No ja som za mojich ZŠ-časov bol párkrát na dopravnom ihrisku, dnes už na tom mieste stojí obytný dom, takže tak. ?
Možno majú niečo prváčikovia v čítanke, ale pokiaľ viem tak nejaká koncepčná dopravná výchova sa už u nás nerobí. Keď tak, tak nejaké ojedinelé výkriky do tmy na základe dobrovoľnosti individuálne na niektorých školách.
Len či vôbec za to SPP platí, že či to nie je tak že - my vybudujeme plničky CNG a vy budete mať 300 autobusov oblepených našou hnusnou reklamou.
A potom by bolo jedno, že či má SPP monopol abo nie, či je akcionárom štát alebo Jožo z Horného Výplachu. Zmluva je zmluva. Ja neviem len si myslím, že to tak môže byť. ? ?
Na to bolo kedysi také že dopravná výchova na ZŠ, čo už teraz nie je. ?
___________________________
Re #60210 S499.1023: "Bavenie sa počas jazdy a počúvanie rádia v nevysokej hlasitosti má preukázateľne pozitívny vplyv..."
- no to je možné ale že vraj aj typ hudby zásadne ovplyvňuje spôsob jazdy. ?
akoze? ved SPP este stale patri nejakym podielom štatu takze to platim aj my..a myslim ze SPP ma urcite nejaku zľavu nakolko ma reklamu na velkom mnozstve vozidiel a myslim ze su v tom este nejake dalsie veci..no reklamy monopolnych subjektov povazujem za uplne zbytocne..obzvlast ked su stale (ciastocne) v rukach statu..a este k tomu tie SPP reklamy su tak zle a skarede!
mali by aj chodci/cestujuci poznat vyhlasky tykajuce sa premavky. napr. vo svajcu ludia vedia, ze elektricka ma (takmer) vzdy prednost a podla toho sa spravaju. ale pamatam si ako mi kolega hovoril, ze im to tam hovorili uz na zakladnej skole. a dokonca som to cital na nejakej zastavke. ale nepamatam presne, nechcem moc kecat, kedze to bolo uz dost par rokov `tamu nazad`. myslim, ze aj u nas na ZS sa ucia deti zakladnym pravidlam cestnej premavky. netusim, ci sa tam spomina `absolutna prednost elektrickam`, ale mozno by nebolo od veci sem tam na nejaku zastavku, do nejakeho vozidla nalepit nejake male upozornenie. ludia by si casom zapamatali. aj ked je iste naivne mysliet si, ze kazdy bude potom pozorny a dodzriavat predpisy (pre chodcov).
btw, vie sa uz, ako dopaldo to dievca s chrbticou? snad to nebolo nic vazne.
a viem, ze sa to tu uz spominalo, ale nebolo to rozhodnutie o vypovedi vodica nejak skoro? pride mi to nefer...ak aj bol na vine, take `rychle` rozhodnutie je to demotivujuce pre ostatnych vodicov DPB. ci sa mylim?
inak toto je zaujimave... ze ked si sofer kohokolvek, mas (mal by si mat) nastudovanu vyhlasku, samozrejme ze nie zakony a cisla k nim, ale strucne vediet pravidla...
a chodci, ktori su de facto tiez ucastnikmi premavky, nemusia mat nastudovane nic.. staci im vediet ze na cervenu treba stat a na zelenu ist... podla mna by aku taku vyhlasku mali poznat aj chodci...
Len tak k tej velkonocnej vyluke . Niekto chce dostat asi po vajickach. Vlkä nechame peso na prestup od vozovne na Vinohrady. ? . To uz sa vecer tych par spojov nemoze potiahnut po ZST Vinohrady a otacat busi na Bielom krizi na prejazde?
Ta nehoda opat ukazala, ze elektricka ma celkom ine jasne vlastnosti ako bus. Dufam, ze si to uvedomia tí, co naprojektovali tolko prechodov pre chodcov, na ktorych musi davat prednost.
viem ze to bolo 2.11.2005, lebo som si niesol domov pohar zo stuzkovej. Som akurat jemne fixoval tasku na zemi, aby sa pohar nerozbil... akurat som sa isiel chytit... potom som videl ako letim spolu s polkou autobusu k soferovim dveram a potom som videl ako mi chlap vedla pristava kolenom na taske kde som mal pohar ale prezil...
teraz sa mi to sice hovori s humorom, ale hovorim, ze v tej rychlosti narazit hlavou o tyc, alebo o roh sedadla (dreveny bambus), tak mas na 100% rozbotu hlavu... a vklude mozes stratit vedomie... a potom uz naozaj nie je cas behat s kamerou a s fotacikom okolo... ono to neni jak v aute, kde sedis priputany v sedadle... tu sa drzis lezerne rukou madla a ked pride k narazu tak odstrediva sila ta v klude moze hodit aj na druhu stranu vozu - spolu s cestujucimi (aj tymi objemnejsimi)
naraz, rachot, rozbite sklo, krv... to vsetko ti moze sposobit stav, ktoremu sa hovori ŠOK. v soku si ovela viac nachylny na odpadnutie, alebo zastavu srdca... ak by nastalo nieco take, musela by velmi rychlo prijst sanitka a pacienta dat do poriadku... neviem aka silna bola nehoda, ale raz som zazil na linke 21, ktora stala na patronke ako druha: rozbehla sa a pod kolesa spadla opita zena... sofer dupol na brzdu (nastastie ubrzdil), a to nebolo ako ked ides v aute, skoci cervena a zaflekujes... Ti ludia naozaj lietali, same stonanie, rachot... mne srdce bilo ako o zivot... a to neslo o ziadnu ND ale silnejsie zastavenie... takze to ze na obrazku to vyzera ako obycajny tuk nic neznamena... zachranari museli makat... preto tam moderatorka "zavadzala"
Pocuvanie radia ma pozitivny vplyv na pozornost iba mimo mesta. V meste to ma zial negativny vplyv, lebo odvadza pozornost. Je to samozrejme sposobene tym, ze charakter jazdenia v meste a mimo neho je uplne iny. Raz som niekde cital o vyskume na tuto temu.
Co sa telefonovania tyka, najviac nehod vznika nie pocas telefonovania, ale po ukonceni hovoru, lebo clovek na chvilku "vypne". Takze hands-free sada tomu velmi nepomoze...
Pitcho: Vies, sranda to nie je uz len preto, lebo ak vodicovi preukazu vinu a policia to kvalifikuje ako trestny cin vseobecneho ohrozenia, tak si moze posediet v chladku 4 roky. A taktiez zranenie chrbtice velmi na srandu nie je. BTW, precitaj si mail.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.