahe- to by fakt boli dobre fotky, ale ak by sa aj nieco z BA poziciavalo tak by to na 80% boli Karosy. Zaujimalo by ma, ci vobec DP Praha dal nejaku poziadavku na autobusy do inych statov??? Vraj sa to kvoli formalitam musi riesit na urovni statu. Cize nie tak zeby DP Praha sa obratil rovno na DPB, ale CR na SR,vsak uvidime.

Pani z Bratislavy: co teda bude s tou integrovanou dopravou na filialku-buduje sa tam,ale nejaka propagacia alebo info nie je nikde. Ma vobec o tom niekto nejake informacie???
Martin: Mi hovor... aj mne posielali a cital som a ... z toho - jedna havarka na magistrale a vsetko ide cez zlty pruh (a je jedno ci je vyhradeny alebo nie)... keby som mal fotak, tak to cvaknem a pustim sem, pretoze sa mi to stalo!!! (jeden prejazdny pruh, aj nas v aute pustili do zlteho pruhu)
ALE NAJHORSIE NA TOM NIE JE MAGISTRALA, ALE PRILAHLE ULICE!!! (1-4 hod zdrzanie)


A potom, chcel som z Cerninovej ist k Hlavnemu nadraziu. Skladba cesty: Nastup na BUS 133 - 25 min jazda na Tachovske namesti (dalsia zastavka zastavka...) - 5 min peso na Elektricky - 5 min k Hlvanemu nadraziu... takze si porovnavajte...

A este k magistrale - je to celkom fajn napad (najma ked na Prazskeho povstani vidim 20 autobusov..) ale podla mna ich je vela a niektore eliny tiez minuli svoj ucel:

V X-C su busy poloprazdne (stav pondelok 9:00, 13:00 a ine dni), elina 9 praska vo svikoch a na 26 sa vozia 3 supravy za sebou (prva sardinkova, ostatne prazdne), takze neviem...

ALE MUSIM OCENIT RYCHLOST, AKOU DOKAZAL DP PRAA REAGOVAT NA POVODNE (kazdy den nova mapa, operativne zasahy...). Som zvedavy, ako by to zvladli nasi...
Ceco: no bratislavske eliny by prazakom boli asi nanic... Skus porozmyslat preco. 😉
CeCo: Ale mě a ostatním lidem v Praze posílá magistrát SMS do mobil, aby nejezdili auty. Všude je to psáno-noviny, televize apod.

Autobusy nemají šanci? Blbost, jediná náhradní doprava za metro autobusy je X-C a ta pobírá cestující. Tramvaje X-A a X-B mají problémy a to si nedovedu představit v září!! Tramvaje se hrkají, staví na každý zastávce a na každém semaforu. Všude v centru, kde jezdí autobusy jsou nastříkány preferenční žluté pruhy, které řídí policajti. Autobusem X-C jseš z Pražskýho povstání na Nádraží Holešovice za 15 minut. Autem to jedeš 2 hodiny. Tramvají X-A jsem z Míráku na Dejvický za 45 minut.
Maj štěstí ty, co jezdí X-C. Je to nejméně průserová doprava, v této chvíli.
a) kdykoliv v případě havárie se dají autobusy odklonit
b) zastaví ti, takřka všude-zajede se k chodníku a hotovo, to tramvaj nedokáže. Tudíž výstavba dočasných zastávek je prkotina namísto ostrůvků.
c) půjčení autobusů z jiných měst je daleko jednodušší než půjčení tramvají
d) autobus je nezávislý na síti, tudíž je velmi dobře manipulovatelný

Jediné mínus je nižší kapacita, na smrad nikdo nemyslí, když jsou nekolikakilometrové kolony aut po celé Praze

Jéééé, kdyby nám tak DPB půjčil Ikarusy 415 nebo 435. To by byly fotky na Václaváku 🙂

Jinak informace v metru opět pokročily. Na zemi jsou nastříkané ťápoty, které dovedou k náhradní dopravě v barvě náhradní dopravy.
Na metru jsou perfektně značené zavřené stanice s náhradní dopravou na teploměrech visících ze stropu. Náhradní doprava má označení na zastávkách v barvě trasy metra. A-zelená, B-žlutá a C-červená.

Jelikož DP. hl. m. Prahy vlastní 1300 autobusů, z nichž je 300 zálohových, bude Praha potřebovat alespoň dalších 150 autobusů. To nám nikdo nepůjčí, jedině možná Paříž nebo Berlín.
No neviem, s tymi busmi v Prahe to nebude najlepsi napad... (zapchy cca 4 hodiny... :-() Radsej odporucam pomoc:
1, pozicanie elektriciek
2, pozicanie stavebnych mechanizmov na metro + cistenie
3, informovanie Prazakov, aby nejazdili autom ( a ked bude aut menej, potom dat autobusy)

pretoze busy FAKT NEMAJU V TERAJSEJ PRAHE SANCU!!!
Btw. jazdi uz aj 3621...
O, ano, toto som chcel... CAUTE MOJI DRAHI, KONCIA PRAZDNINY A S NIMI PRICHADZAM NA NET AJ JA... ;P ;P ;P ;P ;P
D3ko: Ak budu v Prahe nejake busy z BA tak tam urcite pojdem aj ja.
Pri tej 3025 sme mali vestecke videnie, na druhy den uz bola 3600. 🙂
V Prahe je to fakt uzasne... k videniu boli veci ako:
1, vsetko, co jazdi v Prahe na kolajniciach - na linke 26 za sebou KT8D5, T6A5, T3 hned za sebou... KT plna, T6 stredne a T3 prazdna...

2, Na magistrale asi 5 busov za sebou na jednej linke (autobusove vlaky), prave ked som odtial odchadzal, pri Hlavnom nadrazi bol jeden ucastnikom dopravnej nehody...

3, Cesta 133 z "mojej" zastavky do centra mesta asi 1 h (normalne 10 min), a to byvam na zaciatku Zizkova (kusok od centra)

4, Normalne som chcel ist busom, ale po tom, ako som sa dozvedel stav ciest (metro pendlom, Roztyly daleko, cesty plne) som zvolil vlak (je blizsie)...

NO PROSTE

* * ** * *** *** ***** **
* * * * * * * * * * **
** * * * ***** *** ***** **
* * * * * * * * *
* * ** **** * * * ***** **
Spectre, d3k0: 4 roky životnost Karosy??? To možná tak v Bratislavě. Je zajímavý, že u nás jezdí 9 staré Karosy bez generálky a jsou ve velmi dobrém stavu. Mě připadá, že si furt neuvědomujete, že to je katastrofální údržbou DPB a ne výrobcem. Proč to jde jinde a ne v Bratislavě?
Martin: Nad tou Prahou v septembri fakt zacinam uvazovat 🙂

Spectre: No co chces od autobusu, ktory ma zivotnost 4 roky a je v prevadzke uz 12...

A s tym setrenim s plynakmi to nie je podla mna take uzasne, ako sa pise. Vcera sme na kofci s Jurom pocitali, ci sa im ta investicia vobec niekedy vrati a neprisli sme k dobremu vysledku... A okrem toho, asi sa nikto nezamyslal nad tym, kolko vozokm sa nabeha za plynom na Pristavnu, kolko nabehaju zalozaky, ktore musia stale hradit plynaky bez plynu (dnes napr. klbovy zalozak na 89, kratky na 80) a podobne.

vado: hmm, netusim...
Chlapci moji... zas raz som bol kuknut vo svete - kde to my zijeme ???
Prave som sa vratil z Trencianskych Teplic, mam zopar fotiek a davam dohromady stranku o miestnej "elektricke". Od vodicov "elektriciek" som dostal info, ze jeden ich byvaly kolega teraz jazdi elektrickou v Bratislave. Chcel by som sa s nim porozpravat, neviete niekto kontakt na neho ?
Vdaka
d3k0: no vyborne, to je akurat ten presny cas, ked mam este pred sebou hodinku hektiky v robote a dve hodinky spanku v as gama. mimochodom, aj ja mam pocit, ze to bol dobry vyber... dnes som mal prvy trenazer, takze uz aj viem, kde ma auto volant 😃

no uvidime, ja sa tak skusim dotrieskat, snad ma esbeeskari neodnaviguju niekam do plynu...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.