Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #98896:
A zabudli sme na poslednú sériu B 741tiek, tie mali displeje (vonkajšie) tiež od zaradenia.
Reakcia na: Ike #98895:
Už by som snáď len doplnil, že prvá séria Ik 435 dostala vnútorné displeje až dodatočne. Zrejme s prvou várkou druhej série.
Reakcia na: 810zssk #98894:
417 bol prvy experimento-ikarus rady 400 a ten mal previjacie... predtym to myslim bola len 1134 (neviem ake teraz cislo)...

potom to boli Tambusy, ktore ale nemali plnograficke transparenty a raz sa zasekli a nevedeli to vypnut (nech zije matrixxx)... ale IK415/435 mali buse myslim uz od kupy, to jest hned po dodani im asi boli montovane...
Ikarusy 400 mali BUSE transparenty uz pri dodani? Ak ano, boli prve vozy s BUSE, alebo uz pred nimi nejake vozy mali BUSEcka? Dik za odpoved.
Reakcia na: Fera #98890:
ale nieeeeeee ? srandoval som...

trat do petrzalky uz je a samozrejme nie jedna 🙂 realizovalo sa naraz vsetkych 12 variantov a tak si mozes vychutnat jazdu polozapustenym bezkoliznym variantom okolo vozovne rovniankova 14, prestupnym uzlom pseudometra na kamennom a takisto jazdu v hlbenom koridore po dubravskej a karlovesskej radiale... do ruzinova zial nemozes, lebo tam prebieha likvidacia trate, aby sa tam potom zasadil na polroka travnik a vybodavala fungl nova radiala... vsetko je to samozrejme realizovane sirokorozchodnymi obojmsmernymi lahko-tazko vlako-elektrickami, takze bacha, ked zle prehodis vyhybku mozes skoncit v Medzilaborciach
Reakcia na: Fera #98888:
Naucit sa 14 ci kolko je liniek je vela? WOW!!! Ja som ako 8-rocne decko vedel vsetky elektricky a dnes (podobne ako vacsina tu pritomnych) poznam vsetky elektricky, trolejbusy a vacsinu autobusov. Nechapem ako moze byt pre cloveka ktory ma vek na to aby robil vodica elektricky (t.j. aspon 21 rokov) problem si zapamatat aspon elektricky. A to mas k dispozicii palubak.
Reakcia na: Ike #98889:

Takže to sa iba uvažuje? Fuuuuha,to mi odľahlo! Neni lahké byť vodičom MHD..
Reakcia na: Fera #98886:
po Velkom Zmrsteni mozno... ?
Reakcia na: Ámos #98887:

Čo sa smeješ? Podla diskusie ni to tu tak pripadalo..Ja na tych elinach jazdim a staci mi aj toto-tie likny a nie sa este učiť nové..
Úprava-odkedy majú začať jazdiť do Petržky?
Čoo? To dokedy budú električky tiahnuť do Petržky? Márnosť šedivá,kto sa má zas učiť nové linky.. ?
Reakcia na: Emo #98883:
Záleží od toho, či sa bavíme o rýchlosti alebo priepustnosti. Ale BA centrum nie je až také veľké, aby tá rýchlosť robila vážny problém. Za 10 minút ho môžeš prejsť a si opäť na radiále.
Reakcia na: Valec #98881:
Podľa mňa centrum úzkym hrdlom JE. Aj keby si z centra vyhnal posledné auto, tak z priestorových dôvodov tam nemôžeš ísť tak rýchlo ako na periférii ?
Reakcia na: Marcelllooo #98877:
"Dalsie rizikove faktory tu boli vela krat opakovane, odporucam ich v historii dohladat. Napriklad: barierovost, nevhodnost dopravno-urbanistickeho riesenia, bezkoliznost atd."

1.) Bariérovosť Ti už bola niekoľkokrát vyvrátená. Ako vidím, neúspešne. ?
2.) Ad. Dopravno - urbanistické riešenie: hľadal som to v histórii, ale nikde som nenašiel, prečo je toto riešenie (konkrétne pri petržalskej električke) nevhodné. Všade len Tvoje reči o nevhodnosti, ale nikde zdôvodnenie PREČO. ?
3.) Ad bezkolíznosť: to je asi jediná nevýhoda úrovňového riešenia. ?
Reakcia na: Ike #98879:
V prípade počítačových sietí je to isto topológia:
http://sk.wikipedia.org/wiki/Po%C4%8D%C3%ADta%C4%8Dov%C3%A1_sie%C5%A5

S tým monocentrickou dopravnou sieťou by som aj súhlasil, i keď v tomto prípade sa mi ani to nepozdáva.

A ešte som doplním svoj predošlý príspevok:
Nesúhlasim s názorom, že centrum je úzkym hrdlom. Najmä v súvislosti s električkovou dopravou. Keďže je snaha vytlačiť IAD z centra mesta, tak zostáva viac miesta (okrem peších a cyklistov) práve pre električkovú dopravu. Úzkym hrdlom by teda mohli byť niektoré konkrétne úseky (v dnešnom stave napríklad úsek Vazovova-Trnavské mýto, do budúcnosti Starý most), ale určite nie centrum ako také. Naviac, železničný tunel bude taktiež úzkym hrdlo. Je tu síce možnosť presmerovať celú dopravu cez ŽST ÚNS ale tým pádom bude značne paralizovaná doprava práve do centra.

Ďalším nedostatok vedenia NS MHD v zmieňovanom tuneli je obchádzanie prirodzeného centra (historického). Linky nosného systému v každom meste prechádza a križuje sa práve v prirodzenom historickom centre mesta. A to aj napriek tomu, že aj v týchto mestách existujú aj ďalšie lokálne centrá (vo Viedni má každý mestský okres svoju hlavnú triedu, resp. centrálne námestie). Tu sa nám však niekto snaží vsugerovať, že naplánovaním a vybudovaním niekoľkých (desiatok) sklobetónových škatúl sa presunie značná časť funkcií z iných častí mesta práve do tejto novej lokality. Zrejme by to muselo byť veľké lokálne špecifikum, aby tomu tak bolo.
Reakcia na: Marcelllooo #98874:
"Vymenuj piatich svetovych dopravnych inzinierov, ktori tvrdia, ze navrhovana elektricka do Petrzalky splna kriteria pre NS MHD."

Tí možno ani nevedia, že nejaká Petržalka existuje. ?
Reakcia na: Valec #98878:
a ono to nie je topologia ale typologia (komponent?) ? a spravne je myslim monocentricky model dop. siete...
Dúfal som, že už nebudem musieť na nič tvoje reagovať, ale nedá mi.

Re #98820 Marcelllooo: Nič v zlom, ale systém DEK kľúčov sa používa napríklad aj v palubných počítačoch BUSE a tie dorazili do BA (opravte ma niekto ak sa mýlim) už v roku 1996. To že firma RYS ich začala používať ako systém na otváranie dverí je už iná vec.

So zlošukom sa tu stále dohadujete, kto z vás čo dokázal. Myslím, že je to dosť nezvyklé porovnanie, keďže ty si mal pred týždňom 30 a on má 14 (alebo koľko). Keď sa už chcete hádať, tak si porovnávajte, kto čo dosiahol v rovnakom veku.

Ohľadne poriadku vo Vašom dome:
Píšeš, že obyvatelia vášho domu vyhnali feťákov, urobili poriadky a pod.
1. V tom čase si mal ty 23 rokov, a tak by som rád vedel, ako si sa k tomu ty osobne pričinil?
2. Čo robili obyvatelia domu vtedy, keď to nechali takto ďaleko dôjsť?

Ďalej sú to už len odborné pojmy?
Topológia hviezdica: Tento pojem si isto pochytil na hodinách informatiky, keďže sa používa v prípade počítačových sietí. V dopravnej terminológii sa nepoužíva.
Naviac tento pojem vôbec nie je použiteľný na bratislavskú električkovú sieť. Hviezdicová topológia siete má totiž jeden centrálny bod (centrálny komponent? ?) cez ktorý musia všetky dáta prejsť, čo električková sieť nemá lebo cez centrum je možné prejsť viacerými trasami.

"Ja predsa presadzujem NS MHD, nie elektricku nie dualny system."
Máš ty vôbec predstavu čo presadzuješ? Nosný systém MHD tvorí jeden druh dopravy (jedna trakcia), ktorý preberá najväčšiu záťaž. Naviac NS by mal rovnomerne pokrývať všetky veľké oblasti mesta. Nosný systém tu predsa presadzujeme všetci. Akurát, že ty presadzuješ taký systém (železničnú dopravu), ktorý nikde vo svete NS MHD netvorí a aj to len v jednom smere.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement