Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: R.Denkl #130294:
Či boli naspäť alebo nie, toľko výpadkov na linke 83 ako vtedy keď bola celoTAMová, nebolo snáď nikdy.
Reakcia na: Majo #130292:
väčšinou to boli také poruchy že boli do hodiny naspäť na linke
Reakcia na: Majo #130292:
Presne som mu to iste vravel . A keby to boli len TAMY . Aj starsie CNG Karosy 26xx uz nevydrzia dost casto a tie maju pritom novsie motory ako Tamy.
Reakcia na: 21Tr #130283:
Zase si múdry ako rádio. Tam Busy už nie sú v takom dobrom stave, aby vydržali každý deň celodennú službu. Prejavilo sa to počas víkendu "Bratislava pre nikoho", keď na linke 83 jazdili len LBC TAMy a polovica z nich tam nevydržala do večera pre poruchy.
Reakcia na: kecho #130233:
my uz mame rok elektricku do petrzalky? ?
Díky moc za informácie.
Reakcia na: Martin Fundárek #130284:
Nie som si isty ci ma obcianku..
"Samozrejme, dopravný podnik na to reaguje a preto aj na žiadsoti Dlhodielčanov ideme posilniť linky. " ? ? ? ? ? .

Neskutocny clovek , asi mu hodim smaila do schranky ?

Jedine co ma napada posilnit je tbusy z Molecky po 19tej,lebo 10 minut je dost zle .Pripadne urobit daky preklad s L32 ze by chodila L32 z Molecky - 19:13 33 53 a L33 trebars 19: 01 09 21 29 41 49 . Lebo minule sme vsetkych nepobrali zo zastavky -islo o odchod 19.07. a to urcite nebol jediny pripad ( rovnako aj spoje 19.27,19.47 - za 10 min sa nazbiera hodne ludi z 4-5 elektriciek)
Pamatam si ako bolo volakedy ze chodil tbus z Molecky 19.16 , potom az 19.26 Tambus a potom az 19:31 dalsi tbus - tie posledne dva spoje byvali neskutocne vzdy plne
Reakcia na: 21Tr #130283:
Tak sa ňou odvez po 7 hod. ráno do Rače, koľko krát sa stáva že sa ani ľudia nezmestia do voza. A keď chceš porovnávať 59nu tak to porovnávaj s linkami z rovnakej kolóny (čiže napr. s 83kou)
Prečo by sa nedalo? Zober si občanku, obleč maskáče, obuj kanady, prejdi po starej ceste na štátnu hranicu a hybaj do polí.
Reakcia na: R.Denkl #130280:
Už ale nebýva tak využívaná 59 ako kedysi. Rozhodne mi príde však TAM-BUS lepšie využitý na 21 a 39 ako na 59, ktorá fachčí len v špičke.
Zachovaný zvyšok trate je čiastočne pozostatok trate vybudovanej Nemcami (zaústenie do ŽST Petržalka), čiastočne asi pôvodnej trate z c.k. monarchie, dvakrát prebudovanej (na úzky rozchod a naspäť).
Reakcia na: Petto #130276:
Boli tam, ale nie moc. Najviac času z reportáži dostal rozhovor s pánom Z. A najlepšie, že predtým ako s ním bol rozhovor bola anketa kde Dlhodielčania povedali, že im postačuje interval autobusov, že keď tak pridať nejaký jeden spoj do hodiny resp. trošku posilniť v niektoré časy 33 a potom šiel rozhovor s pánom Z. a hovoril: Dlhé diely potrebujú posilniť nakoľko sú prudko rozvíjajúce sa sídlisko. Samozrejme, dopravný podnik na to reaguje a preto aj na žiadsoti Dlhodielčanov ideme posilniť linky. ? ?
Reakcia na: 21Tr #130269:
Zabudol si 59nu rannú špičku ?
Chcem sa opýtať, že pri akej potrebnej kapacite os/h sa oplatí robiť električková trať a či by sa oplatilo ju robiť na Dolné hony.
Reakcia na: luky133 #130273:
Boooze dalsie posilnenie. To uz co chcu posilnit ??? zajtra je repriza o 15tej musim kuknut tie dristy , neboli tam zabery aj z tej diskusie v Camel klube??? Lebo Katka Gazdikova tam behala vtedy s mikrofonom.
A mám otázku, ktorú som chcel položiť už dlho nakoľko sú už dosť veľké horká. Využíva sa v CapaCity normálne klíma alebo sa vyhovárajú na: 1.)Náplň do nej je príliš nákladná. 2.) V Bratislave je pre časté zástavky neučinná aj keď to vyvracajú MANy... Vie niekto teda? ?
Cablecar & Co.: Takže aby sme do zmätku okolo električky, železnice a vlečky vniesli trochu jasno:

"Električka" do Viedne bola normálnerozchodná železnica. Napájanie bolo trojaké: vo Viedni 600 V, v Bratislave (až po stanicu Kopčany) 550 V a v úseku Gross Schwechat-Kopčany 15 kV 16 2/3Hz. V stykových staniciach sa prepriahali rušne. Zo stanice Kopčany viedla koľaj do stanice Petržalka.
Trať bola otvorená 1.2.1914.
V r. 1924 sa zmenili napájanie na úseku Kopčany-hranica na 550 V a vozne boli zo staníc Kopčany a Berg na hranicu vytláčané.
V r. 1935-36 bola trať z centra po hranicu prestavaná na úzky rozchod, na hranici sa zriadila výhybňa a tam sa prestupovalo z vlaku na bratislavské električky. Spojovacia koľaj do ŽST Petržalka bola zrušená.
7.10.1939 (iné pramene uvádzajú 9.10.) bola zastavená doprava na úzkom rozchode. Nemci prestavali časť trate späť na normálny rozchod a zaústili ho do južného zhlavia Petržalky (1941). Zvyšok (od kopčianskej stanice po most) bol údajne rozobraný.
3.4.1945 bola zastavená doprava z Bergu do Petržalky, trať bola opustená a doprava sa už neobnovila (to isté platí o trati z Kittsee).
V r. 1951 bola obnovená premávka na úseku Šafárikovo nám.-Petržalka sad.

Trasa viedla cez cestnú časť mosta, ďalej približne po dnešnej Viedenskej ceste, Rusovskej ceste a Kopčianskej ul., potom zahla súbežne s dnešnou Bratskou do stanice Kopčany (bola hneď za zákrutou) a ďalej pokračovala smerom k hranici.

Popri "električke" viedla cez Petržalku aj železnica. Viedla zo stanice Nové Mesto (neskôr Nivy - stála tam, kde je dnes VÚB) popri Dostojevského rade, cez železničnú časť mosta, esovitým oblúkom pomedzi dva petržalské štadióny a popri Krasovského ulici do stanice Petržalka. Ďalej sa odkláňala doľava (severnejšie než dnes, už v mieste zhlavia, tam, kde odbočuje vlečka do Matadorky) a pokračovala do Rusoviec. (Dnešné vedenie trate pochádza z obdobia výstavby sídlisk v Petržalke.) Otvorená bola v r. 1891. Po zrušení stanice Nivy niekoľko rokov bola trať napojená popri Prístavnej ulici na stanicu ÚNS a po dokončení Mostu hrdinov Dukly (Prístavný) bol úsek od Košickej po Krasovského zrušený.
Z Petržalky pokračovala priamo trať do Kittsee, otvorená bola v r. 1897.

Dnešná vlečka je nepochybne pozostatkom trate po nemeckej prestavbe - samozrejme, koľajisko bolo prestavané a rozšírené.
Reakcia na: Petto #130266:
Z Nastúpte prosím. Som cez net pozeral LIVE nakoľko neviem kedy bude v archíve. A redaktorka povedala, že do 30. júna sľúbia nové CP... A taktiež neskôr posilnenie kapacity asi 15m alebo fakt 18m vozidlami?
Reakcia na: Petto #130268:
No môžem ti povedať, že rok čo rok to je horšie, dva roky nazad keď tadiaľ prešiel autobus, tak mierne sa naklonil a teraz tam zapadne ako kľúč do zámku pomaly.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.