d p b začal s tým, že keď už je ten týždeň mobility, nemusel by DPB zamestnávať buranov trúbiacich na bicykle. Tak som chcel naznačiť, že týždeň mobility nie je len o bicykloch.
A toleranciu je potrebné na oboch stranách. Odporúčam návštevu sobotnej Železnej.... Cesťáčik, Saganov dres za 2,49 € z Aliexpressu a pekne pretekať s autobusom. Pred každou zastávkou dobehol autobus toho istého cyklistu a musel brzdiť, aby ho nechal podbehnúť. Na ďalšej zastávke ho zase dobehol a toto sa opakovalo celú trasu. Ľudí hádzalo a cyklista sa ani neunúval dať si 5 minút pauzu. Takto by to nemalo vyzerať.
Takisto sa pred pár dňami alebo možno týždňami rozoberalo, ako na bicykli riešiť zlých vodičov MHD a odporúčanie bola jazda viac v jazdnom pruhu.
Tak ja fakt neviem ako to v praxi má vyzerať. Človek čo ide na bicykli má vždy keď ide autobus (ktorý uvidí očami na chrbte) zosadnúť, zísť na chodník aby veľavážený autobus mohol prejsť a potom ísť ďalej? Či čo? Proste tu išla cyklistka, ktorá podľa opisu jazdila presne predpísaným spôsobom a vodič trolejbusu podľa opisu reagoval neadekvátne a nebezpečne (áno, zatrúbiť niekomu pri uchu je akurát tak dobrý spôsob ako dosiahnuť že z toho bicykla spadne - a hádaj pod koho vozidlo).
Ja žiadne skupiny nedávam do roviny nepriateľov (a nemám ani pocit že by to spravil "d p b"), tu sa bavíme o jednom konkrétnom buranovi za volantom trolejbusu. Jeden vodič nie je skupina.
Nerozumiem vôbec tej časti s konkurovaním si a týždňom mobility len pre cyklistov. O tom predsa nebola reč.
Ani sa nečudujem. Za jeho primátorovania sa vlastne čo v oblasti verejnej dopravy zlepšilo? Koľko bus pruhov sa zriadilo? (ten v Lamači mám počítať?), koľko trolejbusových tratí? Ok, minulé vedenie stavalo trate, hoci niektoré boli zbytočné. O vzťah k chodcom pomlčím.
To, že som tieto dve otázky dal dokopy neznamená, že som to stotožnil aj v prípade tejto cyklistky. Sám jazdím aj po cestách na bicykli a ak za mnou ide BUS, snažím sa mu uhnúť. Zároveň si nenavrávajme, že medzi vodičmi VD nie je veľa hulvátov. V súvislosti s týždňom mobility je preto smutné, ak sa tieto dve skupiny dávajú do roviny nepriateľov. Žiaľ, sú prípady, kedy tomu tak (buď z jednej, alebo z druhej strany) skutočne je.
Posolstvo môjho príspevku bolo, že týždeň mobility nie je len pre cyklistov, ale aj pre cestujúcich verejnou dopravou a teda nemali by si tieto dva druhy dopravy zbytočne konkurovať.
Apropo, tak ma este napadlo, bude DP nieco robit s tymi oznacovacmi oranzovymi? To je strach a hroza oznacit si listok . . . . Ak nieje funglovka priamo zo stanku alebo automatu tesne pred prichodom zakupeny, tak je umenie si oznacit listok . . . je bezne, ze az 3-4 oznacovat akceptuje listok, a nielen u mna . . . Je zaujimave vidiet pobehujucich ludi v dopravnom prostriedku, ti zo zadu bezia dopredu, ti co nastupili v predu bezia dozadu v zufalej snahe oznacit si listok mysliac si ze inde to funguje . . . az kym ich ti co to uz absolvovali nevratia so slovami ze ani tam to nejde . . . potom sa niekomu podari jeden listok oznacit, automaticky sa tam vytvori fronta lebo tento funguje . . . zlate krvavocervene oznacovace, tie fungovali na prve zasunutie . . . listka myslim
To je jasne, že v prvom rade v BA je problém nikdy sa to tak nerobilo, ale určite aj kvôli zmätkom je lepšie ak príde električka na nástupište. Menej chaosu spôsobíš ľuďom tým, že vystúpia na nástupišti ako tým že odídeš z výstupišťa. A to fakt stačilo dať tu jednu výhybku naopak, ak i už rovno kríž, čo by bolo najoptimálnejšie riešenie. ?
On napisal ze to bolo na mieste kde NIE JE autobusovy pruh. Cize cyklistka isla presne tam kde mala. Nevidim tam nic sporne, je to buranstvo najhrubsieho zrna. Ono je sice pekne ze by tam "mal byt" cyklopruh, s tym suhlasim, ale kym tam nie je, tak cyklista moze a ma jazdit v pravom pruhu, co sa tu stalo.
No ona chudera asi najblizsiu pol hodinu nepocula . . . lebo to nebolo take to tuknutie do klaksona, to bolo take podrzanie prstu na tlacitku s krcom v ruke . . . .
Ad nove formaty cestovnych poriadkov . . . DP potreboval uliat niekde nejake peniaze? Lebo nic ine mne osobne z toho nevychadza . . . Neviem ako ostatni diskutujuci, ale clovek je zvyknuty od prirodzenia citat zlava doprava, takze cislo a zastavky ocakavam vlavo . . . ako prvotnu info. Ad 2, vecsie pismo - to je ok, ale z toho vyplyvajuce druhotne naklady - tam kde boli plechove tabule usposobene na stary format - vymena . . . . A neviem este ako je to v tychto novych poriadkoch s poslednymi spojmi, lebo na starych to bolo vyriesene fakt velmi inteligentne . . . . napr pridem na zastavku, pozeram posledny resp predposledny spoj, a tam vedla casu nejaky stvorcek, idem vysvetlivky, spoj ide po zastavku X, potom ide ako spoj XY do vozovne. Hladam trasy spoja XY, lebo s nim nechodim, ale na tejto zastavke nestoji, takze tu nieje ani ziadna info o nom. Ako ide dalej? kade? Neviem, a ani sa nedozviem. Velice inteligentne.
Tak ono je to tak trocha sporné. Hoci je bicykel z hľadisko dopravno-environmentálnej bonity oveľa viac ako auto, stále je to dopravný prostriedok, ktorý vezie jedného cestujúceho, pričom trolejbus ich vezie desiatky. Tak ako by cestujúci VD nemali byť rukojemníkmi IAD, tak by nemali byť ani rukojemníkmi cyklistov. Ak existuje dopyt po cyklodoprave na ceste, kde je bus pruh, rozhodne by tam mala byť priorita mesta pri stavbe cyklotrás.
Na druhej strane, neexistuje hlúpejšia reakcia ako v premávke trúbiť na cyklistu. Ja som svojho času podobné zažil na Námestí Franza Liszta. Bol som na druhej strane a z tej podtlakovky ma myklo. Neviem si predstaviť, čo počula tá cyklistka vedľa trolejbusu.
Dnes rano a este stale vsetko mrtve . . . ziadne info o odchodoch, to je prispevok DPB k tyzdnu mobility
Inac, tyzden mobility. Ak bude zamestnavat DP takych "inteligentov" ako na 202 (cislo neviem), ktory pri Justicaku tak zatrubil na starsiu pani na bicykli ze skoro spadla, tak neviem neviem . . . Asi sa mu zdalo ze sla pomaly, a to sla pri pravom kraji cesty, len "zavodnik" ju nemohol obehnut, lebo oproti sli auta . . . Skoda ze som musel vystupit a ponahlal sa . . . a to tam neni ani vyhradeny bus pruh, zeby sa mu v nom motala . . . no co, mala si radsej zobrat auto.
To záleží od toho, či sa na to pozeráš z pohľadu preferencie miest na sedenie alebo z pohľadu preferencie miest na státie. Mne osobne na jednosmerných vozoch prekáža, ak sú oproti dverám sedadlá. Stojaci cestujúci potom stoja v chodbičke pri dverách a zdržujú nástup/výstup/pohyb po vozidle.
Ak máš nasadenú obojsmernú električku na linku, ktorá obojsmernú električku nepotrebuje, tak v tom prípade sa priestor v okolí dvier dá využiť.
Ale ak máš linku (také v BA nemáme), kde je v jednom smere nástupište raz na jednej strane a inokedy na druhej, tak potom je to tak trocha plytvanie priestorom, presne ako píše Laminátka.
Argument s vodičmi je subjektívny. Ak zvládajú ručné prestavovanie výhybiek, prechod električkou suchou nohou krížom cez interiér nemôže byť problém.
Vyššia cena je možno argument. Zmenšený využiteľný priestor je už otázny. Aj tu na stránke v technických parametroch je uvedené, že 30T má +1 miesto oproti 29T. No a osobný komfort vodiča, to neviem, zatiaľ sa mi nikto na to nesťažoval z vodičov čo poznám.
Podľa mňa obojsmerné majú určite viac predností oproti jednosmerným. Napríklad vyššia flexibilita pri mimoriadnych udalostiach, samozrejme ak máš tomu prispôsobenú patrične aj sieť. Menšie priestorové nároky na obratiská. Ak máš zmysluplne spravenú konečnú, nie ako je Jungmanova, tak napríklad zmeškaný spoj môže ušetriť nejakú minutu tým, že príde rovno k nástupišťu na konečnej.
Na to netreba chodiť na Kanáre, stačí do Budapešti.
Ale napriek tomu som proti obojsmerným električkám - druhé stanovište a kopa dverí navyše zvyšujú cenu a zmenšujú využiteľný priestor pre cestujúcich, neustále prechádzanie medzi stanovišťami znižuje osobný komfort vodiča.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.