? Tak to dopadne ? neverím vôbec, že to výjde. Lebo prvotný záujem je to celé zabaliť pod názov BID a potom do toho ťahať peniaze aby to mohli rozkradnúť a do roka a to padne kdesi v polovici. Stavím sa, že tie hovädá niesú vôbec schopné vôbec BID sputiť a to aby fungovala už vôbec nie! Doteraz robia všetko naopak. Pokiaľ si dobre spomínam tak na úvod mala existovať L153 do Slovenského Grobu a mali sa prekladať s L53. Namiesto toho spravili L630, ktorá nič nerieši, okrem častejších a pravidelnejších intervalov. A pochybujem, že v pláne zavedenia BID by bola linka do Wolfsthalu kdesi na prvom mieste. Zaujímavé je hlavne, že neni dosť šoférov na linky v meste a serú sa do Rakúska ?
"A inak neviem, či ešte existuje, ale za socializmu existoval číselník vydaný ministerstvom, ktorý stanovoval ako sa tie linky majú označovať."
Celkom určite takéto pravidlá existovali ešte pred pár rokmi, či existujú dnes, neviem (už som ich na stránke MDPaT nenašiel).
V zásade platí:
prvá číslica - kraj, v ktorom linka začína (1-BA, 2-TT, 3-TN, 4-NR, 5-ZA, 6-BB, 7-PO, 8-KE); u medzinárodných, ktoré začínajú v cudzine, kraj, v ktorom končí, a u tranzitujúcich ???
druhá a tretia - okres
štvrtá - typ linky: 0-MHD, 4-prímestská, 5-diaľková, 7-medzinárodná s povolenou VŠP, 8-medzinárodná s vylúčenou VŠP, 9-medzinárodná zahraničného dopravcu, 1 bola myslím nepravidelná prímestská, 2 nepravidelná diaľková a 6 nepravidelná zahraničná
piata a šiesta - rozlíšenie linky v rámci štvromiestnej skupiny
1. Predpokladám, že skôr nie. Radšej sa zásob € už doma.
2. Obchod tam tuším je, ale samoobsluha to zrejme nebude.
3. Lístky sa všade dajú kúpiť len v automate. Berie to mince, bankovky (tuším do 20 €) a všetky druhy kariet. Komunikovať zvládajú aj v slovenčine.
"pochybujem, že železnice preukážu nejakú spoluprácu pri zosúlaďovaní grafikonov prímestských a mestských vlakových liniek s linkami MHD alebo SL"
Koordinácia grafikonov dopravných systémov sa robí tak, že sa postupuje od najvýkonnejšieho systému k najmenej výkonnému, t.j. MHD a autobusy sa prispôsobujú vlakom.
A ja som napisal ze neporusuju vyhlasku? Ja som napisal preco je to asi tak spravene - skratka, z nejakeho dovodu to na Slovensku nie je zvykom u mnohych dopravcov.
"Pretoze vo vseobecnosti to v primestskej doprave nie je uplne standardom"
Zasa trepeš, tu nejde o žiadny štandard. SL, tak ako aj mnohí ďalší dopravcovia na Slovensku, neoznačovaním autobusov aj zboku porušujú platnú vyhlášku Ministerstva dopravy. Ich jediným šťastím je, že zodpovedné orgány nerobia čo majú. Len pre zaujímavosť, taká SAD Liptovský Mikuláš má aj na boku vozidla displeje.
A Bratislava má smolu taktiež. Úpravu plavebného gabaritu pri NAJBLIŽŠEJ rekonštrukcii nariaďujú normy vyššej právnej sily, takže ak sa na most siahne, gabarit musí byť.
Tu nejde o to ci nieco niekomu dojde. Tu ide o to ci to niekto dokaze. Opakujem, to ze niekto da na displej nejake cislo NEZNAMENA ze je to cislo linky. Tato debata nevedie nikam.
Môže mu to dokázať VÚC pri výkone štátneho odborného dozoru.
Re #105170 810zssk: § 41 zákona 168/96 dáva za pravdu absolútne Valcovi.
"Správny orgán okrem predpísaných náležitostí 33) v dopravnej licencii uvedie najmä
a) údaje o autobusovej linke a jej zastávkach,
b) podmienky na vykonávanie pravidelnej autobusovej dopravy,
c) deň začatia, prípadne skončenia pravidelnej autobusovej dopravy."
A inak neviem, či ešte existuje, ale za socializmu existoval číselník vydaný ministerstvom, ktorý stanovoval ako sa tie linky majú označovať. Totiž číslice v čísle licencie nie sú pridelované náhodne.
Re #105171 810zssk: A ten, kto bude robiť kontrolu bude padnutý z Marsu a nedojde mu, že číslo ****ly je označenie linky.
Pol minuty - uplne dole je odkaz CESTOVNE PORIADKY
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.