Reakcia na: bwd #98602:
Budapešť to má myslím,tiež nie? Zastávky na znamenie a otváranie dverí na všetkých vozidlách na dopyt by nebolo od veci. Na margo Patrónky poviem tak, že DNV by pochovala DPB keby zrušili 22 a vodičov nasadili na 21, alebo zrušila by sa 38 a posilnili 37 jedným vozom, alebo tiež tam sú dve linky do Lamač 30+63, čo si Lamačania neodpustia. Detto by sa dali včleniť spoje 31 do 39 s označení premávky po skrátenej trase, prípadne spraviť z 39 dve linky, jednu časť včleniť do 31, spraviť na nej interval 6/12/6//15 a na skrátenej 39 (Ostredky - Vazovova) 20/20/20//20 s klbákmi alebo 12/12/12//15 so sólami. A určite by som upravil aj linky 93+94.
Valec
Druhá vec sú bratislavské zastávky na znamenie. Vo všetkých vozidlách nakupovaných od roku 1996 sú už tlačítka dopytového otvárania. Ak má teda dotyčný cestujúci problém s tým, či zastávka je alebo nie je na znamenie, nikto mu nebráni aby si ho pred vystupovaním stlačil.
A čo sa týka toho, či je to zmätočné alebo nie; vývoj v každej krajine bol iný, zatiaľ čo vo Viedni funguje dopyt už pomaly od dôb, čo zaviedli na električkách dvere (a to tiež isto nebolo naraz), tak u nás sa zavádza od polovice 90tych rokov. Ak sa preukáže výhodnosť zriadenia všetkých zastávok na znamenie v našich podmienkach, nie je vylúčené že sa to tu zavedie. Ale aby sme to zavádzali plošne a hneď aj keď nie všetky vozidlá sú tomuto prispôsobené len preto že to majú inde, tak to mi nepripadá nejak rozumné.
Ale aj tak to nerieši problém pozemky s tým, že vodič ju na zastávke nevidí preto, že tam parkuje vozidlo pred výjazdom na trasu. Tak isto by ju nevidel ani vo Viedni, čiže tiež by mala problém, že jej nezastaví.