Co sa tyka eurofondov nie som si isty, ale asi vsetky zucastnene strany musia splnit max. 75% priemeru EU. Burgenland, ci horne rakusko je najchudobnejsou oblastou v Rakusku, to by mohlo ist, ale ci Rakusaci to chcu, to je otazne. Navyse niekto by sa tym musel zaoberat a vypracovat projekt, tak jednoduchsie je linku prevadzkovat z verejnych zdrojov (vid MHD do Wolfstahlu), a tvarit sa europsky....
Ako sme sa vcera dozvedeli, tak mesto by mohlo cerpat fondy aj na reko stareho mosta, kedze ide o sucast dopravneho koridoru, konkretne vodneho, a kedze most je stary a nesplna parametre pre riecnu dopravu unia by zrejme pomohla.ale toto mesto je asi tak bohate, ze to nepotrebuje.
a asi aj na rozsirovanie trolejbusovej dopravy by dostalo peniaze, resp. celkova na ekologizaciu MHD.
Tych 130 percent by som nevidel tak cierne. Ono sice BA ma 130 percent, ale tiez ma statne hranice. Ani z nejakych tych "cezhranicnych fondov" (neviem, jak sa spravne nazyvaju) by sa nedalo cerpat, aspon na zabezpecenie MHD smer Hainburg, Marchegg, Kittsee a Rajka? Alebo to len nikto nezistoval?
uplny suhlas!
Ja som iba nacrtol, ze treba niekde zacat, napr, od ludi vo veducich funkciach, lebo prave ti vytycuju ciele, a zabezpecuju ich naplnenie. Z pohladu magistratu treba planovat na viac nez 4 roky, atd. Ale predovstkym treba peniaze, alebo si najst nejake riesenie financovania. Vlada nic v tom smere nepodporuje, EU ano, ale nie v priapde BA (130% priemeru EU), obcania platit viac nechcu....
Mestske drahy (elektricky a trolejbusy) by sa stale mali ucit v ramci Cestnej dopravy. V tomto odbore bola subspecializacia Mestska hromadna doprava, mala by byt stale.
A nemaj strach, za tie roky sa toho ani veľa nezmenilo. Síce súčasný študenti rozoznajú trolejbus od električky, ale to je tak asi všetko. Ono, väčšina ľudí je tu buď preto, že skončili dopravnú priemyslovku a pokračujú na podobnom odbore, alebo preto, že sa zaujímajú o autá alebo motorky (asi očakávajú že sa tu budú na Ferári preháňať). ?
Podniku chyba jasna vizia a ciel, ktory chcu dosiahnut. Teda, ked to mozem tak povedat, chyba im vytycenie nejakeho "dokonaleho stavu MHD v Bratislave". Ak by takyto ciel vytyceny mali, mohli by sa drobnymi krocikmi poberat k jeho naplneniu, pricom rychlost blizenia sa k takemu cielu by zavisela od stavu financii.
V Bratislave sa sice vypracovalo mnoho projektov, akcnych planov a generelov rozvoja dopravy, ktore sa nejaky taky idealny stav snazili nacrtnut, ale dovolim si tvrdit, ze ak boli tieto plany vypracovane pred rokom 2000, su uz dnes absolutne nepouzitelne a mozu sa odovzdat k recyklacii do zbernych surovin. A to z dvoch dovodov:
1) vyskove budovy. V Bratislave rastu mrakodrapy ako huby po dazdi, pricom siet ciest a ulic sa nijako nezvacsuje. Je jasne, ze tam, kde vcera stacil autobus, dnes uz nepostaci ani elektricka. (Niezeby tu elektricku medzicasom niekto postavil.) Ak tento trend bude nezmenenym tempom pokracovat, uz vo velmi blizkej buducnosti bude potrebne postavit segregovanu rychlodrahu. (Cim netvrdim, ze to musi byt tazke metro, ale moze to byt napr. podzemna elektricka, vychadzajuca mimo centra na povrch.)
2) zahranicne predmestia Bratislavy. Ziadny plan rozvoja nepocital s uzemim mimo SR, ale prax ukazuje, ze prilahle obce v Madarsku a v Rakusku v najblizsej buducnosti vytvoria organicke predmestia Bratislavy, u ktorych bude ziaduce spojit ich s Bratislavou dostatocne kapacitnou dopravou. Trasovanie statnej hranice uz o dva mesiace nebude nikoho z pouzivatelov dopravy zaujimat!
Takze, zhrnute a podciarknute, DPB nema paru, CO by mal robit. Zatialco mesto zaziva prudky a dosial nikdy nevidany rozvoj do vysky i do sirky, MHD v meste stagnuje. Treba konecne jasne povedat, kam ma chodit elektricka, kam trolejbus, kam iba autobus, kam vlak, kam pripadna rychlodraha a definovat aj ich linky (odkial kam a v akom intervale ktora linka) po dobudovani celeho systemu. Treba dalej vyclenit dostatok prostriedkov (to je uloha magistratu) na vystavbu tychto novych vlakovych, rychlodraznych, elektrickovych a trolejbusovych trati a zabezpecit rozumny a realny nakup novych vozidiel v mnozstve C/X rocne, kde C=celkovy pocet potrebnych vozidiel danej trakcie a X je ich zivotnost v rokoch. Dalej je potrebne zabezpecit peniaze na mzdy vodicov v takej miere, aby vodici z MHD neutekali. A v neposlednom rade, ba naopak, tym by som zacal, je potrebne MAXIMALNE ULAHCIT a SPRIJEMNIT cestovanie MHD beznemu cestujucemu, ci uz dostupnostou cestovnych listkov na kazdej zastavke v kazdom case, spresnenim odchodov MHD (napr. bus-pruhy), skvalitnenim sedadiel (vyhadzat tvrde sedadla typu T3 a TAM BUS), nakupom vyhradne nizkopodlaznych vozidiel, zriadovanim Kasselskych obrubnikov, slusnostou a ustretovostou revizorov a podobne.
Bude to stat priserne prachy, ale holt, to mesto ich MUSI najst, inak mu MHD zostane len na vozenie ludi, co nesmu viest auto (sockizacia MHD). A je uz za 5 minut 12!
Situaciu nasho VS dobre poznam, ani som nemyslel, ze sa prihlasia do "vyberoveho konania" hned nejaky absolventi, do takych funkcii by mali ist ludia s praxou a nie nejaky skrachovali ekonomovia, ktory nerozumeju ani doprave ani ekonomie. Podobny problem s urovnou je na vacsine VS, bolo by treba zmenit cely system vyucby, ale to je do ineho diskusneho fora. ?
Dobrý deň, pomôže mi niekto, potrebujem súrne zistiť spojenie z Hlavnej stanice na Ilkovičovu ulicu, konkrétne sa potrebujem dostať na Fakultu elektrotechniky a informatiky. Našla som trolejbus č. 32, predpokladám že treba vystúpiť na zástavke Slávičie údolie. Dá sa aj inak? Ďakujem.
Nechcem ta sklamat, ale na prislusom odbore na Zilinskej univerzite nestuduju len ludia, ktori sa zaujimaju o dopravu. Naopak, dopravakov je tam vyrazna mensina. Ked som v rokoch 1997-99 stravil dva rocniky studiom odboru Prevadzka a ekonomika cestnej a mestskej dopravy (z ktoreho som odisiel z vlastnej vole pre velke znechutenie urovnou skoly i spoluziakov), zistil som, ze skoro vsetci ti, ktori sa tam hlasili a dostali, tuto skolu a tento odbor povazovali len za nahradne riesenie, keby sa nedostali na EU v Bratislave. Kedze sa na EU nedostali, isli do Ziliny. V prvom rocniku si dokonca polovica nasho kruzku plietla trolejbus a elektricku!!! Takze nejake velke iluzie o kvalite absolventov (cest vynimkam, niekolko takychto svetlych vynimiek aj tu na fore diskutuje) by som si nerobil.
Ta terminologia je trosku inak. Na Zilinskej univerzite je Fakulta prevadzky a ekonomiky dopravy a spojov, v ramci ktorej sa studovali odbory:
- prevadzka a ekonomika zeleznicnej dopravy (PEZD) - dnes Zeleznicna doprava
- prevadzka a ekonomika cestnej a mestskej dopravy (PECMD) - dnes Cestna doprava a samostatny odbor Dopravne inzinierstvo
- prevadzka a ekonomika leteckej dopravy (PELD) - dnes Letecka doprava a samostatny odbor Profesionalny pilot
- prevadzka a ekonomika vodnej dopravy (PEVD) - dnes Vodna doprava
- prevadzka a ekonomika spojov (PES) - dnes Postove technologie a inzinierstvo a Postove sluzby
Len tak mimochodom, byvaly premier Dzurinda je absolventom odboru PEZD na tejto fakulte. To mu vsak nebranilo nasadit do funkcie ministra dopravy nevzdelaneho Rusnaka - cukrara, vdaka ktoremu mame napr. take vysoke poplatky za zeleznicnu dopravnu cestu, ake mame.
Tak ono sa medzitým aj čo-to rušilo ale faktom je, že prakticky na celom svete vznikla základná železničná sieť do prvej svetovej vojny (excesy albánskeho typu úmyselne vynechávam).
Sorry, ale absolútny nesúhlas. Priniesol som tam tie noviny ja? Prečo by som ja mal upratovať za niekoho? Svoje noviny si z električky aj odnesiem (práve mi ležia na stole ? ).
Kazda reklama je platena. Vo vozidlach nevznikaju reklamne noviny len tak, niekto ich tam musel ulozit. A mohol to urobit iba vo vozovni, jedine zeby sofer pocas prestavky.... nejaky zarobok navyse ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.