Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: VLK #88804:
ten mikulas to studoval za minuleho rezimu, nie tohto...
Reakcia na: Papyr #88780:
otázkou je, ako istý mikuláš vyštudoval... ale to je mimo tejto misy...

na PEDASe ešte stále študujú aj dopraváci... ?
http://www.imhd.sk/transport/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=5143

a čo takto v BA zaviesť dopyt aj v busoch? aspoň v tých, ktoré na to už majú tlačidlá (napr. Solaris), veď zima sa blíži...
Reakcia na: kiko #88801:

obaja (teda presnejšie zástupcovia oboch ? ) sa budú chcieť nabaliť, takže vlastne chcú to isté ?
Reakcia na: Ámos #88800:
Projekt je dobry, ale som zvedavy co z toho sa uskutocni, na spolupracu treba dvoch, a treba aby obaja chceli to iste...
Reakcia na: kiko #88797:
ale ono to vyzera byt dobry projekt... len by mesto a zeleznice mali spolupracovat od zaciatku.
Reakcia na: Ámos #88793:
Áno, Dunajksý koridor je taktiež súčasťou zhýralej ten-tá-to päťročnice. ?
Reakcia na: Ámos #88796:
Inac som myslel, ze bude 1435 vsade, no este som sa neprezral cez ten material, ale budu sviatky... ?
Reakcia na: Ámos #88796:
Ked tam boli ludia s takymi vedomostami, tak neviem kto presadzuje TEN T, kto ma na tom zaujem, asi len SKANSKA, aby zlizol svoj podiel na razeni tunela, ostatne sa nejako vyvinie, pripadne zarastie travou a nikto to vidiet nebude.
Reakcia na: kiko #88795:
nie, akurat vsetci sa vyhybali konkretnym odpovediam na otazku, ako to bude vramci prepojenia petrzalskej trate s tunelom, ake vozidla tam budu a tak...
otazka ci nie je vyhadzovanie penazi stavat trat na rozchode 1000mm aby sme ju o 5 rokov prebudovali na 1435, nam bolo povedane spytajte sa magistratu.Z mag. tam bol akurat Fabor aj to sedel medzi obcanmi.
Bolo to take divne.
Ale 5. 7. a 11(12) novembra bude dalsie prerokovanie. To vcera bolo DUŠ a tieto budu vplyvy na zivotne prostredie.
Reakcia na: Ámos #88793:
Myslis verejne prerokvanie TEN T? bolo nieco zaujimave?
Reakcia na: Papyr #88792:
Co sa tyka eurofondov nie som si isty, ale asi vsetky zucastnene strany musia splnit max. 75% priemeru EU. Burgenland, ci horne rakusko je najchudobnejsou oblastou v Rakusku, to by mohlo ist, ale ci Rakusaci to chcu, to je otazne. Navyse niekto by sa tym musel zaoberat a vypracovat projekt, tak jednoduchsie je linku prevadzkovat z verejnych zdrojov (vid MHD do Wolfstahlu), a tvarit sa europsky....
Reakcia na: Papyr #88792:
Ako sme sa vcera dozvedeli, tak mesto by mohlo cerpat fondy aj na reko stareho mosta, kedze ide o sucast dopravneho koridoru, konkretne vodneho, a kedze most je stary a nesplna parametre pre riecnu dopravu unia by zrejme pomohla.ale toto mesto je asi tak bohate, ze to nepotrebuje.
a asi aj na rozsirovanie trolejbusovej dopravy by dostalo peniaze, resp. celkova na ekologizaciu MHD.
Reakcia na: kiko #88790:
Tych 130 percent by som nevidel tak cierne. Ono sice BA ma 130 percent, ale tiez ma statne hranice. Ani z nejakych tych "cezhranicnych fondov" (neviem, jak sa spravne nazyvaju) by sa nedalo cerpat, aspon na zabezpecenie MHD smer Hainburg, Marchegg, Kittsee a Rajka? Alebo to len nikto nezistoval?
Reakcia na: Valec #88789:
Nie je? Za "mojich cias" sa po tretom rocniku na PECMD vyberali rozne specializacie, a jednou z nich bola MHD.
Reakcia na: Papyr #88786:
uplny suhlas!
Ja som iba nacrtol, ze treba niekde zacat, napr, od ludi vo veducich funkciach, lebo prave ti vytycuju ciele, a zabezpecuju ich naplnenie. Z pohladu magistratu treba planovat na viac nez 4 roky, atd. Ale predovstkym treba peniaze, alebo si najst nejake riesenie financovania. Vlada nic v tom smere nepodporuje, EU ano, ale nie v priapde BA (130% priemeru EU), obcania platit viac nechcu....
Reakcia na: Papyr #88788:
O žiadnej takej subšpecialzácii neviem. Dokonca ani taký predmet neexistuje.
Reakcia na: kiko #88785:
Mestske drahy (elektricky a trolejbusy) by sa stale mali ucit v ramci Cestnej dopravy. V tomto odbore bola subspecializacia Mestska hromadna doprava, mala by byt stale.
Reakcia na: Papyr #88781:
A nemaj strach, za tie roky sa toho ani veľa nezmenilo. Síce súčasný študenti rozoznajú trolejbus od električky, ale to je tak asi všetko. Ono, väčšina ľudí je tu buď preto, že skončili dopravnú priemyslovku a pokračujú na podobnom odbore, alebo preto, že sa zaujímajú o autá alebo motorky (asi očakávajú že sa tu budú na Ferári preháňať). ?
Reakcia na: kiko #88739:
Podniku chyba jasna vizia a ciel, ktory chcu dosiahnut. Teda, ked to mozem tak povedat, chyba im vytycenie nejakeho "dokonaleho stavu MHD v Bratislave". Ak by takyto ciel vytyceny mali, mohli by sa drobnymi krocikmi poberat k jeho naplneniu, pricom rychlost blizenia sa k takemu cielu by zavisela od stavu financii.

V Bratislave sa sice vypracovalo mnoho projektov, akcnych planov a generelov rozvoja dopravy, ktore sa nejaky taky idealny stav snazili nacrtnut, ale dovolim si tvrdit, ze ak boli tieto plany vypracovane pred rokom 2000, su uz dnes absolutne nepouzitelne a mozu sa odovzdat k recyklacii do zbernych surovin. A to z dvoch dovodov:

1) vyskove budovy. V Bratislave rastu mrakodrapy ako huby po dazdi, pricom siet ciest a ulic sa nijako nezvacsuje. Je jasne, ze tam, kde vcera stacil autobus, dnes uz nepostaci ani elektricka. (Niezeby tu elektricku medzicasom niekto postavil.) Ak tento trend bude nezmenenym tempom pokracovat, uz vo velmi blizkej buducnosti bude potrebne postavit segregovanu rychlodrahu. (Cim netvrdim, ze to musi byt tazke metro, ale moze to byt napr. podzemna elektricka, vychadzajuca mimo centra na povrch.)

2) zahranicne predmestia Bratislavy. Ziadny plan rozvoja nepocital s uzemim mimo SR, ale prax ukazuje, ze prilahle obce v Madarsku a v Rakusku v najblizsej buducnosti vytvoria organicke predmestia Bratislavy, u ktorych bude ziaduce spojit ich s Bratislavou dostatocne kapacitnou dopravou. Trasovanie statnej hranice uz o dva mesiace nebude nikoho z pouzivatelov dopravy zaujimat!

Takze, zhrnute a podciarknute, DPB nema paru, CO by mal robit. Zatialco mesto zaziva prudky a dosial nikdy nevidany rozvoj do vysky i do sirky, MHD v meste stagnuje. Treba konecne jasne povedat, kam ma chodit elektricka, kam trolejbus, kam iba autobus, kam vlak, kam pripadna rychlodraha a definovat aj ich linky (odkial kam a v akom intervale ktora linka) po dobudovani celeho systemu. Treba dalej vyclenit dostatok prostriedkov (to je uloha magistratu) na vystavbu tychto novych vlakovych, rychlodraznych, elektrickovych a trolejbusovych trati a zabezpecit rozumny a realny nakup novych vozidiel v mnozstve C/X rocne, kde C=celkovy pocet potrebnych vozidiel danej trakcie a X je ich zivotnost v rokoch. Dalej je potrebne zabezpecit peniaze na mzdy vodicov v takej miere, aby vodici z MHD neutekali. A v neposlednom rade, ba naopak, tym by som zacal, je potrebne MAXIMALNE ULAHCIT a SPRIJEMNIT cestovanie MHD beznemu cestujucemu, ci uz dostupnostou cestovnych listkov na kazdej zastavke v kazdom case, spresnenim odchodov MHD (napr. bus-pruhy), skvalitnenim sedadiel (vyhadzat tvrde sedadla typu T3 a TAM BUS), nakupom vyhradne nizkopodlaznych vozidiel, zriadovanim Kasselskych obrubnikov, slusnostou a ustretovostou revizorov a podobne.

Bude to stat priserne prachy, ale holt, to mesto ich MUSI najst, inak mu MHD zostane len na vozenie ludi, co nesmu viest auto (sockizacia MHD). A je uz za 5 minut 12!

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.