Nuž, milý Sommelier, obdivuhodne som si dal námahu prečítať celých ostatných šesť strán príspevkov. Pekne sa mi rozhýbala nervová sústava, niekde som sa rozčúlil, inde zase zasmial.
Nič v zlom, ale skutočne mi to celé pripadá ako celkom vytrhnuté z reality.
1.
Bol si aspoň urobiť experiment a postaviť sa s ceruzkou a zošitom k výjazdu z ASMN v špičkovej hodine za účelom počítania autobusov a ich obsadenosti? Dokážeš si vôbec predstaviť, koľko tých ľudí tie autobusy za hranice mesta popoludní odvážajú a ráno zase privážajú?
V čase najväčšieho náporu dnes L201+202+208 z cintorína Ružinov odchádzajú do centra 27x (!) za hodinu (max. špičková hodina 7.00-8.00 h). Čo nechápeš, že keď tých vidiečanov vysadíš ešte pred Gagarinkou, že tie trolejbusy skrátka nepoberú? Alebo aký si tam predstavuješ interval? 90 sekúnd?
2.
Uvažoval si s nákladmi na vybudovanie nových prestupných terminálov? Uvažoval si s tým, že na každom z nich budeš potrebovať kompletné technické vybavenie ako sú čerpacie stanice, opravárenské priestory atď.? Alebo to budú len jednoduché nástupištia?
Dnes som mal možnosť pracovného rozhovoru s pracovníkmi prímestskej dopravy v Ostrave. Zaujali ma napríklad opisy ako prímestský autobus vzorne vyhodí substrát na okraji mesta, kde ho donúti presadnúť na tramvaj a potom často NAPRÁZDNO ide cez mesto do centra na autobusovú stanicu natankovať, na pravidelnú technickú prehliadku, na poruchu alebo odovzdať denný záznam...
Uvažoval si čo s ASMN, keď tam ostane len diaľková doprava? Zbúrať? Prebudovať? Redukovať?
3.
Kde si zobral tie prepočty? To mi ozaj pripomína systém "nie nie, zmrzlinu si dnes odpustím, radšej si kúpim motorku...". To si myslíš, že tou najväčšou finančnou čiernou dierou sú práve autobusy SAD jazdiace po území mesta? Ak by sa čiste teoreticky tie dotácie odňali SAD-kám a priklepli DPB (čo sa isto nestane), čo sa tým dosiahne? Že namiesto jedného autobusu SAD pôjde autobus alebo trolejbus DPB. Na električku či metro rýchlo zabudni. Vidiečania by z toho nemali nič a Blaváci tak isto.
A už vôbec nechápem, prečo si sa zrazu oprel do SAD-iek, ako keby tie boli príčinou celkového úpadku MHD v Bratislave, ako keby tie zadržiavali všetko bohatstvo sveta, z ktorého DPB nechú dať.
Nič v zlom, ale skutočne mi to celé pripadá ako celkom vytrhnuté z reality.
1.
Bol si aspoň urobiť experiment a postaviť sa s ceruzkou a zošitom k výjazdu z ASMN v špičkovej hodine za účelom počítania autobusov a ich obsadenosti? Dokážeš si vôbec predstaviť, koľko tých ľudí tie autobusy za hranice mesta popoludní odvážajú a ráno zase privážajú?
V čase najväčšieho náporu dnes L201+202+208 z cintorína Ružinov odchádzajú do centra 27x (!) za hodinu (max. špičková hodina 7.00-8.00 h). Čo nechápeš, že keď tých vidiečanov vysadíš ešte pred Gagarinkou, že tie trolejbusy skrátka nepoberú? Alebo aký si tam predstavuješ interval? 90 sekúnd?
2.
Uvažoval si s nákladmi na vybudovanie nových prestupných terminálov? Uvažoval si s tým, že na každom z nich budeš potrebovať kompletné technické vybavenie ako sú čerpacie stanice, opravárenské priestory atď.? Alebo to budú len jednoduché nástupištia?
Dnes som mal možnosť pracovného rozhovoru s pracovníkmi prímestskej dopravy v Ostrave. Zaujali ma napríklad opisy ako prímestský autobus vzorne vyhodí substrát na okraji mesta, kde ho donúti presadnúť na tramvaj a potom často NAPRÁZDNO ide cez mesto do centra na autobusovú stanicu natankovať, na pravidelnú technickú prehliadku, na poruchu alebo odovzdať denný záznam...
Uvažoval si čo s ASMN, keď tam ostane len diaľková doprava? Zbúrať? Prebudovať? Redukovať?
3.
Kde si zobral tie prepočty? To mi ozaj pripomína systém "nie nie, zmrzlinu si dnes odpustím, radšej si kúpim motorku...". To si myslíš, že tou najväčšou finančnou čiernou dierou sú práve autobusy SAD jazdiace po území mesta? Ak by sa čiste teoreticky tie dotácie odňali SAD-kám a priklepli DPB (čo sa isto nestane), čo sa tým dosiahne? Že namiesto jedného autobusu SAD pôjde autobus alebo trolejbus DPB. Na električku či metro rýchlo zabudni. Vidiečania by z toho nemali nič a Blaváci tak isto.
A už vôbec nechápem, prečo si sa zrazu oprel do SAD-iek, ako keby tie boli príčinou celkového úpadku MHD v Bratislave, ako keby tie zadržiavali všetko bohatstvo sveta, z ktorého DPB nechú dať.