Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: KLF #71023:
kupovat trolina by som uz nepovazoval za najstastnejsie riesenie.

skor malo mesto urobit vacsi tender na raz. tato nekoncepcnost mi vrcholne vadi. a zbytocne predrazuje udrzbu.

neviem, ci sa este tak skoro dozijeme zasadnej obnovy vozoveho parku ako po meciarovej miliarde ...

aj ked je to ozaj neuveritelne, ale najviac pomohol bratislavskej MHD prave meciar 🙂
Reakcia na: Ámos #71022:
k revizorom len tolko, nahodit ich na flexi time, jemne znizit plat, zvysit pokuty a dat 20-30% z pokuty proviziu revizorovy. by ste videli ako by sa isli odzabijat 🙂
Reakcia na: Ámos #71022:
6 kusov 25Tr uz kupili, cize este 6 kupia. OK. A ako vies, ze potom sa nerozhodnu kupit Trolina ?
Reakcia na: SDX #71013:
co to kecas, vies aky je odhad o tom kolko ciernych pasazierov denne v MHD je a kolko vyberu na pokutach rocne? Si skus preratat cisla. Odhad je cca 30.000 ciernych pasazierov denne.
A nebudu sa kupovat trollina. DPB ma uzatvorenu ramcovu zmluvu so Skodou elektrik na dodavku 12 ks 25Tr.

Re #71015 Mike: Ja by som to radsej videl na Nivy. Ono uz z viacerych stran som pocul navrhy ci nespokojnost s tym, ze neexistuje priame spojenie po nabrezi. (aj ked nie som zastanca odvasdial vsade) Ale ked si zoberes, ze spojenie Karlovka - Zochova existuje elektrickami, ale spojenie Karlovka - Dostojevskeho nie a clovek musi prestupit na L70, tak by bolo podla mna logicke predlzit L133 po ASMN dokonca ju spojit s 202, ak by potrebna uprava v intervale nebola moc velka.
L70 by som skratil po ASMN resp. by som ju spojil s 88 s nasadenim 15m vozov a intervalom ako ma dnes 88-cka.

Re #71017 SDX: Cize podla tvojej logiky by sa mali kupit nejake solo trolfle na 205 alebo 207 alebo klbove busy pre druhu kolonu, lebo DD aj petrzka ma nove vozy a treba teraz inde v meste nove vozy, nie?

Re #70998 Ike:
1) Co by si tym dosiahol? Mozno by si vyhodil aj schopnych ludi. Co takto nove vybreove konanie na kazdu poziciu. Nemiesaj kulturne rozdiely s japonskym manazmentom. Skor by stacilo keby bol ten vrcholovy manazment v kontakte s praxou a malo relevantnu spatnu vazbu...

2) Zvysol val by si platy revizorom? Vies ake maju tie platy ked ich chces zvysovat.. Co ked maju 40.000, co ked 80.000. Ako chces zvysovat platy ked nemas analyzu o ich vyske. Vies ze prilis vysoky plat demotivuje? "Nebudem robit ved mne tych 50.000 bohate staci..." Co takto hodnotit od vykonu. Za kazdu pokutu dostanes tolko a tolko a cim viac ich donesies tym viac z pokuty dostanes...
Revizorov treba riesit prijatim dalsich a nie zvysovani miezd. Mas pocit ze 25 ich na BA staci? Ja by som od DPB ocakaval takych cca 70... Nelubi sa mi spolocnost, ktora ked nema prachy zdvihne ceny, no nerobi nic s neplaticmi... V podstate okrada svojich podstivych a vernych zakaznikov...

3) Predstavujes si to ako hurvinek valku. Z listkov nikdy nezarobis na podstatny pocet novych vozidiel. Na jednu elektricku za 80mil. musis predat 4.444.444 18 korunovych listkov... Bez poriadnych kapitalovych dotacii sa nikam nepohnes

4) Mas pocit ze vodici neprebiehaju skoleniami... A to ze kedysi ked bolo raritov ze vodic na teba pockal ked si dobiehal a dnes je raritov ked nepocka sa proste stalo len tak? To ze na vypravnach (min na jednej) visi vyzva aby vodici cakali na ludi je len tak?

5) schranky paci/nepaci. A kam by si ju umiestnil na vypravne alebo na olejkarsku? Myslis ze niekto by doma napisal list a isiel ho niekam cez pol mesta doniest. Co takto v dnesnom svete elektronickej komunikacie zriadit poriadny jasny e-mail - staznosti@dpb.sk (a nie ze je milion mailovych adries a ty polhodinu hladas kam svoju staznost poslat a potom ti este veduci prevadzky vypi*uje ze preco to posielas riaditelovi divizie a nie hned jemu aj ked jeho mail. adresa nikde nie je) a moznost poslat staznost aj sms-kou na tel. cislo a nie vyvolavat niekam na dispecink.

6) chcelo by to kompletnu reformu - ano tu sa da suhlasit. Co je zle zmenit, co funguje ponechat...
Reakcia na: Nal Sehel #71005:
Skutocne mas pocit ze je ekonomicke vyradovat osem rocne autobusy? To ze sa nenahdradzuju Ik280 a K732 je jedna vec, ale ziadat neopravovat Ik435... Sorry ale tak bohati nie sme...
uz som aj v 6231 videl novu mapku trolejbusov 🙂
Reakcia na: Ike #70998:
teraz boli voľby, kde si bol??? Mal si kandidovať... ? ? ?

Re #71011 Mike: o tej mlynskej ani nehovor, ak nechceš aby ma teraz v noci kleplo... ?
Reakcia na: SDX #71017:
no dobre ale tie autobusy z petrzalky vacsinou jazdia do centra a pre turistov mame mat stale len stare autobusy vsak tu uz ked nie je dost dlhych autobusov chodia kratke a na 5 zastavke sa don uz nikto nezmesti
oprava #71016 SDX: do petrzalky jazdi vacsina Urbin, teraz je cas na ine casti mesta... vies Bratislava nepozostava len z Petrzky...
Reakcia na: Palo1987 #71014:
Vies uvedom si ze Petrzka ma (aj ked stare) klbove vozidla... dlhe diely ich sice maju tiez ale nedostatok.. do petrzalky jazdi vacsina Urbin, teraz je cast na ine casti mesta... vies Bratislava nepozostava len z Petrzky...
Reakcia na: ivanbuto #71010:
sám si počul, koľko bude trvať konanie o odkúpení pozemkov, niekde bude musieť ísť o vyvlastnenie pozemkov, iba pod stĺpmi ktoré budú niesť trolejové obratisko pri Riviére. Stále sú však reálne úvahy o predĺžení trolejov po Botanickej a nábreží a uvažuje sa podľa odborných štúdií, či je lepšie napojiť to cez Staromestskú na Hodžovo, alebo cez Dostoják na Nivy. Aj keď to sa dá spochybniť ako zbytočné dupľovanie električky trolejbusmi na dosť dlhom úseku ?

Odhliadnuc od toho, že 25Tr nie je ani zďaleka normálny duobus, že pomocný agregát je stavaný iba na núdzové použitie, pokiaľ možno nie s ľuďmi (DP má testy čo sa robili 3 dni na L88 - po celý deň - podľa nich je to O .K.), odhliadnuc od toho všetkého, keď už nebudú žiadne šóry v Ml. doline tá prevádzka na ten agregát na L32 sa bude dať prežiť si myslím. Nakreslí sa tam chronometráž o 5 minút dlhšia; striešky na vedení na zast. Pri S. Mlyne a SAV, alebo Sokolská už dávno mali byť, to je neschopnosť jedného rezortu DP.
Reakcia na: SDX #71013:
ty by si nakupil nove trolejbusi pre dlhace., za tie peniaze by sa mohol kupit dvojnasobok klbovych autobusov pre petrzalku kde jazdia tie stare ikarusy
Reakcia na: Ike #70998:
Problem je ze DPB ciernych pasazierov potrebuje, bez pokut by bol financne strateny...

Re #71000 richardhudec: no, uz mame 6.12. takze myslim ze je to v poho, aj ked asi by sa skor hodili Vesele Vianoce..

Re #71005 Nal Sehel: Co mas proti 435-kam? Podla mna su po Solarisoch to naj co tu jazdi.. aj ked ja osobne radsej chodim s B741...

Re #71010 ivanbuto: zrusit 133 by bola kolosalna debilina.. prave naopak, treba ju zaviest obojsmerne a aj v popoludnajsej spicke.. skus sa tym previest a skus sa ludi opytat ako by sa im pacilo keby ju zrusili.. ja osobne by som privital keby sa buduci rok nakupilo 6 Trollin 18 s pomocnym diesel-agregatom a 6 Trollin 15 (napr. na linku 204, kde chodia natrieskane 14Tr by to bol idealny stroj) + rekonstrukcie..
Reakcia na: ivanbuto #71010:
bratranec hovoril ze s tymi duobusmi vymislali pred par rokmi aj v nemecku ale ze maju strasne kratku zivotnost tak presli na bezne trolejbusi
Reakcia na: ivanbuto #71010:

"Každopádne dúfam, že nás čaká aký-taký rozvoj plnohodnotnej trolejbusovej dopravy, nie duobusových liniek." To dúfam aj ja. Aj keď súčasný námestník pre dopravu končí, uvidíme čo povie nový.

"Na Dlhých Dieloch pri zrušení 133 a zriadení preferovaného pruhu tých súčasných 6 ks. na linke 33 určite postačí."
Áno, keby sa mala robiť IBA linka 33 Kuklovská - Molecova s buspruhom, tam tých 6 vozov bohate stačí - šak konieckoncov to bol variant pre 6 vozov - iba L33.
Ale jednak sú to sľuby MČ a Primátora, že bude aj 133 a tiež je to predsalen, nech je akýkoľvek, krok smerom k motivovaniu ľudí, aby používali viac MHD, keď už z tých DD majú priamy spoj pod N. Most. Je to zlepšenie pre ľudí - budú vnímať MHD viac pozitívne.
L32: ja som počul že na dráty v Ml. Doline treba zabudnúť, súčasné vedenie nadjazdu z Ml. Doliny do tunela Shitiny, či skôr podjazdu v smere z Patrónky na Botanickú vraj trolejové vedenie neumožňuje. Iba ak by sa veľmi frézovala vozovka ? A ani nemám INFO, že by mestno s tým plánovalo niečo robiť, a naopak, mám INFO, že keby náhodou horzilo vybudovanie toho t-bus vedenia, je pripravných plno aktivistov (ochranári? zelení? niečo na ten štýl), ktorí z trucu, že v Mlynskej Doline neboli vybudované dostatočné hlukové bariéry, aké oni žiadali, budú bolkovať akékoľvek ďalšie aktivity v tejto lokalite. Minmálne teda že by to žiadali posudzovať o vplyvoch na ŽP, čo môže trvať viemekoľko...
Reakcia na: Mike #70992:
Veď napíš, koho sú to nápady. 😉 Teda ja si myslím, že by sa to patrilo, keď sa publikuje nejaký takýto dlhší článok, nech sa napíše autor, inak sa potom zbytočne vedú dohady.

Stále nechápem, prečo by sa malo kupovať ďalších 6ks. 25 Tr. Už sa tu hovorilo o zatrolejovaní Mlynskej Doliny. Dovtedy linka 32 cez ňu chodí na motor, a pokiaľ viem, tak tento pomocný motor jednoznačne nie je určený na takéto pravidelné jazdy. Nehovorilo sa aj o tom, že je to zbytočne drahé, takto po 6 ks. kupovať?

Na Dlhých Dieloch pri zrušení 133 a zriadení preferovaného pruhu tých súčasných 6 ks. na linke 33 určite postačí.

Každopádne dúfam, že nás čaká aký-taký rozvoj plnohodnotnej trolejbusovej dopravy, nie duobusových liniek.
Reakcia na: Nal Sehel #71005:

1. Myslím tým, že to sú posledné dodané kĺbové autobusy do BA. A minimálne tá séria .18F (z 1998) vyzerá celkom dobre.
2. A chvalabohu aj preto, že dnes je akútny nedostatok kĺbakov do výpravy a nemôžeme si dovoliť vyradiť žiaden ďalší kĺbový bus; aj keď bude treba vyradiť predsalen IK 280 z Petržalky a to ešte len bude kultúra cestovania...
Reakcia na: Nal Sehel #71007:
No jasne a este keby jazdili naplno cez tie diery v cestach a hrbolce by si kupili chranice ktore by sa predavali v automatoch na zastavkach za kilo
Reakcia na: Palo1987 #71006:
Ježinku veď to sa dá ľahko vyriešiť príplatkom za adrenalín a turisti sa len pohrnú. Poprípade by sam tam mohla po eline prebehnú Bátorička a chechtáky nebudeme mať kde skladovať. Treba to robiť tak 4 - 5 rokov a potom bude lux metro. ?
Reakcia na: Nal Sehel #71005:
No ano ale ked turista nastupi do stareho ikarusu a bude sa modlit aby dosiel kam potrebuje tak si asi rozmysli kam pojde nabuduce

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.