možno to urobia tak, že po odstránení koľají na úseku medzi predmestím a filiálkou, vykopú veľkú jamu a v tej jame postavia novú trať aj zastávku a potom tomu spravia betónový dekel a zasypú späť zeminu... ?
No prv som myslel, jej prevádzku v povrchovom variante ale to ste ma poučili,že je neperspektívne. Takže určite to treba prv upraviť, potom až prevádzkovať. No ale ten nápad, že keď by bol už úsek Predmestie - Filiálka hotový, tak by mohli už dočasne tam na Filálku premávať vlaky ako na hlavovú stanicu, kým by sa dokončil ten tunel,nie? ?
No ono si to zeleznice aj stavaju vo vlastnej rezii. A mysliz, ze je lebsie postavit ju vramci rozpracovaneho projektu, alebo ho zastavit a zacat robit odznovu samostane pre filialku a samostatne pre zvysok? Skor by mali stavebnu dokumentaciu robit tak aby sa dala filialka sprevadzkovat co najskor. Ak to samozrejme nebude len dvojkolajna zastavka, co by nemalo vyznam sprevadzkovat bez nasledneho tunelu. (Aj ked takto to dufam neplanuju.) A s tym Polusom s tebou suhlasim.
Re #77216 Ike: Nove mesto dufalo, ze sa tam zbavi zeleznic a samo rozhodne, co tam bude stat. Takto si o tom rozhoduju zeleznice, ktore sa uz dohodli s J&T a to tam bude stavat "nadstavbu".
Ale čo bráni tomu aby sa aspoň ten úsek Predmestie - Filiálka začal upravovať už teraz? Ten by sme mohli aj my vybudovať a potom len by sa pokračovalo keď dojdú financie z EÚ tunel spraviť.
Oni tam radšej nepostavia nič akoby tam mala byť funkčná stanica pre osobnú dopravu. A Filálka už mala byť dávno v prevádzke. Okrem toho chcem vidieť kedy začnú stavať tú vec. Určite predstavení mesta budú len o tom trepať držkami, rovnako ako predošlých 5 rokov o električke kde sa nepohlo nič, až na malé veci. Teraz sa bude 2roky vyberať projekt, ďaľšie dva sa budeme naň pozerať a potom sa ten piaty rok stratí. Asi tak to vidím. Filálku ak si nespravia Železnice úplne sami bez podpory mesta tak sú háji, mesto sa na to vykašle. Ak sa to vystavia, tak Ďurkovský and Co. sa tam prídu slávnostne odfotiť, zožnú všetkú slávu a finish, a to bude možno v roku 2020. Keď to ani dovtedy nebude, tak budeme donekonečna čítať v BA-novinách zoznamy komplikácii, a nedostatkov a dôvodov prečo to nešlo vystavať...
si uz naozaj nechapavy alebo ano???
1) Filialka stanica bude ale podzemna
2) v sucasnej podobe nema perspektivu ani buducnost
3) bolo by NEEFEKTIVNE (toto slovicko ti 3x podciarkujem) tam nieco zacat stavat, ked aj tak sa to bude burat...
4) ako tie pozemky vyuzije MC nechaj na nu... stanica bude pod zemou...
Novému mestu sa tam ráta len nákupný labyrint nejaký podobný Polusu alebo Auparku. Inak zaujímavé, že majú argument proti stanici ten, že majú tam stanicu na Tomášikovej ale argument toho rázu, že majú tam už jeden Polus nevytasia. No tá stanica by sa mohla vystavať už teraz ako súcasť toho projektu "tunel Filiálka - Petržka". Potom z financii EÚ by sa už vystaval ten samotný tunel + stanica (Nivy). Zas ak budeme čakať, že všetko nám zacvaká EÚ, tak sa môže stať, že nebudeme mať nič, keď uvidia, že na všetky money čakám od nich. Myslím, že aspoň tie úpravy od Predmestia po Šancovú by sme mali zmáknúť aj sami.
No vidíš, prepáč, tak toto som nedomyslel, 560 - Pantograf ? väčšinu z nich má Trnava a zvyšok Leopoldov. S nimi by to šlo. Ale zas výhybka tam neni, až pred Račou. Neviem no 560 by sa veľmi šikla na tú Filiálku keby bola zatrolejovaná ti poviem ? jednak by úplne v pohodke sa tam "otočila", bez nejakého prepriahania rušňa, kedže má dve stanoviská. Dik za upozornenie ? len škoda, že ich bude treba pomaly pre ich stav nahradiť, teda aspoň určite vieme všetcia, že tu nebudú večne a štandard dopravy treba tiež posunúť vyššie, čo s 560 nepôjde ale službu spravili. Osobáky idúce z Trenčína do BA majú tak koľko vozňov? Pokryla by to 560? ak 4 alebo 5 tak ešte to je pohoda. Ak viac, tak 560 nestačí ?
A opat sme pri mojej vcerajsej otazke: "Co sa ide vramci tejto stavby stavat?" Lebo boli plany, kde by bola aj vetva spajajuca Ba. Hl. St. priamo s Filialkou. Teda by mohlo koncit vsetko na Filialke, iba z priebeznych vlakov by sa prestupovalo napriklad na Predmesti.
A k tej elektrifikacii. Ta by mohla trvat za priaznivych podmienok rok. (Dokumentacia, EIA, stavebne povolenie, vystavba,.... Mozno aj dlhsie.) A potom by sa vyuzivala rok-dva, kym by sa nezacali prace na tuneli. Myslis ze by to boli vhodne vynalozene prostriedky? A myslis, ze by to Nove Mesto povolilo, ked bolo aj proti podzemnej stanici, lebo by z nej nemalo baksis?
To je pravda, ze tieto problemy tam byt mozu.. ale vlaky pri ktorych by to bolo mozne (napr. vlaky obsluhovane 560-kami) by som tam koncil a len nevyhnutne veci tahaj na Hlavnu stanicu... To vsak zavisi aj od toho nakolko bude z Predmestia zabezpecena doprava..
Lenže ten vlak by musel chodiť s rušnňami na obocho koncoch, lebo prepriahanie v stanici Vinohrady neni možné, nejbližšia výhybka je na hl.st alebo až pred Račou kúsok a navyše by ten vlak musel ísť až do Rače po opačnej koľaji. Teda podľa teba je lepšie nechať vlaky končiť na Vinohradoch než na Filiálke? Je to dosť komplikované čo si vymyslel, fakt a z hľadiska tej bezpečnosti na stanici vo Vinohradoch by to neprešlo. Okrem toho Vinohrady niesú stanica ale vlastne charakterom stavby koľajiska a pod. len zastávka, kde má vlak len zastaviť, umožniť cestujúcim nástup/výstup a pokračuje odtiaľ, nekončí tam!
Samozrejme ze by sa to vyuzivalo pre vlaky, ktore nie su depovane v BA. Napriklad osobak z Trnavy funguje tak ze pride, vystupia a nastupia ludia a ide naspat... a to by sa kludne dalo aj na Predmesti aj na Vinohradoch. Ostatne by chodili az po Hl.St.
Tak to by dopadlo. Keď má vlak končiť v nejakej stanici tak by mal mať aj nejakú manipulčnú koľaj pre odstavenie končiaceho vlaku. Okrem toho na Vinohradoch pochybujem, že by mohol končiť vlak, aj kvôli bezpečnosti prevádzky. To rovno tie všetky vlaky môžeme nechať chodiť na Hlavnú stanicu.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.