Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: J #29779:
Ako dohodnúť sa na väčšom maxime? Ty môžeš mať maximum aké chceš, ale potom zaňho musíš aj zaplatiť. A prečo by kvôli párminútovému maximu mala narastať cena za každý deň v mesiaci?
Prečo by mali vlci mrznúť? Nikto predsa nehovorí o kompletnom vypínaní kúrenia v čase špičky (tamto majú tuším v BB a musia to robiť vodiči). Tu sa jedná situácie ako napr. keď ide vlak a pár trolejbusov na priecestí naberie meškanie. Krátkodobý zhluk trolejbusov môže v sieti prekročiť maximum a tak sa krátkodobo kúrenie vypne. Vlci hádam pre nejaké 10 min. vypnutie kúrenia nepomrznú.

Re #29781 J: Gŕŕŕ... Nepleť tam písmená. Oveľa logickejšie mi pripadá zochať systém číselného značenia liniek.

Vôbec nerozumiem Tvojmu návrhu. E-čko (teda tr3mpova L5) nemá chodiť na ŽST Nové Mesto a namiesto nej by tam bola zastávke pri L3? Veď 3-ka tam vôbec trasu nemá!

A keď napokon celkom L5 rušíš, do Petržalky by jazdila iba jedna linka? Nie, ja nie som priamospojofil. Zaťažiť však celou kapacitou petržalskej radiály Nám. SNP a Obchodnú je dopravný nezmysel vedúci ku kolapsu. Petržalka MUSÍ mať dve linky.
Reply on: Vladimír #29084:
Ovladanie palubneho pocitaca zavisi od nakonfigurovania Vsetky BUSE su konfigurovane na 6 transparentov. Chel by som vidiet vozidlo s BUSE ktore je ovladane len 1 palubakom na viac ako 6 transparentov. Nenajdes. Lebo sa to neda 🙂
Reply on: J #29784:
no ved skus sa niekedy pozriet na take prastare projekty novych trati co sme volakedy davno robili s beusom, vtedy sme vacsinu z nich aj pesi preslapali a prezreli, problem na tom co som ti menoval je akurat cast vrakune medzi ruzinovom a malym dunajom (priestor medzi rodinnymi domami neni privelky) a v sucasnosti uz aj cesta smerom na slovnaft pri poste a telefonnej ustredni (a meniarni), pretoze tam neaki dementi zacali stavat nove domy tak, ze ich steny su doslova narvate na cestu a stavaju to z oboch stran. Takztiez je nasledne diskutabilne ako bude mozne krizovanie s kosickou po tom co tam teraz postavia...
Reply on: si #29783:
Tie podmienky tam nepoznám, to bolo prvé čo ma napadlo, keď som kukol do mapy. Ale ohľadom výstavby v zóne pribinova, to vôbec nie je zlý nápad čo píšeš. A ak by to bolo takpostavané, potom vlastne klesnú aj prepravné nároky na L202 a L201 čím ich dlhšia doba jazdy nebude až tak vadiť.
Reply on: J #29781:
no neviem, ale ja by som co sa elektricky na dolne hony skor riesil spojenie vrakuna - dolne hony - slovnaft - pristav (- kosicka) - safarikovo nam. okolo cintorina ruzinov na asmn behaju trolejbusy a pokial by boli rozumne spreferovane, ani im to az tak kriticky dlho netrva (trasa z cilizskej k tescu na kamennom nam. sa pri sikovnom vodicovi a volnych cestach da zvladnut za 20 mnut) a pri dostatku snahy by sa dal na vacsine trasy vyhradit pre ne volny pas na ceste (on na velkej casti aj je, len v nom pravidelne parkuju IGK)
Reply on: COLOR #29780:
To so zachádzaním nebola reakcia na tr3mp. To čo nakreslil a vymyslel je úplne super. Viď môj príspevok #29781 . To bola skôr reakcia na sci-fi ako si to ty nazval.

S tými zastávkami na znamenie som sa unáhlil, máš pravdu. Také zastávky ako Nový záhon, či Krčace nepotrebujú plnohodnotnú zastávku.

Ad Soravia: No logickejšie by bolo keby L4 a L2 prešli podjazdom cez križovatku Rožňavká Vajnorská a končili pred areálom kúpliska ZP so zastávkou pred TESCOM. A tí ktorý chcú ísť na druhú stranu, kam chodí elina teraz nech využijú tie nadchody.

HN - Tá budova nie je žiadna kocka. Na tej fotke nie je dobre vidieť a I.P.R. Slovakia nemá web. Takže radím odvez sa na HN a pozi si ten ich veľký plagát. A pozri si aj ako by to malo vyzerať okolo fontány.

Vedel by mi niekto povedať čo stála T3 a Ik280 v roku 1989? Dik.
Reply on: tr3mp #29724:
Skutočne dobrý nápad, len by som si ho dovolil, ak sa neurazíš, trochu doplniť.
Zrušil by som číslovanie takže A, B, C, D, E, F - to je len detail.
C by za zastávkou Ružibov - Astronomická pokračovala dvoma zastávkami a to Avion Shoping Park a Letisko M.R.štefánika. Zastávka Avion by bola umiestnená tak aby bola blízko aj samotnému Avionu a aj vznikajúcemu Hornbachu. Možno by mohli byť dokonca dve. Jedna pri Hornbachu a jedna na parkovisku medzi obchodným centrom a ob. domom IKEA.
E- Nechodila by na ŽST N. Mesto - Tam by vznikla len zastáka pre linku C.
E - úplne nová- by začínala buď na Čilizskej so zastávkami Dudvážska, Billa, Komárovská, Cintorín Ružinov. Ďalej po Gagarinke až k ASMN a popod mesto by sa napojila na Starohorskú. Samozrejme pod zem by išla už skôr, zrejme už pri Cintoríne. Najprv hĺbené, od ASMN a križovatka s Bajkalskou razené.

F - Od Lamaču po Lamačskej, Brnianskej (Patrónka), Pražskej, Šancovej, Trnavskej, Rožňavskej Až na ZP. Možno by mohla odbočiť na Kramáre, ale tam by bolo dosť veľké stúpanie a hlboké stanice. Ale Keď s tým v Prahe nemajú problém stanice 50m pod zemou, tak prečo u nás. takisto hĺbenéneskôr razené. Od Bajkalskej smer ZP by mohla byť aj na povrchu v tom stredovom páse. Alebo autá pod zem a elinu s parkom ☺
Zastávky samozrejme podľa potreby nad tým sa mi teraz nechce rozmýšľať.

Samozrejme Ečko a Fko by bolo budované až keď BA bude mať dosť prachov, čiže tak o 15 rokov. To by korešpondovalo s dobudovaním trate do Petržalky a prerobením súčasných trás na rýchlodrážne. Do tých 15 rokov by to mohli stihnúť aby sa mohlo začať s hentým. ☺
Reply on: J #29779:

Ad budova na HN: Podla toho maleho obrazku v tom clanku to ma byt daka hnusna kocka. Dakujem, neprosim.

Garantujem Ti, ze ludia _budu_ radsej prestupovat (a budu musiet) pri takom systeme ako navrhuje tr3mp.

Ad zastavky na znamenie: Mozes si vybrat: Bud to bude stat vsade aj tam kde ludia nebudu nastupovat a vystupovat alebo to tam stat nebude a usetris cas a energiu.

Ad zachadzky: ta trat cez Slavicie a aj ostatne veci co popisal su len fobustova sci-fi vizie 🙂 A mas pocit ze by tr3mpova schema zachadzala do kazdej r***? Ja teda nie.

Ad Soravia: Ak nebude spraveny nadchod alebo podchod nejako logickejsie nez je dnes k sTrESCU ZP (nie su schody,len dlha lavka) tak tam ludia nebudu cestovat tramvajami (aj ja si pockam par minut naviac na L63, ak mi to vyhovuje).
Reply on: COLOR #29678:
Súčasné historické budovy majú štyri nadzemné podlažia. Budova v ktorom sídli Astorka ich má tuším 6 a pričom najvyššie je ustúpené. To isté platí aj pri tejto novej budove. Zo strany Palisád má mať dve poschodia a potom odstup zo strany Hodžovho námestia (od fontány) má byť rovnako vysoká ako budova Astorky. Na budove podchodu je plagát, kde je to vyobrazené a je to tam dobre vidieť. Skús si to preštudovať.
Tu je k tomu článok: http://bratislava.sme.sk/clanok.asp?cl=1300853

Re #29683 galiysoha: Ale mne sa budova Tatracentra tiež lúbi, ale v takom to rozsahu mala byť umiestnená inde alebo ak tam kde je, tak o 2 podlažia nižšia.

Vladimír: Nebolo by jednoduchie dohodnúť sa na väčšom maxime. To že bude neznamená, že ho musíš stále využívať. Ale aby vlci mrzli?! čo ja viem.

Andy: DPB si raz vo vozovniach Janíkov Dvor a Dúbravčice postaví veterné elektrárne a nebude nikomu platiť za el. energiu.

Zabudnite, že ľudia budú radšej prestupovať. Prečítajte si články v nových BN a zistíte. Doteraz smútia za systémo odvšadiaľ všade. A niektorý z vás tiež.

Re #29687 si: Nie zrušíš L9 spojíš L12 a L14 a namiesto 12min intervalu bude 6min interval. To isté L1, L11 a L5. L1 a L11 zrušíš a na L5 dáš 6min interval. Ale pravdu má galiyosha: Všetko zrušiť, aj číslovanie, prejsť na písmená a prebudovať to na novo.

COLOR: Na nosnom systéme neuznávam zastávky na znamenie. Podľa mňa by to malo fungovať trochu ako metro.

Nerobte z eliny trolejbusovú sieť, že to bude zatáčať do každej riti sprepáčením. To čo chce Bratislava je rýchlodrážna električka čiže niečo na báze klasickej električky s prvkami metra. Viem aj Londýnske metro má zachádzky (napr. čierna linka) ale je to maxi na dve veci. Ľudia sa mýlia a často nastúpia do nesprávneho vozňa a tak ich to odvezedo... Jednoducho ak chcete zachádzky na DD, či Staré grunty,.. buď presmerovať celú električku cez S. Grunty a DD (tak ako malo byť metro) alebo nič a trolejbusový výťah. Inak budú musieť byť ďalšie linky a to sa postupne vrátime k súčasnému systému 12tich liniek!!! Jediné čo je dobré je predlžovanie liniek napr. z Ružinova na letisko. D. hony by som obslúžil s novou linkou po Trase L201,202 a 208. Možno so začiatkom v Slovnafte. Ale to predlžovanie do Vajnor je otázne. Kto to zaplní? Tých 4 tisíc obyvateľov?

L4 a L2 na ZP možno oživý vznikajúce obchodné centrum.
Reply on: galiyosha #29777:
Tak to som nevedel ani ja, o to viac ma šoklo, že úplne nový voz sa ide rekonštruovať... Inak na K-reporte som sa dozvedel, že brnenský (brniansky) cirkus aj tak pokračuje a k variantám T3M pribudla verzia so statickým meničom, ale pôvodnými dvernými pohonmi, čo údajne nejde spojiť s ničím iným ( #1600)...
Reply on: Sarko #29773:
? Ospravedlnujem sa, to som nevedel. Myslim, ze je to skoda, mohli to nechat tak, ako to bolo, v tom brnenskom cirkuse by sa nad tym nikto nepozastavil. ?
Reply on: fobust #29774:
Keď už nové trate, tak si rozvoj predstavujem nejako takto (v poradí výstavby):
a) Dlhé Diely: presmerovanie 4
b) Vajnory: predĺženie 4
c) Ružinov - Nová Vrakuňa - Dolné Hony: linka 6 cez Ružinov - Obchodnú do Karlovej Vsi
d) Mlynská dolina - Staré grunty: Presmerovanie linky 6
e) (Vajanského nábr. - ) Šafárikovo nám. - Pribinova - Nové SND - AS Mlynské nivy - Páričkova - Dulovo nám. - Miletičova: presmerovanie linky 6 do výslednej trasy: Staré grunty - Nábrežie - AS Mlynské Nivy - Ružinov, 3 predĺženie na Dolné Hony

Tak a máš aj ďalšie trate ?
Reply on: fobust #29774:
Linka 3 od Nového mostu po Mostovej (alebo dokonca po historickej trati, čiže popod Nový most a rovno po Hviezdoslavovom námestí 😉 ) na Jesenského. Trať po Vajanského nábreží by som nevyužíval, najma kvôli zjednodušeniu prevádzky križovatky na Šafárikovom nám.
Návrh je datovaný k roku 2008, v ktorom budeme radi, keď bude hotová Petržalka a nie Dlhé Diely alebo nebodaj ešte aj Mlynská dolina ...
Reply on: tr3mp #29724:

Pekne, ale ako si predstavujes vyuzivanie Mostovej / Nabrezia? Dalej mi na linke 4 chyba ze nie je presmerovana na Dlhe diely. Chyba mi aj vybudovanie trate do Mlynskej doliny, ta by bola tiez dost potrebna. Dalsia linka 6 by mohla odtial premavat cez Mostovu a Nam. SNP na Hlst, samozrejme v preklade s linkou 5.
Reply on: galiyosha #29772:
Áno, je tak ako vravíš. Akurát čo sa týka tej brnianskej T3R.EV #1560 s Kardausovým čelom, tak podľa info od PvvS dochádza (resp. už došlo) ku zmene za Bulwy... To znamená, ako ostravská 1301+301, tak aj brnianská 1560+1301 budú (sú) po dizajnovej stránke identické.
Reply on: Sarko #29771:
To mi je jasne. Len mi slo o to, ze, ak som ta dobre pochopil, hovoril si, ze VarCB3 vzor Kardaus sa ti paci viac, nez VarCB3 vzor Bulwa, v com sa asi zhodneme. Neviem preco som teda na to reagoval, kedze to vobec neznamena, ze by si VV60LF v Bratislave zapriahol za novostavbu T3 v klasickom dizajne...

Ak sa nemylim, prave taku supravu, zlozenu tusim z T3R.EV s klasickym Kardausovym dizajnom a VV60LF, maju v Brne, a vyzera to, aspon na fotkach, fakt otrasne. Na tej ostravskej suprave T3R.EV Bulwa + VV60LF -- je aspon dizajn ciel jednotny...
Reply on: galiyosha #29770:
Iste, čo sedí do kapacity, do rozchodu sa už zmestiť nemusí... Inak VV60LF nemôžeš dať za bežnú T3, musí to mať zosilnený rám a väčší výkon, čo novostavba T3 s napr. Bulwou spĺňa. To isté by bolo aj po stránke dizajnu. Ale na metrový rozchod by asi bolo lepšie uvažovať len o článkových vozidlách.
Reply on: Sarko #29767:
Niekto sa niekde pytal na VV60LF na 1000 mm podvozok a bolo mu povedane, ze by to bol celkom paskvil. A aj keby nebol, VV60LF mi nie je prave po chuti... Okrem toho, kombinacia VV60LF s T3 klasickeho dizajnu je skutocne uchvatna. 🙂 (Mne sa vsak ani bulwa nepaci.)
Reply on: Emo #29766:
Prepac, neprecital som si uplne poriadne tvoju otazku, ked si sa ma pytal na spojenie Petrzalka - Dubravka, a ja som ti odpovedal spojenim Dubravka - Petrzalka.
Reply on: tr3mp #29757:
Mudro vravis, ja som sa len trochu zle vyjadril. 🙂 Busy samozrejme uplne rusit nechcem. Doplnkova doprava cez Novy most, Pristavny most a Most Kosicka snad ostane nadalej. (Aj ked sa bojim, ako (ne)bude Novy most zvladat cast zataze, co sa nan presunie po zatvoreni Stareho mostu pre IGK.)

Ide mi len o to, ze sucasne navrhovana jedina elektrickova trat len ciastocne riesi obsluhu zapadnych stran blokov Luky I az V, Dvory I, III a IV a prakticky vobec neriesi obsluhu Dvorov V, VI, Kopcian a oblasti Matadoru. Cast z tychto ludi bude nutena pouzit napajacie autobusy, a tak im pribudne prestup naviac, cize kvalita dopravy sa pre nich paradoxne zhorsi. A ti ostatni budu na autobusy odkazani nadalej. Ide mi len o to, ze namiesto dozivotneho vozenia autobusmi (alebo v lepsom pripade trolejbusmi) by bolo vhodnejsie postavit druhu trat asi v trasovani tej zapadnej vetvy fobustovho navrhu dakde v schemach (tj na Petrzalskej strane asi trasa 90 len s tym, ze by nesla okolo Matadoru, ale cez Panonsku; podobne chodila 43 ked este nebol nadjazd z Noveho mostu na terajsiu Panonsku). Ja viem, uz len peniaze aby boli...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement