Apropo je jasné, že aj Karosa B732 + 741 nikdy nespĺňali EU normy - čo myslíš prečo ich bývala ČSSR na západ nemohla predať, keď si odmyslím, že to bolo s ohľadom na bus s komunistického štátu ?????
Môj zlatý krásny - keď sa vyrábali Ik435 +Karosa B732 a 741, zrejme si pozabudol, že sme nielen neboli v EU ale sú to pozostatky predpisov bývalej ČSSR a tie predpisy preto mali toľko výnimiek. Samozrejme ak urobíš GO mal by bus spĺňať predpis jeho prvotnej výroby. Ja len chcem podotknúť, že GO Ik435
sú zbytočné vynaložené prostriedky, už len s toho dôvodu, že tento bus je nevyhovujúci pre MHD trebárs len pre svoj vysoký podvozok a stoho vyplývajúceho nastupovania, čo by Ti potvrdili predovšetkým starší občania. To, že sa GO robí v Maďarsku ešte neznamená, že to musíme zákonite robiť aj na Slovensku - nepotvrdzuje to dobré strategické rozhodnutie. S ohľadom na prácu vodiča by som GO Ik435 úplne odmietol - čo myslíš koľkokrát musí vodič počas služby preradiť rýchlosť. Ja si to obdobie jazdenia na Ikarusoch, keď som ešte jazdil pamätám a môžem Ti prisahať, že veru ma často po službe ľavá noha bolela, preto jednoducho do MHD len a len AUTOMATIKA. Preto si aj myslím že GO+CNG krátkych Karos s mechanickou prevodovkou je krok späť,
a v dnešnej hustote dopravy vodičovi strpčuje prácu. Ako si sám tvrdil bol si vodičom tiež, tak zrejme vieš o čom tu píšem.
Skor ci neskor zaplatia. Ako tot chlapik co nezaplatil zopar pokut a teraz mu exekucne strhavaju z platu 43.000
Nad zivnostnikmi som tiez uvazoval, len jeden hacik to ma. Odbory DPB... Pochybujem, ze by nieco take dovolili.
Ten kto chce zaplatit namieste, zaplati aj cez zlozenku. Alebo by mohol namieste cez terminal kartou rovno na ucet DPB o com by dostal doklad. Revizor by vsak do ruk od cestujuceho prachy nedostal. Bali by sa potom brat uplatky - ved keby ich niekto videl na zastavke ako beru bankovky - znamena to jedine...
a si sa úplne zbláznil. ?
Skúsil si po niekom niekedy súdnou cestou vymôcť 3 500,- Sk ? Nie. pretože to by si nedával. ?
Revízor by mohol byť kľudne živnostník (ideál) na začiatok by sa mohlo jednať o outsourcing DP, prípadne osobnú kontrolu vodičom (nastupovanie prednými dverami,...) na vybraných linkách.
Distribúcia prostriedkov z Eurofondov je nastavená nesprávne a nelogicky.
HDP na obyvateľa nikdy nemôže byť objektívnym ukazovateľom alebo podkladom pre realizovanie určitých foriem spoločnej finančnej pôžičky, tobôž nie v doprave.
Svoju daňovú decenralizáciu si nechaj na neskôr. Ono je to všetko v poriadku (priaznivý predpoklad pre Slovensko – máme (ešte) dostatok vody) pokiaľ hovoríš o vzdialenejšej budúcnosti. Ale prosím Ťa nespájaj ju s Eurofondami.
Inak v poho, len nemôžeš očakávať, že sa to spraví tak rýchlo. A dúfam, že to s tým, že by bolo lepšie keby to platil štát si nemyslel vážne.
Add Eurofondy a Bratislava. Eurofondy su spravne a logicky nastavene tak, ze region, ktory prevysuje svojim HDP na obyvatela priemer EU, co Bratislava prevysuje nemoze cerpat fondy urcene napriklad na vyrovnavanie rozdielov medzi regionmi, ved to je logicke a dokonca spravne. Bratislava by predsa ziadne eurofondy nepotrebovala, keby sme tu mali DANOVU DECENTRALIZACIU, a s to system eurofondov aj predpoklada... ze ked je region, kde sa vytvori HDP o vyske >100% priemeru EU, tak sa tu z toho objemu penazi aj zaplatia dane, a prislusna samosprave teda ma dostatok penazi. Predstavte si, ze napriklad dan z prijmu fyzickych osob, ktora v sucasnosti ide takmer cela do prijmu obci, by ostavala v mieste pobytu fyzickej osoby (obcana, teda trvaly pobyt), alebo nebodaj v mieste vykonu zamestnania (teda este aj vsetci prichadzajuci, co je este logickejsie, dan sa ma platit na mieste prislusno, kde k tvorbe doslo - na mieste zamestnania). V tom pripade by sa Bratislava mohla na eurofondy pozerat ako na ubohu almuznu chudobnym regionom a nevedela by co s miliardami korun... Tak je system nastaveny, len bohuzial nasi trapni akoze-chceloby-reformatori typu Niznansky povedia v EU ze "mame fiskalnu decentralizaciu" a mame tu ten Niznanskeho totalny paskvil, nezmysel, kde dane su centralne prerozdelovane (ale s pokojnym xichtom to nazve decentralizacia) a dokonca aj osobitne doprava je vyriesena priam idealne - mesto ma DPB, VUC ma peniaze, ale plati len SAD a este sa tu pridava samozrejme ZSSK, ktora takisto vozi ludi z tych istych miest ako SAD, ale ZSSR plati priamo stat - vacsi bordel a nezmysel a neprehladnost a nespravodlivost sa ani neda urobit - to uz naozaj by bolo lepsie, keby vsetko riadil a platil stat centralne, ako ked to platia 3 urovne statnej spravy, kazda nieco ine a kazda z inych penazi...
ale to je chyba mesta. je jasne, ze potom v DPB nikdy nic normalne zbudovane nebude a budu pustat do eteru take hovadiny ako potreba duobusov za miliardu korun
co sa verejnej dopravy tyka, tak tam problem nevidim, resp preco by sa SADkam mali davat $$$ na rozvoj.
ohladne mestskej dopravy je to kusok o inom, ale tam zase zlyhava ZMOS a samozrejme aj BA radnica. proste oni sa o EU fondy vobec ale vobec nezaujimaju...
Ale veď ja som hádam nikdy netvrdil, že na radnici sú schopní ľudia ? . To by mi svedomie nedovolilo.
Ale vo vedení DP, okrem niektorých, ktorých by som vedel taxatívne vymenovať, to nie je zlé. Lenže keď Zacharov obľúbený argument je "Nesúhlasíš so mnou? Prepustím Ťa!", poprípade "Nepáči sa ti kšeft pre moju firmu? Prepustím ťa!", tak sa ťažko dá niečo urobiť.
Inak problém eurofondov nemá len BA ale celé SK - si prečítaj dennýá monitor tlače. Oni nebudú čerpať eutrofondy na verejnú dopravu, aby boli spravodliví! No fakt by som tomu Smiešnemu pri**bal!!!
No tak to hej, skoda ze Slovensko na tom nie je ekonomicky lepsie ale to sa asi nikdy nezmeni
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.