No tak tie "nove trolejbusy" je jeden trolejbus, ktory dosiel minuly rok a ma evidencne cislo 6401. Ked uvidis 6402 a vyssie, tak treba napisat... Ale to si este par rokov, teda aspon vela mesiacov pockame.
Galiyosha, Vladimír: Aha, no mne v prvom momente nenapadlo, že sa myslelo zvonenie-nezvonenie električiek v tom-ktorom meste. No ale, Vlado, keď porovnávaš ČR a SR a mince, tak by si mal porovnávať aj zvonenie v ČR a SR a myslím, že nielen v každom meste je to individuálne, ale aj v rámci daného mesta sú skupiny, ktoré zvonia podľa predpisu, niektorí vôbec a niektorí to až preháňajú. Nikdy nezabudnem na košického veterána Kysilku, ktorý chodil nielen vždy v uniforme a v čapici so šiltom, ale zásadne zvonil na všetko, čo sa len pohlo. Pri hroziacom nebezpečenstve bol schopný zvoniť aj 10 sekúnd, a to už je čo povedať.
Prosím Vás nemáte niekto informáciu či dnes alebo niektorý iný deň sa neorganizuje nejaká akcia k MDD v Bratislave? napr. premávanie historických električiek. dakujem
Myslím, že máš na mysli debatu, ktorá prebiehala tu na diskusnom fóre. Ja som vtedy hovoril o košických vodičoch, kde je úplne bežné, že električka zvoní pri každom rozjazde zo zastávky, či z križovatky (zopár výnimiek samozrejme potvrdzuje pravidlo) a nezriedka aj pri "podozrivej" jazde gumokolu popri električkovom páse, pri vjazde do zastávky, kde chaoticky pobehujú ľudia, pri prejazde neprehľadnými miestami, kde spoza kríčkov môže nepozorný chodec vkročiť pod idúcu električku a pod.
Re #30234 Sarko: Súvis mal byť taký, že Česi sú zvyknutí na mince väčších nominálnych hodnôt, Slováci nie sú zvyknutí. Košičania sú zvyknutí na pomerne časté vyzváňanie električiek, Bratislavčania nie sú zvyknutí.
Celá myšlienka sa dá vyložiť asi v zmysle: "Všetko je vec zvyku".
Kedysi sa tu (alebo mozno na dispecerskom fore) rozoberalo, ze v Prahe vodici elektriciek poctivo dodrziavaju predpis prikazujuci zazvonit pri kazdom rozbiehani sa elektricky. Na Bratislavcana, kde elektricky zvonia len obcas, to posobi spociatku cudne, ale tiez je to len sila zvyku, a rovnako to ma svoje nevyhody a vyhody...
Bigmac: Spomínal si tu 2xKT8. Pred hádam 15 rokmi sa jedna takáto súprava testovala v KE, ale už prvá jazda dopadla fiaskom - vykoľajením oboch vozidiel v ostrom esíčku perešského mosta na rychlodráhe. Súprava vyšla údajne na návrh samotného riaditeľa, ktorý je inak fanúšikom železnice. Po vykoľajení sa vraj mal nechať počuť, že pre "vlaky" potrebuje rovnejšie koľajisko.
Práve prechádzam cez Poprad a oproti staničnej budove sú na jednej z posledných koľají odstavené 3 vagóny plné lesknúcich sa náprav pre tatranské električky. Na jednom takom vagóne je ich približne 20. Nevie niekto niečo, na čo poslúžia? Žeby na ďalšie nové jednotky? No a vo vozovni sa mi naskytol smutný pohľad na rozbrakované staré električky... Taká ich škoda.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.