Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #105258:
Co to tu kecas??? Aka hrivna a ake euro v dvoch uplne rozdielnych statoch. Kolko cigariet si kupis na ukrajinskom ciernom trhu za jednu hrivnu a jedno euro?
Ja hovorim o protektoratnej korune a slovenskej korune na uzemi jedneho statu. Kedy bola menova reforma v CSR? V novembri 1945 cize pol roka po pade rise, kedy uz ziaden berlin neurcoval direktivne kurz. Okrem toho jednalo sa nielen o spojenie slovenskej koruny a protektoratnej, ale na uzemi CSR sa pouzivali este stale riske marky, madarsky pengo, rozne vojenske poukazy a v july a v auguste bola obnovena aj mena 1. republiky. To mi chces naozaj tvrdit ze vsetky tieto meny mali rovnaku hodnotu a preto vymena 1:1 bola OK?
Reakcia na: Ámos #105268:
To je práve to, čo neviem. ? Niektorí ľudia ma presviedčajú o tom, že to má byť LF2, niektorí že LF3. Proti LF3 hovorí absencia technicého zázemia na také dlhé vozidlo (i keď ja osobne toto považujem za dôvod z kategórie "nikdy sa to tak nerobilo"), proti LF2 hovorí zas absolútna nepotrebnosť ďalších vozidiel tejto dĺžkovej kategórie (s čím určite súhlasím, keďže podľa mňa by mali byť už aj na linku 14 nasadzované súpravy, tie K2(S) tam už nápor zvyšujúceho sa počtu cestujúcich nezvládajú). Počul som už aj o takej variante, že by sa mohli súpravy 2X Vario LF2 nasadzovať na linku 5.
Reakcia na: Majo #105262:
Dovtedy by mohli aj pustiť do premávky s cestujúcimi 7126 ?
Reakcia na: Majo #105266:
No, to máš pravdu, bola aj postavená. Ale stavali ju asi tak dlho, ako rýchlo robia dnes rekonštrukcie.
Reakcia na: S499.1023 #105261:
"prečo počítaš práve obdobie 1967 až 1980?"

To je jednoduché, v snahe nájsť info pre Ondra o dĺžke vystavanej siete som siahol po knižke o výstavbe diaľnice Praha-Brno-Bratislava a citovaná veta bola hneď na začiatku. Keďže o úsekoch iných diaľnic sa tam nepíše, použil som tento údaj. Netvrdím že je to na 100% správne, ale na ilustráciu postačí.

To ako sa stavajú diaľnice dnes radšej ani neriešim, iba by som sa zbytočne rozčuloval.
A k tomu metru, myslím, že dnes by už bolo jedno, z akých pohnútok sa postavilo, hlavne že by bolo. Síce netvrdím, že ho potrebujeme, ale aspoň tunely mohli stihnúť vyvŕtať. ?
Reakcia na: Majo #105262:
Dik za info. A budeto to Vario LF2 ci LF3 miesto 2xT3?
Reakcia na: S499.1023 #105256:
Prof. Letz ma od hejslovakov daleko, ale co ti budem vysvetlovat... Aj tak je to zbytocne.
Reakcia na: AAA #105265:
Prečo príprava na Zlaté piesky? Veď tá trať bola postavená ešte za socializmu - začalo sa tam jazdiť 1. 7. 1989. Ale ten nákup nových vozidiel nebol až taká výhra - síce sa kupovali nové, ale zato morálne zastaralé vozidlá (snáď s výnimkou trolejbusov).
Reakcia na: S499.1023 #105260:
Tak ak by sa za socializmu nič okrem metra už nepostavilo, prečo sa potom koncom 80. rokov budovali nová trať na Komisárky + príprava na Zlaté Piesky? Boli plány na nové t-busové trate, ktorých časť sa v rokoch 91 a 92 realizovala? Kupovali sa nové T3, T6, a-busy, t-busy?
Reakcia na: Ondro #105253:
Baví Ťa reagovať na mesiac staré príspevky, na ktoré som podal vysvetlenie toho času už niekoľko krát? ?
Reakcia na: minko277 #105249:
Obavam sa ze sa k tomu nedostanes.
Reakcia na: honzikpraha #105250:
Re #105251 Ámos: Tých 8 "rekonštruovaných" K2 nebude Vario LF2, ale K2S, to je už isté. 7127 a 7128 majú už dokončené skrine, 7127 sa už aj lakuje. 7129 je už taktiež rozpracovaná. Čo sa týka modernizácií T3 - teraz sa robí posledná T3P - 7789+90, dokončené budú niekedy v lete (jedna z nich sa nachádza v lakovni a druhá sa tam chystá). S Variom sa potom počíta ako s náhradou juráckych odporových T3.
Reakcia na: Valec #105255:
To je samozrejme nezmysel, prečo počítaš práve obdobie 1967 až 1980? Počítaj 1948 až 1989. Alebo je nejaký dôvod, prečo by sme mali aj z popravratových rokov rátať len niektoré?
Okrem toho nikto nepopiera, že ekonomika po prevrate klesla ale dnes je už niekde inde. Prečo je na SK tempo výstavby diaľnic také, aké je, vieme všetci - problém nie je v peniazoch. A v ČR sa rozhodne stavajú diaľnice podstatne vyšším tempom a hlavne vo vyššej kvalite ako za socíku.
Áno, časom by bolo aj v BA metro, lebo metro jednak bolo politikum, jednak bolo treba súdruhom zo ZSSR pomôcť s odberom ich najmodernejších odprásknutých metrovagónov Brill z dvadsiatych rokov. A aby sa ufinancovala jeho stavba chorou socialistickou ekonomikou, tak by sa neinvestovala ani koruna do obnovy vozového parku ani rekonštrukcií električkových tratí. Takže tak by to dopadlo.
Reakcia na: Ondro #105253:
Skôr menej... Detičky žijú v ilúziách. Exportoval by som to masovo do Severnej Kórey, nech sa tešia z metra v Pchongjangu.
Reakcia na: Ondro #105252:
jj. Lenže ukradnuté židovské majetky sa aj tak prežrali.
Reakcia na: Martin Fundárek #105248:
Môžem prehlásiť, že ako v prípade Protektorátu, tak v prípade Slovenskej republiky išlo o vazalské štáty a kurz ich mien bol stanovený direktívne. Nejaké proovnanie o nákupe na čiernom trhu je absolútne nezmyselné. Veď za ukrajinskú hrivnu dostanem na čiernom trhu toľko isto cigariet, ako za euro v Rakúsku. Znamená to hádam, že by mala byť hrivna paritná s eurom? Mňa proste nebaví Ámosova a ani ničia iná obrana Slovenského štátu a už vôbec nie, keď je s pomocou demagógie.
Reakcia na: Ámos #105244:
Nie, nemám. Nesnažím sa však kafrať do vecí, ktorým nerozumiem. Viem, že mosty tohto typu sa dnes hlavne už veľmi nestavajú a ak sa stavajú, tak sa prevažne nitujú, tak sa neoháňam historickými metódami pri reko mosta Márie Valérie.
Reakcia na: Ámos #105243:
Profesor Letz je hlavne zo skupiny "hejslovákov", ktorí sa snažia dokázať, aký bol Slovenský štát výborný. Tým pádom jeho argumenty pre mňa nemajú ani minimálnu vypovedaciu hodnotu.
Reakcia na: Ondro #105253:
"V průběhu let 1967 až 1980 byly v dálniční výstavbě provedeny stavební práce za více jak 14 miliard Kčs a do provozu bylo uvedeno 375 km dálnic, z toho 260 km v ČSR a 115 km v SSR."

375 km / 13 rokov = 28,85 km/rok

Koľko že sa za rok odovzdá diaľnic dnes?

S výstavbou metra v BA sa začalo v roku 1989 a na jar 1990 ju nová garnitúra zastavila. Čiže aj metro by časom bolo.
Reakcia na: honzikpraha #105250:
Informácie ohľadne vozidiel môžeš nájsť v katalógu. Typ K2 ti Ámos popísal dobre,T3ky sú však na tom trocha komplikovanejšie (podľa toho aké reko T3 ťa zaujímajú). Viac info teda nájdeš tu:
K2: http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=3329302f30eff2212c24293a2f36ef1f&id=21
T3: http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=3329302f30eff2212c24293a2f36ef1f&id=20

Zatrolejovanie obratiska Molecova sa bude zrejme realizovať v spolupráci s výstavbou obchodného hangáru LIDL, keďže popri tom sa má vybudovať aj nejaký ten odbočovací pruh (s čím súvisia presuny stĺpov) a tiež aj "prestupný uzol".

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.