Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: COLOR #29678:
Súčasné historické budovy majú štyri nadzemné podlažia. Budova v ktorom sídli Astorka ich má tuším 6 a pričom najvyššie je ustúpené. To isté platí aj pri tejto novej budove. Zo strany Palisád má mať dve poschodia a potom odstup zo strany Hodžovho námestia (od fontány) má byť rovnako vysoká ako budova Astorky. Na budove podchodu je plagát, kde je to vyobrazené a je to tam dobre vidieť. Skús si to preštudovať.
Tu je k tomu článok: http://bratislava.sme.sk/clanok.asp?cl=1300853

Re #29683 galiysoha: Ale mne sa budova Tatracentra tiež lúbi, ale v takom to rozsahu mala byť umiestnená inde alebo ak tam kde je, tak o 2 podlažia nižšia.

Vladimír: Nebolo by jednoduchie dohodnúť sa na väčšom maxime. To že bude neznamená, že ho musíš stále využívať. Ale aby vlci mrzli?! čo ja viem.

Andy: DPB si raz vo vozovniach Janíkov Dvor a Dúbravčice postaví veterné elektrárne a nebude nikomu platiť za el. energiu.

Zabudnite, že ľudia budú radšej prestupovať. Prečítajte si články v nových BN a zistíte. Doteraz smútia za systémo odvšadiaľ všade. A niektorý z vás tiež.

Re #29687 si: Nie zrušíš L9 spojíš L12 a L14 a namiesto 12min intervalu bude 6min interval. To isté L1, L11 a L5. L1 a L11 zrušíš a na L5 dáš 6min interval. Ale pravdu má galiyosha: Všetko zrušiť, aj číslovanie, prejsť na písmená a prebudovať to na novo.

COLOR: Na nosnom systéme neuznávam zastávky na znamenie. Podľa mňa by to malo fungovať trochu ako metro.

Nerobte z eliny trolejbusovú sieť, že to bude zatáčať do každej riti sprepáčením. To čo chce Bratislava je rýchlodrážna električka čiže niečo na báze klasickej električky s prvkami metra. Viem aj Londýnske metro má zachádzky (napr. čierna linka) ale je to maxi na dve veci. Ľudia sa mýlia a často nastúpia do nesprávneho vozňa a tak ich to odvezedo... Jednoducho ak chcete zachádzky na DD, či Staré grunty,.. buď presmerovať celú električku cez S. Grunty a DD (tak ako malo byť metro) alebo nič a trolejbusový výťah. Inak budú musieť byť ďalšie linky a to sa postupne vrátime k súčasnému systému 12tich liniek!!! Jediné čo je dobré je predlžovanie liniek napr. z Ružinova na letisko. D. hony by som obslúžil s novou linkou po Trase L201,202 a 208. Možno so začiatkom v Slovnafte. Ale to predlžovanie do Vajnor je otázne. Kto to zaplní? Tých 4 tisíc obyvateľov?

L4 a L2 na ZP možno oživý vznikajúce obchodné centrum.
Reakcia na: galiyosha #29777:
Tak to som nevedel ani ja, o to viac ma šoklo, že úplne nový voz sa ide rekonštruovať... Inak na K-reporte som sa dozvedel, že brnenský (brniansky) cirkus aj tak pokračuje a k variantám T3M pribudla verzia so statickým meničom, ale pôvodnými dvernými pohonmi, čo údajne nejde spojiť s ničím iným ( #1600)...
Reakcia na: Sarko #29773:
? Ospravedlnujem sa, to som nevedel. Myslim, ze je to skoda, mohli to nechat tak, ako to bolo, v tom brnenskom cirkuse by sa nad tym nikto nepozastavil. ?
Reakcia na: fobust #29774:
Keď už nové trate, tak si rozvoj predstavujem nejako takto (v poradí výstavby):
a) Dlhé Diely: presmerovanie 4
b) Vajnory: predĺženie 4
c) Ružinov - Nová Vrakuňa - Dolné Hony: linka 6 cez Ružinov - Obchodnú do Karlovej Vsi
d) Mlynská dolina - Staré grunty: Presmerovanie linky 6
e) (Vajanského nábr. - ) Šafárikovo nám. - Pribinova - Nové SND - AS Mlynské nivy - Páričkova - Dulovo nám. - Miletičova: presmerovanie linky 6 do výslednej trasy: Staré grunty - Nábrežie - AS Mlynské Nivy - Ružinov, 3 predĺženie na Dolné Hony

Tak a máš aj ďalšie trate ?
Reakcia na: fobust #29774:
Linka 3 od Nového mostu po Mostovej (alebo dokonca po historickej trati, čiže popod Nový most a rovno po Hviezdoslavovom námestí 😉 ) na Jesenského. Trať po Vajanského nábreží by som nevyužíval, najma kvôli zjednodušeniu prevádzky križovatky na Šafárikovom nám.
Návrh je datovaný k roku 2008, v ktorom budeme radi, keď bude hotová Petržalka a nie Dlhé Diely alebo nebodaj ešte aj Mlynská dolina ...
Reakcia na: tr3mp #29724:

Pekne, ale ako si predstavujes vyuzivanie Mostovej / Nabrezia? Dalej mi na linke 4 chyba ze nie je presmerovana na Dlhe diely. Chyba mi aj vybudovanie trate do Mlynskej doliny, ta by bola tiez dost potrebna. Dalsia linka 6 by mohla odtial premavat cez Mostovu a Nam. SNP na Hlst, samozrejme v preklade s linkou 5.
Reakcia na: galiyosha #29772:
Áno, je tak ako vravíš. Akurát čo sa týka tej brnianskej T3R.EV #1560 s Kardausovým čelom, tak podľa info od PvvS dochádza (resp. už došlo) ku zmene za Bulwy... To znamená, ako ostravská 1301+301, tak aj brnianská 1560+1301 budú (sú) po dizajnovej stránke identické.
Reakcia na: Sarko #29771:
To mi je jasne. Len mi slo o to, ze, ak som ta dobre pochopil, hovoril si, ze VarCB3 vzor Kardaus sa ti paci viac, nez VarCB3 vzor Bulwa, v com sa asi zhodneme. Neviem preco som teda na to reagoval, kedze to vobec neznamena, ze by si VV60LF v Bratislave zapriahol za novostavbu T3 v klasickom dizajne...

Ak sa nemylim, prave taku supravu, zlozenu tusim z T3R.EV s klasickym Kardausovym dizajnom a VV60LF, maju v Brne, a vyzera to, aspon na fotkach, fakt otrasne. Na tej ostravskej suprave T3R.EV Bulwa + VV60LF -- je aspon dizajn ciel jednotny...
Reakcia na: galiyosha #29770:
Iste, čo sedí do kapacity, do rozchodu sa už zmestiť nemusí... Inak VV60LF nemôžeš dať za bežnú T3, musí to mať zosilnený rám a väčší výkon, čo novostavba T3 s napr. Bulwou spĺňa. To isté by bolo aj po stránke dizajnu. Ale na metrový rozchod by asi bolo lepšie uvažovať len o článkových vozidlách.
Reakcia na: Sarko #29767:
Niekto sa niekde pytal na VV60LF na 1000 mm podvozok a bolo mu povedane, ze by to bol celkom paskvil. A aj keby nebol, VV60LF mi nie je prave po chuti... Okrem toho, kombinacia VV60LF s T3 klasickeho dizajnu je skutocne uchvatna. 🙂 (Mne sa vsak ani bulwa nepaci.)
Reakcia na: Emo #29766:
Prepac, neprecital som si uplne poriadne tvoju otazku, ked si sa ma pytal na spojenie Petrzalka - Dubravka, a ja som ti odpovedal spojenim Dubravka - Petrzalka.
Reakcia na: tr3mp #29757:
Mudro vravis, ja som sa len trochu zle vyjadril. 🙂 Busy samozrejme uplne rusit nechcem. Doplnkova doprava cez Novy most, Pristavny most a Most Kosicka snad ostane nadalej. (Aj ked sa bojim, ako (ne)bude Novy most zvladat cast zataze, co sa nan presunie po zatvoreni Stareho mostu pre IGK.)

Ide mi len o to, ze sucasne navrhovana jedina elektrickova trat len ciastocne riesi obsluhu zapadnych stran blokov Luky I az V, Dvory I, III a IV a prakticky vobec neriesi obsluhu Dvorov V, VI, Kopcian a oblasti Matadoru. Cast z tychto ludi bude nutena pouzit napajacie autobusy, a tak im pribudne prestup naviac, cize kvalita dopravy sa pre nich paradoxne zhorsi. A ti ostatni budu na autobusy odkazani nadalej. Ide mi len o to, ze namiesto dozivotneho vozenia autobusmi (alebo v lepsom pripade trolejbusmi) by bolo vhodnejsie postavit druhu trat asi v trasovani tej zapadnej vetvy fobustovho navrhu dakde v schemach (tj na Petrzalskej strane asi trasa 90 len s tym, ze by nesla okolo Matadoru, ale cez Panonsku; podobne chodila 43 ked este nebol nadjazd z Noveho mostu na terajsiu Panonsku). Ja viem, uz len peniaze aby boli...
Reakcia na: tr3mp #29757:

Niečo o trochu väčšie by mohla splniť trojička zložená z dvoch T3 s karosériami VarCB3 a vlečného vozidla VV60LF a máš tam aj NP časť. ? Len by sa to potom asi nemohlo púšťať do Dúbravky. Ale ako pozerám na tie návrhy, Vladimírove navrhované L1 a 7 tam nepremávajú, rovnako ako Tvoje L1 a 2.
Reakcia na: galiyosha #29755:
Príspevok #29725 Veta:"Električkou pod Nový most a na Šafarikovo námestie + prestup na bus".
Chápal som ju tak, že ze z Petržalky chceš ísť elinou na Šafko/Nový most a odtiaľ do Dúbravky busom. Načo ale zo Šafka busom, keď ti odtiaľ ide elina???
Reakcia na: Sarko #29763:
Tie T3 beriem, a ked uz nie pre trat do Petrzalky tak pred dom (hm, teraz by sa mi hodil rodinny dom ? )
Reakcia na: tr3mp #29724:
Pri špičových 🙂 intervaloch 4 minúty pre linky 1, 2 a 3, 6 min. pre 4 a
12 min. pre 5 by sa dosiahli prepravné kapacity zhruba podobné súčasným...

TO ZNAMENA pri pouziti tych kapacitnych udajov:

L1+L2 interval 2 minuty - 30 vozov v hodine, kapacita 370 (odhad) -> hodinova kapacita 11 100 osob. Ak by boli 3*T3, tak 14 760. Spicka 3 hodiny -> 45 000 osob. Petrzalka ma asi 130 000 obyvatelov, busy ponechavame, no, nie je to az taky zly vysledok, ale mozno by som prijal interval 1'40 - kazda linka 3'50 ak dobre pocitam. Tu uz by bolo treba zriadit svajciarske BUSE presne ako hodinky 😃
Reakcia na: COLOR #29760:

Kinderka sú tie Bulwy. Ale dizajn nie je až taký dôležitý, skôr technické spracovanie a životnosť takej karosérie. Aj keď VarCB3 je identická s T3 a menšie rozdiely sú vidieť (hranatejšia strecha, gumený pás pri prechode medzi čelami a telom vozidla), páči sa mi viac ako Bulwa. Bulwa by sa mi páčila viac, ak by aj bočné okná boli lepené a výškovo prispôsobené čelným oknám. Ale takéto vozidlo už budeš mať citeľne drahšie.

K tým ojazdeným T3, nie je problém, DPMK s radosťou predá minimálne 15 pojazdných 20 ročných T3 a je tu ešte ďalších cca 15 odstavených alebo vyradených T3 z rokov 1982-3.
Reakcia na: galiyosha #29754:
Keď už tak redukujeme, do mesta by som ponechal niečo podobné z busov z oblasti Dvorov:
90 a 93 (alebo ich redukcia obsluhujúca Kopčiansku-Rusovskú-Viedenskú a Panónsku) -> pod Nový most

Zaujímavá by mohla byť aj polookružná linka Patrónka - Most Lafranconi - Einsteinova - Prístavný most - Bajkalská - Jarošova - Pionierska s nejakým rozumným intervalom - čiastočná náhrada 83, 92, 68, 198, 86.
Reakcia na: Vladimír #29759:

Aha, takže zachádzka, to mi vôbec nenapadlo... Ja som myslel, že L6 navrhuješ presmerovať bez zachádzky na ŽST NM. Tak to potom áno. Tiež som si všimol, že na Zlaté Piesky nie je až taká vyťaženosť, a to ani na ŽST Nové Mesto. Ale ak by tam končilo viac vlakov, tak by sa to len "naplnilo".
Reakcia na: Sarko #29758:
VarCB3 su tie kinderka? Nie som v obraze... Inak ja som zastancom nakupu ojazdenych vozidiel kvoli preklenutiu diery v dodavkach (menavidim k smrti narazove dodavky vozidiel) so zivotnostou do 10 rokov - napriklad T3ky od hocikadial. A ak su tie VarCB3 kindervajca, tak moze byt.

Vladimir: S tymi prazdnymi tramvajami na Zlate mas pravdu.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.