Štúdia nestojí nič, keď ju tak veľkoryso navrhuje? ? je taký istý tĺk ako celý magistrát lebo tí tiež roky robia len plno štúdii a mestu je akurát tak z toho len hlbšie do vrecka. Okrem iného voľnejšie ulice tam kde treba by sa dalo získať zakázaním parkovania áut alebo vybudovať zábradlia, alebo iné prekážky pre autá aby napoli nezaberali chodník a napoli jazdný pruh. To je tiež problém a neni dakde ani treba rozširovať cestu o jeden pruh potom. ?
Povazujes ma za idota??? Ty si myslis ze hovorim o tych usekoch Sancovej kde je uz BUS pruh (ale mimochodom aj tak len v jednom smere), ja som dorazne specifikoval usek Trnavske myto - Racianske myto.
manazer je ten kto najde to riesenie, teda aspon tak chapu manazera vo svete (normalnom svete, teda mimo slovenska) ? ale "manazer" poddruh slovensky, to je niekto kto je na veducej pozicii a pride na to, ze musi niekomu prikazat aby nasiel riesenie, a potom situaciu vyriesil, ale ma mozno pravdu, tiez mam obcas taky pocit ☠ ☠ ☠
"Takze ja byt na magistrate, tak by som bol na veducej pozici a dal by som jasny prikaz: Najdite riesenie na preferenciu busov na tychto ulicach a vypracujte mi studiu." toto snad nemyslis vazne. prosim vypnite ho niekto, toto uz naozaj nemoze byt normalny clovek...
No čo sa týka tej kategorizácie, máš pravdu, železničné dráhy sa členia na celoštátne, regionálne, vlečky a je časť zákona o tebou spomínaných koridoroch. Len mi uniká to, že čo tým chceš povedať... . Že tunel musí byť do Janákovho dvora? (O tom pochybujem, že EÚ tak sama od seba rozhodla), alebo to, že tvoje ľahké vlaky budú čakať ešte aj na Zr BA - Filialka - Rajka? (to je pravda, to budú) Alebo mi chceš povedať, že EÚ si bude objednávať vlaky Janíkov Dvor - Filiálka z eurofondov?
Re #100174 ivanbuto: Presne tak. Ak napr. chcem ísť z domu na L 32 mám 3 možnosti:
a) krížom ako popisuješ (najrýchlejšie, proti predpisom),
b) 204 1 zastávku a prestup na 32 (obchádzka časová aj vzdialenostná),
c) pešo na Patrónku do podchodu a naspäť k Suchému mlynu (obchádzka časová aj vzdialenostná),
d) pešo k zastávke Dubová na prechod a k Suchému mlynu (obchádzka časová aj vzdialenostná).
Čo si z toho normálny človek vyberie, najmä keď sa ponáhľa. Predpokladám, že tak ako ja možnosť a).
"Na realizaciu upravy trati nie su prachy"
Takze ked sa skusala Skoda, okrezavanie asfaltu zozralo nehorazne prachy, vsak? ?
Vies aku najvyssiu rychlost dosiahla dotycna Skoda v BA?
Vies aku najvyssiu rychlost dosiahla v BA stara elektricka Tatra?
Drahy Marcel, pripominam ti znova jednu vec a sice, ze ja sa uz vobec nebavim o petrzalskej elektricke ako-takej.
Takiez som pochopil, ze mesto usetri nemalu sumu zdruzenou investiciou v useku Janikov dvor - Bosakova.
Ja sa bavim o preferencii elektrickovej dopravy vo Zvysku Mesta, davam ti do pozornosti predovsetkym linku 5.
Ak by sa aj ta elektricka v Petrazalke nakoniec naozaj nevybudovala, prioritou by neboli trolejbusove trate po Petrzalke, ale prave preferencia elektrickovej dopravy na lavom brehu Dunaja.
Vymyslal si trolejbusy na ukor elektricky, ale popieras planovane rekonstrukcie tunela, Mileticovej, Zahradnickej.
Nie, magistrát nedá peniaze na budovanie troeljbusov v Petržalke skôr než na Dlhé diely, Slávičie údolie, atď.
Preferencia sa buduje, na Karloveskej radiále je ze veľkej časti vybudovaná. Koľkokrát ti to mám povedať?! Preferencia fyzicky existuje, nefunguje žiaľ poriadne.
Nie, magistrát nedá peniaze na budovanie troeljbusov v Petržalke skôr než na Dlhé diely, Slávičie údolie, atď.
Za tie peniaze je oveľa lepšie budovať električkovú preferenciu.
?
Ale vlak do Petržalky neni jediný problém ktorý tu je. Vidíš vo všetkom len NS v Petržalke. A čo budú mať inde? Ja hovorím, že prestupný systém ma štve v tom, že v Petržalke sú nosné s hustým intervalom a doplnkové linky so slabším intervalom a nefunguje to zrovna vždy spoľahlivo lebo spoje vynechávajú a na druhej strane mesta premáva všetko s intervalmi 8min a horšie takže toľko tie rozdiely. Tým, že bude vlak v Petržalke tak nejak tým nevyriešiš dopravu a požiadavky na dopravu medzi MČ. Len jednu MČ uspokojíš rýchlou cestou do "centra" a do zvyšku mesta sa bude cestovať ako po starom. Každá MČ by mala mať nosné alebo jednu nosnú linku (záleží od počtu obyvateľov) do centra kde by sa stretávala s ostatnými linkami idúcimi na opačnú stranu mesta alebo na iné miesta v centre kam daná linka nejde. U nás prestupný uzol toho typu, že nemusí človek prejsť dvomi podchodmi alebo cez cestu 2x neexistuje. Neviem či uvediem správny príklad ale Mendlovo nám. v Brne tak nejak funguje.
Ok, ale tak námatkovo som o tom hovoril s ľuďmi ako má ísť vlak, kde bude stáť a že MHD by mala ostať premávať po Starom moste v podobe autobusov. Zborovo povedali, že pri ceste do centra použijú radšej linku cez Starý alebo Nový most. S výnimkou cestovania k SND kam idú na predstavenie 3x do roka a cca 10x do roka na ASMN, keďže nemajú dôvod cestovať mimo BA. Keď už tak naozaj má byť ten vlak a elina je teda utópia skús aspoň nájsť iné možnosti rozvoja električky v BA. Už som tu spomenul zdvojkoľajnenie trate na Šafku k SND, kde by bola konečná a prestupný uzol medzi električkou, trolejbusom (predĺženie z Nív) a vlakom. Keď by si spravil z Pribinovej miesto kde by stálo/končilo viac spojov okrem toho, že by to bol cieľ cesty by si zvýšil atraktivitu danej zastávky aj tým, že by bola vhodná ako prestupný bod.
Im nestačí že tam je Hornbach, IKEA, Hypernova a Letisko. Je síce pravda, že tam presmerovali 63, ale... 61 okrem iného zbiera ľudí z Ostredkov, aby som nepovedal, že 63 nič tak, tá rieši Trnávku ale tam je menšia hustota obývania ako v Ružinove, lebo ide o rodinné domy väčšinou.
Spravne si to pochopil, ze tie nove vozne mozno nebudu schopne ist cez mesto.
A na realizaciu upravy inych trati nez realizaciu Petrzalskej elektricky prachy nie su ani sa neplanuju. Vsetko zozerie Petrzalska trat.
Zacinas vidiet tie negativne suvislosti....
Prave naopak: Realizaciou vlaku a nie trate do Petrzalky usetrime 1,5 mld v prvej etape a tu mozeme ihned vlozit (len presmerovaniim ucelu z novej trate na upravu existujucich) okamzite. Tieto peniaze su k dispozicii. Kiezto po realizacii trate do Petrzalky bude treba cakat na peniaze a nebude uz taka vola davat peniaze na elektrickove projekty s jasnym argumentom, ze ved uz zhltli miliardy...
Re #100269 intony: Ak na to nemame, tak neprojektujme. Radsej nech sa nieco neurobi, jak by sa malo urobit nieco zle co situaciu len zhorsi na dlhe roky.
Preferenica neexistuje aj z ineho dovodu, nez je nepripravenost s nou pracovat. Pokial viem, nie su na nu napojene semafory a dalsie technicke zariadenia. Krizovatky su riadenie autonomne a teda nie su riesene a nie je nainstalovane preferencne riesenie. Ale ked sa mylim poivedz viac.
Trate sa mozno rekonstruovat budu, ale kedy, kym a za co? Vo vyhlade 2013 som nic take nenasiel... A nebudu podobne, ako sa aj rekonstrukcia tunela odkladala do doby, ze je v absolutne nevyhovujucom stave, ze by ho inak zavreli pre zivot ohrozujuce stavy...
Spravne, Dopravoprojekt neprojektuje kam ta-ktora linka pojde, to bol podklad magistratu. Dopravoprojekt vsak projektuje konkretne trate a jedna z nich je aj ukoncenie Petrzalskej radialy na Safku spominanou sluckou.
Usek medzi Safkom a Bosakovou sa neda prevadzkovoat z jednoducheho, dovodu - nie je kde vybudovat otocku. Najblizsie miesto je az za Janikovym dvorom... Na to oni hraju - rychlo daco zacat stavat, potom sa to uz nebude dat zastavit a my budeme znasat dalsiu megaloblbost.
Re #100270 enumaelish: Plac na magistrate, prislusnym bude zrejme odd. cestneho hospodarstva.
A ved co hovorim: nech sa jasne povie co a ako! Nech sa jasne predstavi koncepcia elektriciek a vsetkeho. Nie, to sa mlzi, lebo viedia, keby vysli s pravdou von, nepreslo by im to.
Re #100271 intony: A o co mi ide? Len o rozumne rozhodovanie a rozumnu realizaciu rozumneho projektu.
Tu sa mozno rozumny plan zopsul do zleho projektu, ktory sa silou-mocou valcuje...
Re #100272 enumaelish: Samozrejme - vsetko sa totiz odvija od moznosti projekty prefinancovat: ak utopime miliardy na vystavbu trate v Petrzalke, nebudu na ine.
Ak tie peniaze, co su na dopravu uz vyhradene, presmerujeme, da sa porobit vela. Aj trolejbusy, aj bus pruhy.
Samozrejme, ze sa nebude uz nic ine stavat ako elektricka. A kedze elektricka je len drahou nahradou za 95, tak sa zhorsi aj dopravna obsluznost Petrzalky. Ved na co cely cas upozornujem?
Re #100273 intony: Uvedomujes si, ze mi davas argument proti tebe samenu? Ved v zahranici je mnozstvo veci, ktore su dobre a fajn spravene, ci uz v Brne, ci uz Viedni, ci uz Parizi. Ja upozornujem na to, ze hoci to ide dobre urobit aj u nas, urobi sa to inak.
Prestanme konecne basnit o tom, co by ako mohlo byt, ale pozrime sa konecne na to, co sa tu realne planuje.
Re #100274 intony: AKO - trolejbusovou sietou napojoenou na Hodzku a na Kosickej na eistujucu siet
KTO - magistrat mesta a DPB
KEDY - co najskor, uz v buducom roku sa mozu spustit prve linky.
ZA CO - presmerovanim penazi na NS MHD na rozvoj dopravy inych subsystemov
ZA KOLKO - radovo za lacnejsie nez elina a teda sa porobi toho ovela viacej.
Za tie peniaze, za ktore sa postavi len neprevadzkovatelny usek Safko - Bosakova, mozes mat zattrolejovanu celu Petrzalku aj s napojenim a par duobusov k tomu a este ti aj zostane... Povedzme na rekonstrukciu trati v CMO ci na radialach...
Re #100276 hoppusmark01: Neviem ci mam tvoj nazor pripisat naivite a ci neskusenosti alebo comu, ale vedz, ze naklady su vzdy to prve, co kazdeho pri rozhodovani zaujima.
Projekt sa odsuhlasi vtedy, ked za naklady dostaneme primerany efekt (ci uz financny - ziskovost, alebo iny - dopravna efektivita a pod.)
Re #100277 eripmav:Nie som inzinier a preto len tak drisnem z brucha. A tiez len preto, ze si ma vyzval a ze mam podobnu skusenost, ako sa to robi inde.
Poviem prave tu skusenost - vyhradi sa bus pruh (Na stefanikovej aj tak vzdy v jednom parkuju ci su odstavene auta, takze nie je dvojpruhovo prejazdna. Sancova - tu uz bus pruh je alebo su tam parkovacie miesta. A co sa technickeho riesenia tyka, videl som vlozeny obrubnik na fyzicke oddelenie a zabranenie zaradenia auta sem. A mozno by stacili tie mobilne zlte co su ako docasne znacenie pri praci na ceste...
Ale vravim, nie som odbornik na taketo veci a preto tento konkretny prispevok je len take laicke jalove uvazovanie.
Re #100281 eripmav: ja nie som technik, aby som to rozpracoval. Ja som manazer. Takze ja byt na magistrate, tak by som bol na veducej pozici a dal by som jasny prikaz: Najdite riesenie na preferenciu busov na tychto ulicach a vypracujte mi studiu. Potom by sme sa pohli dalej.
Tu chyba vobec ochota a spravny manazment, aby to vpred aspon smerovalo.
Ono to rieši len poskytnutie väčšieho priestoru IAD a zvlášť keď sa nevytvorí bus-pruh tak nikto nemá najmenšiu motiváciu používať MHD.
Otázka : Nebolo by vhodné už teraz zdvojkoľajniť Šafárikovo námestie a obojsmerne trať potiahnúť k SND? Viem, že do danej oblasti sa uvažuje s trolejbusmi ale neni električka bližšie? Keď už tak Marcelllooo odmieta električku na celej čiare a vlak nemá ísť na Šafko tak by k SND mohli zájsť dve alebo tri linky a mať tam riadnu konečnú kde by šoféri mohli normálne pauzovať a bol by tam prestup z vlaku na električku ?
Tuto križovatku používam /žiaľ/ denne niekoľkokrát z pracovných dôvodov. Je to na nervy. Tí čo idú od Mosta pri BA alebo od Dolných Honov sú chudáci. V špičke je nemožné sa dostať na hlavnú. Čakáme ako púšť na dážď na kruhový objazd. Dúfam ale, že bude dostatočné veľký. Ten most cez Malý Dunaj už rozšírili. Fakt sa nevieme dočkať!!!
Celá tá oblasť je z hľadiska MHD poddimenzovaná. Ak si niekto myslí, oné zácpy vyrieši rozišovaním cesty (tak ako si to myslí 99% projektantov), je na veľkom omyle, naopak povedie to ešte k zhoršeniu. Doprava tam vyzerá preto tak, ako vyzerá, pretože tam nie je dostatočná kapacita MHD.
Toto by si mal už konečne niekto uvedomiť
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.