Ako hovoríš, tá zastávka je tam už celkom dlho. Čo sa týka trasy cez ul. Bystrické sady, zatiaľ to vôbec nevyzerá reálne keďže je tam rampa a vjazd len pre tých čo tam bývajú
V sedle sa stačí na Kamennom nám. pozerať na prichádzajúce spoje..
Sú skoro prázdne okrem L3. No aj tá je prázdnejšia.
L1 je mimo špičky riadne predimenzovaná..
Okruh po nábreží to vozí skoro iba vzduch v sedle.
V špičke sú spoje plné ako min.rok po mýta okrem L4. Tam niečo poberie presmerovaná L7.
Keď bežný človek počúva od Pandemickej komisie, Odborného konzília a Ústredného krízového štábu a Svätého I že najlepšie pre elimináciu rizika nakazenia Covidom sú maximálne 3 ľudia naraz v Lidli , tak v porovnaní s tým vyzerá autobus naplnený na 30 % ako miesto, kam sa ľudia chodia nakaziť.
V zásade tá message od autorít je súbeh dvoch konštatovaní:
a) MHD je bezpečná
b) v MHD váš osud závisí od toho či si socka vedľa vás mení rúško každú polhodinu
Nevieme o žiadnej zásadnej nákaze v MHD, pracovníci VHD (vrátane vlakvedúcich ZSSK čo sa denno-denne motajú medzi vlkmi) nevykazujú vyššiu úroveň nákazy ako priemerná populácia, ale napriek tomu sa budeme tváriť že práve VHD je übernebezpečná a treba tam väčšie opatrenia ako pri narábaní s jadrovým odpadom.
Jediná satisfakcia je že idioti čo tento stav zapríčnili budú medzi prvými čo budú vyhodení keď sa štátu/mestu minú peniaze od ľudí čo reálne generovali nejaku hodnotu. Karma is a bitch.
Tak cast Bratislavy naucili na auta kvoli nie zrovna najlepsie zvladnutej a meskajucej rekonstrukcii, korona tiez tomu pomohla, a zapchy detto (ak uz mam byt v zapche tak radsej vo svojom aute ako v autobuse - a to nie je len moj nazor).
Dalsia cast odisla kvoli straseniu s Koronou, a urcite percento odlakal Uber/Bolt (na dlhsie trasy) + bicykle a kolobezky (na kratsie/stredne trasy).
Magistrát, ktorý sa zmohol len na to, že naša jediná vakcína je disciplína? Keď ukazovali, ako ľudia v skafandroch chodia dezinfikovať vozidlá? A to všetko pri správach o rušení hromadných podujatí? Aký obraz si z toho má vytvoriť občan, keď je vyzývaný na minimalizáciu rizika, pritom nikto mu nevie ani číslami podložiť, že sa v MHD pri povinnom zahandrovaní od začiatku pandémie nikto preukázateľne nenakazil? Koho má počúvať - jedných, ktorí hovoria, že nevyhľadávajte preplnené miesta alebo druhých, ktorí hovoria, že MHD je bezpečná?
Fajn článok, ale chýbala tomu trocha šťava a nejaké riešenie. Obávam sa, že magistrát a BSK musia veeeľmi kopnúť do vrtule, aby dostali ľudí z IAD do VHD, ale mám pocit, že naša mentalita a sociálny status sú stále priamo úmerné len autu.
Treba sa pozrieť na primestské spoje ci P+R, ktoré ukazujú obsadenost verejnej dopravy ako takej: S60/65 je prazdnejsia oproti vlanajsku o cca. 10 až 20% (čiže v špičke sa stále stojí po celom vlaku).
Autobusy sú už zradné, lebo na ich obsadenost vplýva aj dlhodobý vývoj dopravnej situácie - od Senca sú aj v špičke prázdne, a vyludnuju sa kontinuálne už dlhé roky. Prázdnejsie sú taktiež o 20%.
Podobný pocit mám aj pri MHD, avšak tam treba pripočítať aj výpadok turistov a vysokoškolských študentov, či nepravidelných cestujúcich, ktorí teraz buď sedia doma, alebo idú autami, bicyklami, kolobežkami na tie ich sporadické a kratšie cesty. Čiže špičková klientela zostala so stratami do cca. 10/15%, v ostatných časoch tie percentá sú o niečo vyššie. Avšak nemám pocit, že by bolo o tretinu viac áut a o toľko menej ludi vo VHD.
No, môže byť, každopádne chcel som tým povedať, že hoci nastal pokles v číslach, subjektívne je stále MHD slušne plná, a dovolím si tvrdiť, že stále sú vozidlá plnšie než si predstavujem nejaký ideál. Takže dúfam, že primátora tváriaceho sa, že mu ide o podporu verejnej dopravy, nenapadne škrtať spoje. Nuž ale keď namiesto nákupu autobusov ide mesto nakupovať nezmyselné pozemky, vôbec sa nebudem čudovať, ak sa tak stane.
Ja mám subjektívne pocit, že to sedí. Sú linky, ktoré sú oproti vlaňajšku výrazne prázdnejšie, a zasa sú také, ktoré majú podľa mňa 100% cestujúcich toho čo vlani.
Rovnako sa to líši v časoch. Tí, čo chodia do práce na 6tu, 7mu, teda napr. zmenoví zamestnanci, chodia do práce stále tak isto, takže v tomto čase je MHD plná tak, ako bola vždy (a podobne aj po konci smien). Ale napr. tí, čo chodili na 9tu, 10tu, prípadne neskôr, teda majú pohyblivú prac. dobu sú zvyčajne tí istí, ktorí majú teraz dlhodobo homeoffice a teda MHD nechodia vôbec (prípadne presadli do áut).
Zaujímavé je aj to medziročné porovnanie tržieb - najmä ak si tisíce ľudí minulý september kúpili ročné lístky. Je potom pochopiteľné, že si nekupovali mesačné a štvrťročné tento rok.
Zaujal ma graf, z ktorého vyplýva, že v septembri jazdilo MHD len 63% cestujcich. No neviem, mne sa to nejak nezdá že by bola MHD o tretinu prázdnejšia...
Ten novy font (TERN - Trans European Road Network) je praveze vyvinuty pre co najlepsiu citatelnost (pre celu Europu). A pouziva sa uz na vsetkych nasich dopravnych znackach, nie len D/R
Reakcia na: Ike #236478 áno v názvoch sa písalo že je rovnako špinavé viď názov článku https://www.novinky.cz/auto/clanek/provoz-poklesl-emise-nikoli-zakazy-starych-dieselu-nemaji-smysl-zni-z-nemecka-40322417, ale aj v samotnom článku sa píše že podstatný vplyv na to mali horšie rozptylové podmienky. Na druhej strane sa ozývali hlavne zástancovia dieslov, ktorí poukazujú na to, že doprava a emisie NOx a NO2 klesli, ale pevné častice PM10 vo vzduchu, ktoré pochádzajú aj zo spaľovacích motorov neklesali a teda že diesle neznečisťujú ovzdušie pevnými časticami tak veľmi ako tvrdia zástancovia zákazu dieslov.
Inak SHMÚ pekne spracovalo na túto tému článok. http://www.shmu.sk/sk/?page=2049&id=1054
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.